כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

EXPO VIEW - מדור התערוכות החדש: עיצוב והפקת ביתנים בארה"ב (ב')

מאת: איתי ביכלר - "קדמון ברין" /
16.06.2009
/ 9:00

 

עיצוב והפקת ביתן לתערוכה בארה"ב – חלק ב'

 

במאמרי הקודם שיתפתי אתכם בתהליך העיצוב של ביתן מתימו"פ (המרכז הישראלי למחקר ופיתוח תעשייתי), לתערוכת BIO 2009 שהתקיימה באטלנטה, ג'ורג'יה בחודש מאי האחרון. היום אתמקד בנושא מהותי מאוד בעולם התערוכות בחו"ל - נושא השילוח.

 

עלויות ייצור ביתן בארה"ב בשונה ממדינות אחרות, הן גבוהות ביותר ועדיף על פי רוב להפיק את הביתן בארץ ולשלח אותו לתערוכה, בפרויקט הנ"ל בחרנו לשכור את שירותי נגריית AG2  להפקת הביתן המדובר ולשלח ישירות ממעונם את הביתן לתערוכה.

 

כלל ברזל בכל נושא שילוח התערוכה הוא שיש לדעת פרטים רבים ככל הניתן לגבי מהות ואופן השילוח.

המשמעות: ככל שנהיה ממוקדים יותר כך נמזער את הסיכון בהפתעות.

 

 

תערוכות

 

 

 

תערוכות

 

 

 

 

לכל שילוח תערוכה יש שני מרכיבים עיקריים וכאן אתייחס אליהם בהרחבה:

 

1. איסוף ושילוח התערוכה מבית הייצור

 

לאחר שנארזת התערוכה בארגזי המשלוח יש למדוד את הארגזים ונפחם, על החברה המשלחת (לטובת הפרויקט במקרה זה נבחרה חברת  (Kuehne + Nagelלדעת כיצד עליה לאסוף את הארגזים ממעונכם, האם יש צורך במנוף, משאית עם רמפה או שמא מלגזה מספיקה לטובת העניין.

 

עליכם לקבל מהחברה שבחרתם לשלח עבורכם את התערוכה הצעה מפורטת שתכלול את הפרטים הבאים:

 

  • הובלה יבשתית מנקודת האיסוף ועד הנמל
  • דמי שטר מטען, עמילות מכס וייצוא
  • הובלה אווירית או ימית ליעד בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו
  • היטלי דלק ובטחון
  • חיובי ממן
  • דמי נמל בחו"ל
  • שחרור ממכס בחו"ל
  • BOOND FEE – מדובר בעלות שהות המטען בנמל לפני איסופו
  • הובלה יבשתית לתערוכה
  • פריקת המטען במחסן הקדמי של התערוכה
  • ביטוח – כל חברת שילוח נותנת ביטוח בסיסי למטען, במידה והחברה מעוניינת להגדיל את הביטוח על חברת העיצוב שלכם להעביר פירוט עלויות האלמנטים.

 

בתערוכות בארה"ב, בשונה מאירופה, לאחר הגעת המטען למחסן הקדמי של התערוכה קיימת עלות נוספת של הובלת המטען לתוך שטח התערוכה הקרויה DRAYAGE. עלות זו משתנה בהתאם לגדול המטען ונפחו כשלרוב, חברת השילוח לא יכולה לדעת מידע זו מראש מכיוון וזוהי אינפורמציה שניתנת למציג עצמו.

 

2. עתיד הביתן בתום התערוכה

 

מה בעצם אתה כלקוח מייעד לביתן בתום התערוכה? קיימות שלוש אופציות לבחירה:

 

1. הלקוח מעוניין לאחסן את התערוכה לשנה נוספת לטובת השתתפות בתערוכות נוספות בארה"ב. חברת השילוח יכולה להעביר הצעה שתכלול הובלה של הביתן מהתערוכה ליעד הבא, חשוב לקחת בחשבון היכן תתקיים התערוכה הבאה שכן ההבדלים בעלויות האחסון ממדינה למדינה משמעותיות.

 

לידיעתכם, חלק מרכיב תמחור זה מתייחס לזמן ההמתנה של המשאית בשטח התערוכה לארגזים.

 

2. הלקוח מעוניין לשלח הביתן חזרה לארץ

 

במקרה זה, חברת השילוח תיתן הצעה שתכלול הובלת המטען לנמל כולל כל עלויות הכרוכות בשילוח טרנס אטלנטי בדומה להצעת השילוח מישראל.

 

3. הלקוח מעוניין להשמיד את הביתן

 

במקרה זה תקבלו מחברת השילוח הצעת מחיר אשר תכלול הזמנת מכולה, אליה יעבירו את הביתן המושמד ושילוחה למקום מוזמן לפינוי הפסולת.

 

 

 

תערוכות

 

תערוכות

 

תערוכות

 

 

 

 

הכותב הינו מנהל שיווק בחברת קדמון ברין עיצוב תערוכות בע"מ

תגובות
התקבלו 1 תגובות
1.  אני רואה שמשעמם לך