כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

זווית אישית: ניהול השיווק בתקופת מיתון

מאת: לילך כרמון - "מאה הימים" /
24.05.2009
/ 9:18

"דווקא בתקופת מיתון צריך להשקיע בשיווק" הוא אחד המשפטים הנפוצים ביותר בימים אלה. ההיגיון ברור: כשכולם מתחפרים בשוחות ומוציאים רק את מה שחייבים – יש הרבה פחות "רעש" שיווקי והרבה יותר סיכוי להגיע לאוזנו של הלקוח – ובכך ליצור בסיס עסקי רחב יותר בטווח המיידי, ונקודת זינוק טובה לימי הגאות שיבואו.

אלא שבפועל עסקים רבים אינם מסוגלים להגדיל תקציבי שיווק וחוששים לקבל עליהם התחייבויות יקרות או ארוכות טווח.

איך בכל זאת לשווק בצורה יצירתית בשעת המיתון? הנה עשרה דברים שאפשר לעשות:

1.       להפוך מלאי מת למלאי עובד – עירכו רשימה מסודרת של כל המשאבים שעומדים לרשותכם וניתן לנצל אותם לפעילות ללא עלות נוספת. עלונים וחוברות שהודפסו בעבר? מוצרי קד"מ שמעלים אבק במחסן? זה הזמן לשלוח אותם לעבודה: חישבו איך ניתן להשתמש בהם כדי לקדם את שיווק העסק.

2.       לעבוד עם העובדים – זה הזמן לחשוב מחדש, בצורה יצירתית, על הגדרות התפקידים של העובדים. שבו איתם והתייעצו: מה עוד הם יכולים לעשות, האם הם יכולים לעזור במאמצי השיווק: לתאם פגישות, לקדם את החברה באינטרנט, לחשוב על קהלי יעד מקוריים ואפילו להציע את שירותיכם דרך מעגל הקשרים המקצועיים שלהם.

3.       להיעזר במיקור חוץ – העבודה באמצעות אאוטסורסינג מאפשרת גמישות בניהול העבודה, עמידה בלוחות הזמנים בזמני הלחץ מצד אחד, ומצד שני - צמצום של העלויות בתקופות הרגועות.

4.       לנצל ולפתח משאבים קיימים – אתר בית טוב הוא מקור חיוני ללידים: זה הזמן לשדרג אותו. ניתן גם לעשות שימוש מושכל בכלים מקוונים, המאופינים בעלויות נמוכות וגמישות, כמו למשל שירות Google Adwords. הכניסו תכנים לאתר, שפרו את מילות החיפוש, היו נוכחים בפורומים.

5.       לשמור על הלקוחות – ישנה חשיבות רבה לשימור בתקופה שבה הלקוחות בודקים היטב כל הוצאה. בידקו האם אתם אכן מציעים 'חבילה' מתאימה לכל לקוח, האם ישנם דברים שאפשר לשפר כדי שהשירות יתאים יותר לתקופה זו.

6.       לגייס לקוחות חדשים – לקוחות רבים נוטים 'לשבת על הגדר' בתקופה זו ומתעכבים בקבלת ההחלטות. התמקדו בהצעות קונקרטיות למוצרים ושירותים פשוטים, מובנים וחיוניים בתקופה זו. לא לנסות למכור דווקא את הנוצץ והמתוחכם, אלא להתמקד בשירותי ליבה חיוניים, ברורים ומדידים.

7.       למפות את הקשרים – בתקופה כזו אנשים נוטים לבחור באפשרויות שנראות להם יותר מוכרות. לכן יש סיכוי גדול יותר שיבחרו בכם אם הופניתם באופן אישי. פנקס הטלפונים וה-Address book באאוטלוק הם אוצר אמיתי – וכדאי מאוד לעבור עליהם, לחדש קשרים, להיפגש ולהתעניין.

8.       לגעת בלקוח – עצה נכונה תמיד אך נכונה עוד יותר בתקופה זו היא לחשוב על אסטרטגיה נכונה לפניה ממוקדת ואיכותית ללקוח. זה לא הזמן המתאים לפרסום מאסיבי במדיה, אלא לאיתור קהלי יעד מדויקים וביצוע פניה ישירה עם הצעת ערך אמיתית וממוקדת.

9.       להציע שירותים משלימים – לא רק לכם קשה – גם ללקוחות שלכם וללקוחות הפוטנציאליים שלכם. חישבו על מוצרים ושירותים שיכולים להשלים אתכם. נסו לאתר צרכים לא מסופקים כאלה בעזרת שיחות גלויות עם הלקוחות ובעזרת סיעורי מוחות עם העובדים שלכם, ונסו להגדיר עבורם מוצרים ושירותים מתאימים.

10.   העיקר – לא לוותר זה הזמן להפוך כל אבן, לבחון מחדש כל כיוון ולראות אם יש לחברה יכולות שאינן מנוצלות עד תום, נכסים שכדאי להשתמש בהם.

 

 

הכותבת היא שותפה ומנהלת ב'מאה הימים'  - ניהול ושיווק באאוטסורסינג.

תגובות
אין תגובות למאמר