כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
23/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

כוחו של VIP

מאת: יוני סער /
24.08.2009
/ 11:40

הכרטיסים למתחם ה-VIP בהופעה של מדונה אזלו כבר ביומיים הראשונים. גם הכרטיסים לטבעת הזהב, האזור הקרוב לבמה, ב-1,500 שקל לכרטיס, נחטפו כאילו אין מיתון. ההיסטריה חזרה על עצמה כאשר הכרטיסים להופעה של לאונרד כהן יצאו למכירה. כל הכרטיסים אזלו אמנם לאחר שעות ספורות, אבל כרטיסי ה-VIP אזלו עוד לפני שהחלה המכירה.

 

בסינמה סיטי בגלילות קשה מאוד להשיג כרטיס לאולמות ה-VIP בסוף השבוע. גם במהלך השבוע האולמות הללו, ב-120 שקל לכרטיס, מלאים. במתחם הסינמה סיטי החדש בראשון לציון, שייפתח בסוף השנה, הכפילו את כמות אולמות ה-VIP וכעת יהיו שמונה אולמות עם כורסאות מיוחדות, פופקורן ושתייה ללא הגבלה.

 

 

 

הטרקלין של אל על, קינג דיוויד, מלא כאילו אין משבר בעולם התעופה. אם אתה לקוח אאודי תוכל להתקשר למספר טלפון סודי ולקבל תמיכה ועזרה 24 שעות ביממה. לקוחות yes השייכים לקבוצת ה-VIP מקבלים שירות מיוחד מטכנאי המוזעק מיידית וזוכים לשם yes קלאס, וגם חברות הסלולר מציעות ללקוחות המועדפים שירות זהב ומוקדים מיוחדים.

 

בעלי כרטיסי האשראי מהסוג העליון נהנים משירותי קונסיירז' מיוחדים ומועדוני הפלטינום של הבנקים מזמינים את לקוחותיהם למשחקי הכדורסל בתאים מיוחדים ביד אליהו ומארגנים להם בכורות של מופעים והצגות. אפשר למנות עוד ועוד מותגים וחברות שהפכו את החוג העליון של לקוחותיהם לחגיגת העדפות ופינוקים אין סופית. ברור שאף לקוח כזה לא מגיע לסניף הבנק - הבנקאי מגיע אליו.

 

הייתי מלגלג על זה אלמלא גם אני הייתי צרכן מכור להצעות VIP וגם צמצמתי את מעגל הברים, בתי הקפה והמסעדות לאלה שבהם אני מוכר, ידוע וזוכה ליחס מועדף. הרעיון להגיע לאתר בילוי כלשהו ולעמוד בדלת או להמתין לשולחן, והסיכוי שהמלצרית לא תמהר לחייך אלי ולשדר לכל הסובבים אותי כי אני יחיד ומיוחד ובן בית במקום, גרם לי לייצר חבורה מצומצמת של אתרים שבהם אני מוכן להיראות.

 

להיות VIP אומר שאתה מותג, שאתה שייך לחבורה מצומצמת וזכאי ליחס מועדף. הרעיון הזה כשלעצמו הוא המותג הגדול ביותר, מותג המותגים, מאחר שהוא מגדיר אותנו כאצולה מודרנית. אמנם זהו תואר צרכני שיש לרכוש בכסף, והוא אפילו אינו עובר במשפחה מדור לדור, אבל דווקא בגלל שהוא כזה ומשום שהוא נגיש לכל מי שהפרוטה בכיסו, הוא נהפך למשאת נפשו הגדולה של הצרכן - להיות לקוח מועדף.

 

ה-VIP נותן לצרכן אשליה קצרה שהוא בעצמו המותג, ולא המותג שאותו הוא צורך או רואה. הוא נותן את התחושה ששווה להיות לקוח של אותה חברה, שבתמורה לכספו הצרכן קיבל משהו שהוא גדול מהמוצר עצמו.

 

ניתן אולי לבחון את התופעה הזו בשני מישורים: האחד - אנו כמשווקים לא מבינים שהצרכן מוכן לשלם הרבה יותר בשביל תחושת ייחוד, בשביל מיתוג עצמי. במישור השני, אולי כדאי שנשתמש בתובנה הזו כשאנו מוכרים מוצרים ושירותים חסרי ייחוד. רעיון ה-VIP הוא מלת קסם שיכולה לשכנע צרכן להיות נאמן למוצר חסר ייחוד ולא לעסוק בבקשת הנחה. חברות בשירות ה-VIP היא הצעת ערך טובה יותר מהנחה. עד כדי כך טובה שהאיום, בכל שנה, שישללו ממני את כרטיס הזהב שלי באל על גורם לי מיד להזמין טיסה טראנס-אטלנטית לניו יורק ללא שום צורך, והעיקר שכמות נקודות נוספת תיכנס לחשבוני ותותיר אותי חבר מכובד במועדון הזהב של אל על.

 

 

 

הכותב הוא הבעלים של קבוצת פרומרקט

 

מתוך TheMarker

תגובות
אין תגובות למאמר