כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
22/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ביקורת גבולות

מאת: ליאת בר - 'כפיים' /
16.12.2008
/ 10:47

 

2.5 שניות

 

שעתיים לפני ערב חג... חצי שעה לפני יום הולדת - אתם נזכרים ששכחתם לקנות מתנה. אתם קופצים לקניון או לאחד מהרחובות הראשיים הקרובים לבית. עד כמה חלונות הראווה שתראו בדרך יהוו גורם משפיע שיביא אותכם להיכנס לחנות?

 

 יש אנשים שעבודת חייהם היא לגרום לכם שתחושו כך.

חלונות הראווה הפכו להיות כרטיס הביקור של כל חנות או רשת המכבדת את עצמה ואת לקוחותיה. החלון הוא כלי אסתטי ושיווקי ראשון במעלה שנועד להזמין אתכם פנימה לחנות כדי לבצע את הרכישה המתבקשת. כך עושים עיצוב שיגרום לכם לפתוח את הארנק.

 

מטרתו של מעצב חלון הראווה היא ליצור בחלל הנתון גירוי ויזואלי לעין המתבונן ולהציג את המוצרים הנמכרים בחנות בצורה המעניינת והנכונה ביותר. כך הוא מזמין את הצרכן הפוטנציאלי אל תוך החנות להתרשם משאר הקולקציה.

היום עיצוב חלונות ראווה הוא מקצוע לכל דבר. בעלי העסקים מוכנים לשלם הרבה מאוד כסף עבור עיצוב ייחודי, ואנחנו, הצרכנים, נהנים מחלונות מעוצבים, משתנים ומתחדשים.

מחקרים שנעשו קובעים כי לעובר אורח דרושות 2.5 שניות כדי שחלון הראווה ישפיע עליו להיכנס לחנות.
מה אנחנו מספיקים לראות בזמן הזה? תלוי מה מראים לנו...

דוגמה לטרנד העיצובים הזה ניתן למצוא ברחובות ניו יורק בתקופת החגים, קצת לפני הכריסמס.... אוהבי ניו יורק האמיתיים לא יפספסו שוטטות קצרה בין חנויות המותגים הגדולות, המתמחות בעיצוב גרנדיוזי של חלונות הראווה לקראת החגים.

העיצוב לפני החגים מתפרס על פני מגמות מגוונות ובינהן אלמנטים של חורף, הבלטת ערכים כגון אמונה ותקווה שמבטאים את רוח החג, הצגת דמויות ומסורות מרכזיות מסיפור חג המולד ועוד.

ללא ספק בעיצוב חלונות הראווה ברשתות הגדולות מושקעים משאבים רבים, אשר יוצרים חלונות ראווה גרנדיוזיים ויוצאי דופן. אלו מהווים מוקד משיכה מהותי לקונים ובכלל לתיירים ועוברי אורח להתפעל מהעיצוב וכפועל יוצא להכנס לחנות ואולי אפילו לרכוש מוצרים.....

 

חלון ראווה זה עוצב ברוח "מסורת החג האהובה עליי" והוצג בחנות Lord & Taylor's בשדרה החמישית במנהטן, ניו יורק. השדרה החמישית מהווה מוקד תיירות מרכזי ונחשבת לשדרה היוקרתית במנהטן, שם מרוכזות חנויות הדגל של המותגים המובילים בעולם. החלון מציג עיצוב של סצנת חג חורפית חמימה.

 

ביקורת גבולות

 

בדומה לעיצוב שמדגיש את האופטימיות שברוח החג, בחרה   רשת  Barneys לעצב את חלון הראווה של אחד מסניפיה בניו יורק  בסגנון "PEACE & LOVE" .

 

 

ביקורת גבולות

 

מבקרים רבים גודשים גם את חנות SAKS בשדרה החמישית בניו יורק. העיצוב המושקע מתמקד באלמנטים של חורף.

 

  

ביקורת גבולות

 

עיצוב נוסף של חלון הראווה של SAKS בשדרה החמישית שנעשה ב- 2007: העיצוב התמקד בעולם התוכן של ספר הילדים SNOWPEOPLE, שנמכר בלעדית ברשת.

 

 

ביקורת גבולות

 

רשת Henri Bendel בחרה להציג בחלון הראווה של חנות הדגל של בשדרה החמישית אישה במהלך מסע קניות, העומדת למכירה. העיצוב מתבסס על מסעי הקניות המרוכזים והאינטנסיביים שעורכים המאריקאים לקראת החגים.

 

ביקורת גבולות

 

רשת מרכזית נוספת, בעלת סניפים רבים ברחבי מנהט בפרט ובארה"ב בכלל הינה MACY'S. הרשת מקיימת מסורת ארוכת טווח של עיצוב חלונות ראווה מיוחד ומושקע במיוחד בחגים.

 

ביקורת גבולות

 

המוטו המוביל בעיצוב חלון הראווה הנ"ל הוא "להאמין" – בפתיחת עונת החגים וחגיגות 150 שנה לחנות, בחרו המעצבים לעודד את המבקרים בחנות להאמין בקסם ובניסים.  MACY'S מקיימת מדי שנה את המצעד הגדול והמרכזי ביותר בחג ההודיה ועיצוב החלון המוצג כאן, תומך ברוח המצעד: "הקסם ברחוב 34" שם ממוקמת חנות הדגל של הרשת

המגמה הירוקה לא פסחה גם על טרנד עיצוב חלונות הראווה. רשת Barneys  בניו יורק בחרה לחגוג את החגים בצביעת חלון הראווה בצבע ירוק ובהפגת תמיכה ביערות האמריקאים ע"י הבטחה לנטוע 25,000 עצים בשנת 2007.

 

 

ביקורת גבולות

 

לסיום, כמובן שאי אפשר בלי סנטה קלאוס והמזחלת המפורסמת....

 חלון   MAC ברחוב 34 בניו יורק.

 

 

ביקורת גבולות

 

לסיכום - חלון הראווה הוא הפנים של החנות והוא מייצג יותר מכל את מה שתמצא על המדפים.

 

במקרה הזה - כשתסתכלי על הקנקן, תוכלי לדעת כמה טוב מה שיש בתוכו...

 

 

 

 

הכותבת הינה נהלת תיקי לקוחות בחברת 'כפיים'

 

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: