כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

גילוי דעת: האירוע השיווקי החדש

מאת: יוני סער - "פרומרקט" /
19.04.2009
/ 11:16

אירועי מותג הם התשובה ליצירת התרגשות בחיי המותג וליצירת חיבור רגשי מול צרכנים. זוהי הדרך הנוחה והיעילה ליצירת התפתחות בתדמית המותג , בעיקר אצל מותגים מבוססים, ולפריצת דרך מול קהלים אדישים למותג ולמסריו.

כי אירועים מספקים התרגשות. כי מותגים חייבים לייצר התרגשות. וחגיגות. אלו יכולות לבוא לידי ביטוי בהוצאת מהדורות מיוחדות, מוצרים עונתיים או לחילופין אפילו טעמים חדשים או מארזים חדשים.

אבל מותגים רבים, רובם מותגי הענק הקלאסיים, אינם יכולים להרשות לעצמם לייצר מוצרים רק בשביל לחגוג. הרי לא נמציא קוקה-קולה חדשה בכדי שתהיה סיבה למסיבה. לכן בחרו מותגים רבים לייצר עיתויים שיווקיים באמצעות שימוש בכלים חיצוניים: OBM, אירועים המבוססים על תאריכים וחגים. חסויות. שיתופי פעולה עם תוכניות טלוויזיה ועוד.

אירוע שיווקי בחיי מותג הוא הזדמנות לייצר חגיגה סביב המותג ולייצר התרחשות שיווקית אליה ניתן לחבר את כל צינורות השיווק, ההפצה והפרסום בכדי לייצר "סיבה למסיבה". שתביא לגידול באהדה, במודעות, בחיבור הרגשי, בנאמנות ולבסוף במכירות.


 

"נכסים אירועיים"

 

במהלך העשור האחרון פיתחה פרומרקט תפיסה שלמה המבוססת על יצירת נכסים "אירועיים" עבור מותגים. נכסים בהם האירוע הוא חלק מהמותג, הוא שייך למותג, ובאמצעותו המותג מייצר לעצמו עולם חוויות וטריטוריה תרבותית אשר משליכה על תדמית המותג.

גישה זו מבוססת על הנחת העבודה כי באם נמצא תרגום של ערכי המותג לשפה "האירועית" נוכל להמחיש טוב יותר לצרכנים את התועלת ואת הרעיון והסיפור שמאחורי המותג.

ראשית על המותג למצוא את הטריטוריה "התדמיתית-אירועית" היכולה להשפיע על הפרמטרים אותם הוא רוצה לחזק. בחירת נושא האירוע ומהותו נובעת מתוך צרכי המותג וחולשותיו למול הלקוחות או לחילופין מהאזור אותו נרצה לחזק בתודעה כאזור המשויך בלעדית למותג.

אז צריך האירוע המותגי לתרגם את הרעיון או האזור התמטי לאירוע חי ונושם. אירוע הנוגע באנשים ומעביר בצורה מוחשית את המסרים שלנו.

אבל האירוע כאירוע אינו הכל ואינו המהות.


 

מספר הסיפורים של העידן החדש

 

בעולם אירועי המותג הגדולים , אנו משתמשים באירוע לאו דווקא בכדי לגעת באנשים עצמם. נגיעה זו משמשת רק חלק מהתוצר והתפוקה של האירוע. מאחורי אירוע עומד קמפיין. עומד השיווק מפה-לאוזן. אנו מאמינים כי הנגיעה באדם אחד מביאה להעברת המסר לעוד עשרה אנשים. וקהילת המושפעים מהאירוע היא לפחות פי עשרה מהנוכחים בו.

גם הקמפיין לאירוע הוא יעיל ואפקטיבי פי כמה וכמה מקמפיין רגיל. האירוע מחזק ונותן זכות קיום לקמפיין. בעולם החדש הצרכנים שלנו מאמינים פחות ופחוות למסרים התדמיתיים המועברים אליהם באמצעות קמפיינים רגילים. האירוע נותן לפרסום שלנו אפשרות להיות אמיתי לא להדמות מסרים או להמשיל אותם אלא ליצור פרסום חדשותי על דבר אמיתי הזוכה אצל הצרכנים לאמינות גבוהה פי כמה וכמה.

האירוע השיווקי החדש הוא הדרך להעביר מסרים תקשורתיים , בצורה מבדרת , הנקלטת אצל הלקוח באהבה ובפתיחות ומאפשרת למותגים ליצור עולם תרבותי, כזה שממחיש את סיפור המותג בצורה חיה.

ולכן הוא הופך למספר הסיפורים של העידן החדש בפרסום. למדיום אשר דרכו אנו ממחיזים את סיפור המותג ושמים אותו על הבמה. בעמודים הבאים תמצאו מספר מהמחזות הללו שכתבנו בעבור המותגים המובילים בישראל.

 

 

 

 

הכותב הינו הבעלים של קבוצת פרומרקט.

 

 

מתוך הבלוג של יוני סער ברשת החברתית קפה דה מרקר.

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר