כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ביקורת גבולות

מאת: רונן פרי - 'כפיים' /
02.12.2008
/ 12:38

 

אולם המכירות והמסירה כקד"מ

 

ב. מ. וו. חנכה לפני כשנה את "העולם של BMW" (BMW Welt) במינכן שבגרמניה, ובצמוד פתחה לפני ארבעה חודשים את מוזיאון BMW  החדש.

 

לכאורה, עוד אולם מכירות של יצרן רכב גדול שמטרתו לשסות בנו את אנשי המכירות המשופשפים, ולשכנע אותנו לקנות רכב מתוצרתם.

 

בפועל, נכסף בפני הקהל שנכנס למתחם עולם שלם של BMW, עם תצוגה שמפעילה את כל החושים.

המקום מעוצב מבפנים ומבחוץ באופן ייחודי, הייטקי בשילוב של מתכות, זכוכית, תאורות לדים, מסכים דקים ושלל אטרקציות למבקר.

 

  

 

 

 

 

 

המקום בנוי ממספר מתחמים גדולים. בקומת הקרקע מוצגים שלל דגמי המכוניות, בליווי עמודים עם מסכי פלסמה המסבירים על יתרונות הרכב, נציגי מכירות אדיבים לבושים בקפידה בחליפות מסבירים באדיבות ובמקצועיות נתונים לרוב על כל רכב.

 

 

 

 

 

 

באולם מצוי סימולטור המדמה נהיגה ברכב עם טכנולוגית xDrive המאפשרת נהיגה בטוחה בכבישים מושלגים. גם כאן ה"דייל" שמלוה את הפעילות הוא אדם מעונב ורציני היודע להתלוצץ קלות עם המבקרים.

 

 

 

 

בפינה אחרת מוצגת לראווה מכונית עם מנוע המימן של BMW, שפולטת מים במקום גזים רעילים. המבקרים יכולים ללמוד באמצעות המצגות במקום על אופן עבודת המנוע, ולהפעיל מתקני סימולציה המסבירים את התהליך. במקום מצוי מנוע מימן אמיתי הפורץ מתוך קיר התצוגה, נגיעה במנוע מתניעה אותו ונותנת למבקר את האפשרות לשמוע עד כמה המנוע שקט ולחוש כי אין ריחות פליטה מהפעולה.

 

 

 

 

במקום מצויים אלמנטים שונים וייחודיים כדוגמת כדור ברזל גדול העומד על גלגל המאזן אותו באופן מדוייק ולא נותן לו ליפול. הכותרת הכל כך מתאימה ליצירה היא:

 

 The art of being BMW – Technology and art in a perfect balance.

  

 

המקום כולו משרה אוירה של חדשנות, מצוינות ודיוק, בדיוק כמו רכבי החברה. גם מבקר שרק בא לראות את המקום המופלא הזה, יוצא עם חיזוק נוסף לשאיפה שיום אחד יוכל גם הוא לקנות רכב כזה.

 

 

 

 

בחברה השכילו כבר מזמן להבין כי הקהל הגדול ביותר של הרוכשים הם בעלי מכונית BMW המשדרגים או משנים את דגם הרכב בהתאם למצבם המשפחתי.

 

לרוכשים ניתנת תשומת לב מדויקת מכובדת ואישית גם לאחר תהליך המכירה ובייחוד בתהליך קבלת הרכב. כשהקונה המאושר בא לאסוף את רכבו החדש הוא עובר טקס שלם של חוויה רב חושית שמטרתה אחת – חיזוק נוסף לכך שעשה את ההחלטה הטובה ביותר, קנה רכב בעל יתרונות בולטים וברורים, והוא אדם חשוב וחכם כי עשה את ההחלטה הזאת.

 

טקס הקבלה מתקיים בקומה השלישית של המבנה. כיבוד קל, שלל עיתונים וספות יוקרתיות מקבלות את פניו של הרוכש המאושר באולם ההמתנה. המסכים שבמקום מקרינים מידע בסיסי על הרכב הבא שעומד להימסר. משם נכנס הרוכש לאולם ההצגה. הנציגה שבמקום מקבלת את פניו, ומיד פונה להעברת מצגת על המכונית הספציפית שאותה רכש. בסיום המצגת עולה מסך ומבעד לחלון ניתן לצפות באולם הרכבים למסירה. כמובן שהרכב של הקונה המאושר נמצא ראשון בתור.

  

 

 

 

משם עוברים הנציגה והרוכש לקומת הגלריה, זרקור מאיר את מכוניתו של הרוכש והיא מסתובבת מספר סיבובים לתצוגה מושלמת. בסיום, נעצרת המכונית כשפניה לכיוון היציאה. הצלם ממתין לרוכש ליד המכונית כדי לתעד את הרגע, ובדלפק ליד ממתין לרוכש מחזיק מפתחות עם חריטה אישית.

 

כך נמסרות מידי שנה 45,000 מכוניות BMW במקום.

 

 

 

 

חווית הביקור ב"עולם של ב מ וו" מרתקת ומעבירה את ערכי המותג באופן מושלם.

 

מומלץ לחצות את הגשר ולבקר במוזיאון BMW (בתשלום) המלא בהיסטוריה וחדשנות – אבל על כך בכתבה אחרת...

 

 

 

לסרטון הקליקו כאן

 

 

 

 

הכותב הינו מנכ"ל קבוצת כפיים

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: