כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
11/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

EXPO VIEW - מדור התערוכות החדש: עיצוב והפקת ביתן בארה"ב

מאת: איתי ביכלר - "קדמון ברין" /
09.06.2009
/ 9:18

 

עיצוב והפקת ביתן לתערוכה בארה"ב – כל שעליך לדעת

 

לחברת "קדמון ברין"  נפלה הזכות לעצב את הביתן הלאומי של ישראל עבור המרכז הישראלי למחקר ופיתוח תעשייתי (מתימו"פ), ILSI והמדען הראשי.

 

מדובר בתערוכת BIO 2009 שהתקיימה באטלנטה, ג'ורג'יה בחודש מאי האחרון. זוהי התערוכה המרכזית בעולם לתחום הביוטכנולוגיה.

 

בשבועות הקרובים אכניס אתכם לנבכי פרויקט עיצוב והפקת הביתן, תוך התמקדות בכל נושא.

 

היום אתייחס לנושא החשוב ביותר שהוא גם מהות העיסוק שלנו עיצוב תערוכה באופן כללי וספציפית לארה"ב

 

בחודש ינואר האחרון העבירה מתימו"פ בשיתוף משרד המדען הראשי ו-ILSI בריף עיצובי לעיצוב והפקת ביתן ישראל לתערוכה המדוברת.

 

במסגרת הביתן הבינלאומי נתבקשנו ליצור אכסניה ל-19 חברות ישראליות בתחום הביוטכנולוגיה שמנצלות את הפלטפורמה השיווקית של הביתן הלאומי לחשיפת עיסוקן בתערוכה.

 

מניסיוננו אנו יודעים כי ההגבלות העיצוביות בארה"ב הן רבות ויש לקחת אותן בחשבון על מנת ליצור ביתן נכון ובולט אך גם ישים בהתאם לדרישות המארגנים.

 

ישבנו וניתחנו כיצד מציגים לראווה תעשייה שלמה בצורה מכובדת בביתן בגודל של 90 מ"ר. תחילה חשבנו להיעזר במסכים מיוחדים אשר יריצו כסרט נע פרזנטציות לכל מציג, לאחר מכן חשבנו לקחת מסכים קטנים אשר יהיו מיועדים לכל מציג בנפרד.

 

הגענו לבסוף להכרעה שפרזנטציה מתחלפת על גבי מסך בתערוכה איננה פתרון ראוי ונכון למציגים. הרי המטרה היא למקסם את יכולת החשיפה של המציגים כאשר סרט המוצג אחת למספר דקות חוטא למטרה ומקטין את סיכויי החשיפה בפני מבקרי התערוכה.

 

תהליך החשיבה הוביל אותנו לייצר פנלים מודפסים עם מסרים ברורים וקצרים של כל חברה וזאת בעיקר בגלל שידענו שהתערוכה הינה מאוד מקצועית והלקוחות הפוטנציאליים ישקיעו מזמנם לקרוא את החומר המוצג.

 

בנוסף, בצורה מאוד מתוחכמת החלטנו למקם במרחב התערוכה עמדות מולטימדיה נייחות,.שיציגו בצורת מפה מתחלפת בלחיצת עכבר,אינפורמציה נוספת על כל מציג.

 

 

תערוכה

 

2 מסכים גדולים יותר הציגו את מעמדה של ישראל בתחום הביוטכנולוגיה.

 

את כולם עיגנו תחת 3 גשרים עליונים אשר מדמים חממה, או במקרה שלנו חממה טכנולוגיות,

כך ראינו את הקשר הרעיוני בין מתימו"פ, ILSI והמדען הראשי לחברות המציגות.

 

בנוסף, רעיון 3 הגשרים יצר לנו קשר למוטיב המרכזי של התערוכה השנה:

Heal, feed & Fuel the world, בכך בעצם יצרנו קישור רעיוני בין התערוכה והביתן הישראלי בה.

 

לשמחתנו, דווקא הפשטות ברעיון ההצגה דיברה לליבם של לקוחותינו, ידענו לזהות כי חשיפה שווה לכל מציג יהוו נדבך מרכזי בקבלת ההחלטה, והפתרון הגאוני בפשטותו שנתן המעצב שמוליק חנוך לביתן היווה את  הפתרון המוצלח ביותר לתפיסתנו.

  

 

תערוכה

 

 

מכיוון ובארה"ב קיים איגוד מקימי תערוכות אשר חייבים לעבוד דרכו (על דרכי העבודה איתו ארחיב במדורים הקרובים), ידע המעצב לבנות תוכניות עבודה אשר בהירים לכל מקים כשל"קדמון ברין" נותרה מטלת הפיקוח על בינוי הביתן.

 

אקדים את המאוחר ואציין כי הביתן נחל הצלחה אדירה והמציגים קיבלו תמורה מלאה לכספם כמו גם חשיפה מכובדת וממוקדת לקהל מבקרי התערוכה.

 

תערוכה

 

 

 

הכותב הינו מנהל שיווק בחברת קדמון ברין עיצוב תערוכות בע"מ

תגובות
אין תגובות למאמר