כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
23/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

זווית אישית: מודל 5P לשיווק בזמן מיתון (ג')

מאת: ענבל אלוני אופיר /
10.05.2009
/ 9:28

חלק א

 

חלק ב

 

 

Promotion – תקשורת שיווקית (חלק ג')

 

             א.     פניה לרציונל - מותגים שיצליחו במיוחד בתקופה זו הם כמובן מותגים אשר המסר שלהם "חצי חינם" או "דיל השנה". מותגים אשר מבוססים על יתרון תחרותי מוצרי, שככל הוא עמום יותר ואמוציונלי יותר, יסבלו יותר בתקופה כזו. יש לחזור לרציונל, לחדד לחברה וללקוחות את הסיבה לרכישה ה"נבונה". זה לא חייב להיות מחיר זול, אך זה חייב להיות יתרון מושכל שעוזר ללקוח להרגיש "צרכן נבון ואחראי". אסור להזניח את המותג, אך הקו החדש צריך להתעדכן סביב מסר המתאים לסביבה של צרכנות נבונה ושקולה. להעדיף מסרים של בטיחות ואמינות למשל על פני סטטוס חברתי ופינוק ולחדד עד כמה שאפשר את היתרונות בפועל שמציעה החברה.

             ב.     טיפול תקשורתי בתפיסת המחיר – אחת המשימות שצריכה מחלקת המרקום לקחת על עצמה בתקופה זו, הוא טיפול בתפיסת המחיר. הטיפול יכול להתבצע בכל הכלים שתוארו בתחום המחירים, אך מחייב גם יצירתיות של אנשי התקשורת ועבודה משותפת עם מקבלי ההחלטות בתחום המחירים.

             ג.     פרסום הנעה לפעולה – צריך להוריד את הכפפות! לא כל המותגים בנויים לקמפיינים של הרד-סייל והנעה לפעולה. אך יש להרחיב פעילות זו ככל שניתן, על מנת להביא לתוצאות מיידיות בטווח הקצר. מה שעומד לזכות המפרסמים בתקופה זו – היא רגישות גדולה יותר ותגובה טובה יותר של הקהל לפעילות פרסום הנעה סביב נושא המחיר, מבצעים והטבות. אחד הכלים לפעילות הרד-סייל עם מינימום פגיעה במותג, היא פעילות מול מועדון לקוחות.

             ד.     סגירת עסקאות פרסום – חברות המוצאות עצמן עם תקציב שלא נפגע לפרסום ותזרים יציב לעתיד (עד כמה שניתן להעריך), בהחלט יכולות לנצל את המצב להורדת מחירים אגרסיבית מול ספקי השירותים והמדיה, אשר רובם נפגעים קשה מהמיתון. להבדיל מהשקעות במלאי, תשתיות או כ"א, פרסום ידרש ויתרום כמעט בכל שלב ובכל מצב של השוק ועל כן עסקאות ארוכות טווח (עם גופים שאין חשש לעתידם העסקי כמובן), המקנות הנחות מפליגות יכולות להיות מהלך עסקי נבון.

 

Place – מערך ההפצה

בתחום זה למבנה החברה והענף משמעות גדולה. ככלל, יש העדפה להרחבת ההפצה והוספת ערוצים ונקודות מכירה, על מנת לפצות על ירידת היקף המכירות בנקודות והממשקים הקיימים. אולם, לעיתים קרובות הרחבה כזו, גוררת השקעות במלאי, כ"א או תשתיות אחרות ובמקרה כזה אינה רצויה. יתרון נוסף להרחבת מערך ההפצה לחברות יצרניות ומפיצות, הוא בפיזור הסיכונים אשר גדל עקב בעיות גבייה.

 

חברות קמעונאיות צריכות לשקול הוספת נקודות ממשק שיגדילו את הזמינות מול הלקוחות כמו הזמנות טלפוניות או דרך האינטרנט. הקמת אתר מסחר אלקטרוני יכולה להיות נכונה, רק במקרה שאין צורך במערך לוגיסטי נוסף ושקיים ערוץ שיווק שיזרים אליו לקוחות ללא השקעה נוספת בפרסום – או שההשקעה הנדרשת זניחה ביחס להכנסות המיידיות הצפויות.

 

 

 

 

 

הכותבת היא יועצת שיווק ומנחת סדנאות בנושא שיווק בתקופת מיתון.

תגובות
אין תגובות למאמר