כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

גוגל תתיר למפרסמים לרכוש סימנים מסחריים כמילות מפתח לחיפוש

מאת: רשף לוין - ICE /
05.05.2009
/ 13:30

 

"גוגל ישראל" הודיעה היום כי תפסיק לפקח על תלונות בנושא שימוש בסימנים מסחריים כמילות מפתח לפרסומות המוצגות למשתמשי מנוע החיפוש בישראל. משמעות ההודעה היא כי מעתה יוכלו מפרסמים בגוגל לבחור כמילות חיפוש גם סימנים מסחריים שאינם שלהם.

אם עד עתה לא יכול היה מפרסם לבחור כמילת מפתח לחיפוש את שם המתחרה שלו, למשל, הרי שמהארבעה ביוני, אז תיכנס ההחלטה לתוקפה, עומד המצב להשתנות. במצב החדש תוכל לדוגמא ’תנובה’ לרכוש את השם של אחת ממתחרותיה כמילת חיפוש. למשתמש שיקליד את שמו של המתחרה יוצגו אחרי השינוי גם פרסומות של תנובה. באופן זה, מאמינים בגוגל, יוצגו בפני משתמש במנוע החיפוש הרבה יותר מודעות רלוונטיות, המופיעות ברשימת הקישורים הממומנים.

יחד עם זאת, בגוגל מדגישים כי האיסור של מפרסם להשתמש בנוסח המודעה שלו בסימן מסחרי רשום שאינו שלו – יישאר על כנו.

בנוסף לישראל, ההחלטה תיכנס לתוקפה בעוד כמאתיים מדינות נוספות ברחבי העולם, שיישרו בכל קו עם ארצות הברית, קנדה, בריטניה ואירלנד שאימצו החלטה דומה כבר לפני מספר שנים.

לפני כחודשיים אירע מקרה הממחיש את הקושי עימו התמודדו עד עתה בגוגל, אז האשימו אנשי ערוץ 10 את זכיינית ערוץ 2, קשת, כי קנתה את מילת החיפוש ’הישרדות’ – מותג מוכר של ערוץ 10 – והיפנתה באמצעות מודעה בגוגל אל מאמר ביקורתי באתר הזכיינית נגד תוכנית הריאליטי של ערוץ 10.

איל חן, סמנכ"ל מדיה וטלקום בגוגל ישראל אמר היום: "גוגל שואפת להציג למשתמשים את המידע הרלוונטי והנרחב ביותר, הן בתוצאות חיפוש והן בפלטפורמת הפרסום ובמהלך זה אנו אכן מציעים למשתמשים מבחר גדול יותר שיאפשר להם לעשות את הבחירה הטובה ביותר".

 

 

 

רשף לוין, ICE

תגובות
אין תגובות למאמר