כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
23/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ביקורת גבולות

מאת: הדר אלוני - 'כפיים' /
23.12.2008
/ 11:04

רכבת ההפתעות

 

כשצוות קריאטיב מעלה רעיון ממש מקורי ומפתיע זה מראה שיש עוד מקום לחלום, ברגע אחד אנו רואים את עצמנו במבט צלול, שבויים בקונספציות ישנות, מוכרות ומשייטים במומחיות בתחום הנוחות... הגייתו של רעיון חדש ורענן, מדגיש  עד כמה ניתן עוד לאתגר את עצמנו ואת הקהל הרחב.

 

המעצב Eiji Mitooka עשה עבודה רבה ברכבות היפניות. בעבר עיטר את הרכבות בקליגרפיה יפנית אך הפעם התעלה על עצמו והפך את חוויית הנסיעה ברכבת לפנטזיה של נסיעה ברכבת צעצוע. קו הרכבת  Kishigawa Line הפך לחנות צעצועים בה ילדים יכולים לשחק בעת הנסיעה.

 

באופן מדהים נוסעת הרכבת בנתיב פרברים יחסית קצר בן כ 13 קילומטר ועדיין ההורים מצליחים להוריד את הילדים ממנה בתחנה הנכונה.

 

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

עוד פנטזיה מתגלגלת של Eiji Mitooka היא רכבת Ichigo EC (רכבת התותים שבתמונה), המעוצבת במטרה להפוך את הנסיעה ממשעממת לקסומה.

שתי הרכבות מכילות צעצועים, עריסות וסרטים מצוירים המוקרנים בטלוויזיות, הפתעות שונות והטובה מכולן היא שלא נדרשת תוספת תשלום על התענוג ואף לא הזמנת כרטיסים מראש.

 

 

ביקורת גבולות

 

בעולם השכילו לנצל את ההזדמנות, שבמפגש עם הקהל הרחב של הרכבות, עיליות ותחתיות כאחד, לפעילויות פרסום ופעילויות קד"מ חווייתי מתוחכם.

דוגמה מקסימה היא הפיכתה של רכבת Kobe Portliner Monorail ביפן, לחדר תצוגה מתגלגל וססגוני בפעולת קד"מ להשקת חנות איקאה חדשה.

הרכבת כולה הפכה לחוויית שיווק גרילה, צבעונית מבחוץ, וסטייליסטית מבפנים. החוויה כל כך טוטאלית שמי שנכנס לרכבת זו יזכור את המותג למשך זמן רב.

 

מבט מבחוץ

  

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

הכניסה לרכבת

  

ביקורת גבולות

 

 

חגיגה בקרונות 

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

עוד דוגמא מופלאה מאיקאה, המותג שיודע להגיע ללבבות העולם המערבי, מגיעה משוודיה - שם נהנו נוסעי הרכבת מאווירה ביתית וססגונית, כאשר חלונות הרכבת כוסו בוילונות פרחוניים עם הסלוגן -  " "A little fabric makes big difference.

 

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

בניו- יורק זכו נוסעי הרכבת התחתית לאחוז בכפפות מטבח במקום בעמודי מתכת כחלק מהזמנה לתערוכת חפצים יום יומיים בשם Everyday Fabulous Exhibit . התערוכה, ששימשה כפלטפורמה לפעילות קד"מ בפני עצמה, השתמשה ברעיון של הפיכת חפצים שגרתיים למשהו יוצא דופן וקצת אחר.

 

ביקורת גבולות

 

 

השיווק בימינו עסוק יותר מכל בסוגיה כיצד להשאיר את שם המותג מוכר, מזוהה ובעיקר נוכח, כי כידוע "רחוק מהעין, רחוק מהלב"... הדרכים המוכרות להשארת המותג במודעות הציבורית הן הכללתו בתכניות טלוויזיה, דוכנים בפסטיבלים, יחסי ציבור או כל דבר אחר שמותיר את המותג בשיח היום יומי. פעמים רבות אנו מגלים כי דווקא פעולה פשוטה של נוכחות במקום לא צפוי, שיכולה להיות גם בתקציב צנוע, עושה את העבודה הכי טוב וכל מה שנדרש זה להיות שם.

 

הנה דוגמא לנוכחות מפתיעה של מיתוג מתלי הרכבת על ידי חברת שעונים - נראות בולטת, נוכחות מפתיעה והתנסות בתחושת המוצר...   

 

 

ביקורת גבולות

 

 

עכשיו, אחרי שהסתובבנו בכל הרכבות שבעולם, אתם מוזמנים להיכנס ל"לימוזינה הפרטית" שלכם ולצאת לסיבוב דאווין עם החבר'ה.

 

ביקורת גבולות

 

 

נסיעה טובה,

 

 

הכותבת הינה סמנכ"לית קריאייטיב בחברת 'כפיים'

 

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: