כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

זווית אישית: פתרונות לצמצום עלויות שיווק ופרסום

מאת: עדי כהן /
08.02.2009
/ 9:09

 

המשימה להגיע לאדם הנכון בארגון, בעיקר אם הוא בדרגת ניהול בכירה היא לעיתים קשה עד לבלתי אפשרית. בעולם  העסקים המודרני בו האינטרנט, הדואר האלקטרוני וכן רשתות חברתיות וירטואליות מהווים את רוב אמצעי התקשורת בין בני האדם ישנה חשיבות רבה ליכולת מפגש בין אישית פרונטאלית עם לקוחות פוטנציאלים, זאת בשילוב האפשרות להראות ללקוח הפוטנציאלי את יתרונותיה של חברתכם על נציגיה.

 

במיוחד בימים חסרי ודאות אלה, ימים שבהם שוק ההון העולמי והישראלי חווה ירידות קשות המייצגות את מצבם  השברירי של השווקים העולמיים והתעשיות על סוגיהן, יש צורך לשקול בכובד ראש את האמצעים והאפיקים בהם ניתן להמשיך ולחשוף את חברתכם בצורה יעילה אך זולה באופן יחסי לאפיקי פרסום הפונים למאסות של קהלים בצורה לא ממוקדת.

 

חשיפת פעילות חברתכם במפגשי מנהלים, כנסים וימי עיון המקבצים יחדיו מאות מקבלי החלטות בארגונים בצורה של קהלים מפולחים לפי תפקידים תסייע לחשיפה ממוקדת של מוצרי חברתכם ופתרונותיה וכן תסלול את הדרך להיכרות אישית עם האדם הנכון. השתלבות חברתכם בכנסים הנכונים תתבצע לרוב על ידי מתן חסות לכנס וכן על ידי אפשרות להשתלב כשותף פעיל בקיום הכנס עצמו, לעיתים אף על ידי שילוב נציגי החברה כדוברים ומנחים בכנס.

 

 

 

יצירת קשר עם האדם הנכון בארגון ומיקסום תקציב השיווק

הצגת מוצרי החברה בצורה נכונה המתאימה לקונטקסט הכנס תביא לחיבור מוצרי החברה לעולם המושגים והתודעה של המשתתפים וכן תיצור זהות בין מה שהמוצר משדר לבין יוקרתו של הכנס ושל המשתתפים בו. השתלבות חברתכם בכנס תביא למצב בו החברה ומוצריה נמצאים בתוך סביבתו העסקית והחברתית של הלקוח הפוטנציאלי ולכן רבים הסיכויים שחסמים והתנגדויות מכירה מצד הלקוח הפוטנציאלי יוסרו במהלך הכנס, מצב אשר משפר את יכולות המכירה של חברתכם מחד, ומביא להגדלת יכולתה של חברתכם להגיע להבנה נכונה יותר של  סביבתו העסקית של הלקוח הפוטנציאלי, מאידך.

 

על בסיס הנתונים הנלמדים מההיכרות עם סביבתו העסקית של הלקוח הפוטנציאלי בכנס ניתן יהיה לבנות נכון יותר את מוצרי החברה ואת התוכנית השיווקית המלווה אותם ולהביא לכדי מקסום תקציבי הפרסום והשיווק.

 

 

תצוגה מוחשית של מוצרי החברה בפני לקוחות פוטנציאלים לצד שימור לקוחות קיימים

תצוגת מוצרים ופתרונות בכנסים ומפגשי מנהלים מאפשרת  להעניק ללקוח הפוטנציאלי את היכולת לגעת ולהרגיש באופן מוחשי את מוצרי חברתכם ולראות אותם ( או את ביצועיהם) בגודל טבעי מול עיניו וכך להגיע לתוצאה שיווקית ומיתוגית ישירה ומהירה שלעיתים ניתן להגיע אליה רק לאחר פרויקטים פרסומיים מתישים ויקרים. יתרה מזאת, השתתפות בכנס יוצרת הזדמנות לשימור לקוח קיים לצד הפוטנציאל להשגת לקוח חדש- חשיפת מוצרי החברה בכנס חושפת המוצר בפני קהל ממוקד אשר בשלב זה או בעתיד עלול להיות זקוק למוצרי חברתכם ולכן הצגתו בפני המשתתפים בכנס משיגה קדימות ו"כרטיס כניסה" לתודעתו של הלקוח הפוטנציאלי המשתתף בכנס וכן חדירה פוטנציאלית לתוך רשימת הספקים הבאים בחשבון מצידו לקראת ביצוע רכישה.

 

 

הארכת זמן החשיפה

על מנת למקסם את חשיפת חברתכם בכנס וכן על מנת להעריך את אפקט החשיפה וחיזוק הבולטות של מוצרכם בקרב המשתתפים גם ימים רבים אחריו מומלץ להעניק בדוכן התצוגה של חברתכם בכנס שי למשתתף אשר תמורתו ניתן ומקובל לבקש כרטיס ביקור אישי של הלקוח הפוטנציאלי וכך ליצור לחברתכם מאגר לקוחות פוטנציאלים רחב ומדויק.

 

באמצעות חשיפת חברתכם ופעילותה בכנסים וימי עיון ממוקדי קהל תצבור חברתכם מוניטין של חברה מקצועית  ואדיבה, המשקיעה בלקוחותיה ומציבה אותם בראש סדר עדיפותיה. תשומת הלב הניתנת ללקוחות בכנס והשקעת המשאבים בכנס שמשתקפת בעיני הלקוח כמאמץ לא מבוטל, מציירים את חברתכם בעיני הלקוחות כארגון מסור וקשוב לצרכיהם וכן כארגון המייחס להם את החשיבות הראויה גם בימי מיתון ואי ודעות כלכלית.

 

 

 

הכותב הנו הבעלים של חברת עדי פיתוח עסקי – לאירועים, כנסים ואתרי אינטרנט ממוקדי קהל

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: