כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ביקורת גבולות

מאת: אלי מרציאנו - 'כפיים' /
09.12.2008
/ 10:04

דיירקט חכם מהעולם 3 (גרסת הבמאי)

 

אם גם אתם עדיין תוהים מדוע כדאי לכם להשקיע כסף בפרסום דיירקט, הנה עוד כתבה בסדרת הכתבות "דיירקט חכם מהעולם" שתראה לכם איך אפשר להפוך כל קמפיין דיירקט בנאלי ואפור למהלך יצירתי מרשים וגאוני!

 

הנה הדוגמא הראשונה:

 

סוכנות הפרסום Le Bureau שבשטוקהולם קיבלה משימה ליצור באזז רציני בקרב אנשי מדיה אודות עלייתה של סדרת טלוויזיה אמריקאית חדשה בשם Weeds. בסוכנות החליטו ללכת על שיטת צל"ש או טר"ש, כלומר, ליצור פרובוקציה כל כך רצינית שתוביל לבאזז חיובי מאוד או לבאזז שלילי מאוד:

עשרות חבילות בצורת ג'ויינט עצום נשלחו אל אנשי המדיה ובתוכם....לא פחות משלושה שתילי מריחואנה אמיתיים (אפשר להירגע/להתבאס, אלו צמחי נוי ללא החומר הפעיל, T.H.C). 

 

ביקורת גבולות

(סחתין על הגלגול...)

 

  

ביקורת גבולות

 

 

 

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

החבילות עוצבו ונשלחו כזרי פרחים עם "ברכה" מצורפת שסיפרה על הפרמיירה של הסדרה החדשה ששמה WEEDS - הסלנג הלועזי למריחואנה. כעת רק נשאר לתפור סלוגן מפוצץ לקמפיין שבאמת השאיר את כולם פעורי פה :

 Weeds. Seriously good shit, ואת התרגום למשפט הזה אני אשאיר לכם...

 

דוגמא נוספת, וקצת פחות בועטת:

כמו במקומות רבים בעולם, גם באקוודור קיימת בעיה של חסרי בית החיים ברחובות הערים ולנים על חתיכות קרטון משומשות. קרן Hoger De Cristo היא קרן התנדבותית המסייעת במציאת פתרונות דיור לאנשים אומללים אלו. הקרן פנתה אל אחד ממשרדי הפרסום הגדולים במדינה בבקשה ליצור באזז סביב פעילות הקרן ובכדי להניע אנשים לתרום כספים לשיפור רמת חייהם של חסרי הבית.

 

הפתרון היה פשוט וחכם:

אלפי קופסאות קרטון, ריקות מכל סממן חיצוני,  נשלחו אל בתי התושבים בשכונות העשירות. לכאורה, נראתה הקופסא תמימה וחסרת כל מסר, אך כשפתחו אותה, גילו אלפי האזרחים מפת מתאר של בית המסורטטת על דפנות הקופסא. 

  

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

ביקורת גבולות

 

גלוית תקשור לתרומות שצורפה בחלקה הפנימי של הקופסא גרמה לאלפי אנשים להתקשר ולתרום את כספם למען המאבק. על הגלויה נכתב משפט אמיתי, נכון, פשוט ומצמרר- "עבורך, זוהי רק קופסת קרטון. עבור אחרים, זה בית". 

 

ביקורת גבולות

 

 

הנה עוד דיירקט קריאיטיבי מוצלח:

 

"פרויקט  הכריש" הוא מיזם אירופאי להפסקת תופעת ה- Finning, תופעה שגובה מחיר של עשרות כרישים מידי שנה. הבעיה העיקרית בתופעה ההזויה היא שציידי הכרישים כלל לא שומרים את השלל, הם פשוט כורתים את סנפיר הגב של הכריש ואז משליכים את הטורף המימי האדיר בחזרה אל המים, אל מותו הוודאי.

יוזמי הפרויקט פנו אל משרד הפרסום Y&R  שבגרמניה בניסיון נואש להפחית ואולי לעצור את התופעה המזעזעת.

 

מה הבעיה, אתם שואלים?

טוב, כמו בכל התעללות ופגיעה בחפים מפשע, גם כאן הבעיה העיקרית טמונה בחוסר מודעות של הציבור ואפאטיות לתופעה הקשה.

 

Y&R מצאו פתרון מעולה לבעיה בכך שהם גרמו לעשרות אלפי אנשים להרגיש רגשות אשם: הם שלחו לעשרות אלפי משקי בית מעטפות עשויות מחומר דפוסי דמוי עור כריש. המעטפות עוצבו כך שהחלק הניתן לפתיחה מעוצב כסנפיר של כריש.

 

 

 

ביקורת גבולות

 

אלפי הלקוחות שפתחו את המעטפה, גילו שבעצם פתיחתה, הם "כרתו" סנפיר של כריש. הקונספט העומד מאחורי המעטפות הוא קונספט טוב ומדויק, אבל מה שבאמת מעצים את החוויה עבור הלקוח הוא העיצוב המושלם והמזעזע שניתן לה ע"י צוות הארטים של המשרד, והתמונות מדברות בזכות עצמן...

 

 

 

ביקורת גבולות

 

 

 

ביקורת גבולות

 

 

ביקורת גבולות

 

לסיכום - דיירקט חכם הוא אולי הדרך המדויקת ביותר בכדי ליצור באזז תקשורתי איכותי, כל מה שצריך לעשות זה פשוט להעז יותר ולא לפחד מההשלכות, אחרי הכל, כל פרסום הוא פרסום טוב , במיוחד אם אתה בריטני ספירס.

 

 

 

הכותב הינו קופירייטר בחברת כפיים

 

תגובות
התקבלו 1 תגובות
1.  איפה הם ואיפה הקריאייטיב בארץ
כתבות נוספות: