כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
23/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ביקורת גבולות

מאת: יעל כהן, 'כפיים' /
11.11.2008
/ 13:15

 

יד כמדיום אלטרנטיבי

 

בכל משרד מנסים למצוא את הדבר הבא.

 

כל מוח קודח מנסה לפצח את המודעות של הצרכן ולגרום לכך שהמותג שלו יחרט בזכרון.

כולם שואפים למצב אפילו יותר טוב – מצב בו הצרכן ישמש כשגריר ויפיץ את הבשורה.

 

אותו המוח הקודח לא בהכרח חייב להיות חלק בגופו של איש קריאטיב. באחד המהלכים השיווקים המוצלחים שנעשו בעולם הקד"מ - החשיבה הקריאטיבית הייתה של זוכה טור דה פראנס, לאנס ארמסטרונג.

אין ספק שהשם מעלה אסוציציות רבות כאשר אחת מהן היא צמיד הסיליקון הצהוב LIVE STRONG.

 

 

ביקורת גבולות

 

 

 

ב 17.5.04 ארמסטרונג, שגבר על סרטן אשכים, השיק יחד עם נייקי את מסע הקידום לצמידי הסיליקון הצהובים-( צהוב כמו חולצתו של ארמסטרונג במרוץ האופניים הצרפתי "טור דה פראנס"). מטרת הצמידים הייתה לעורר את המודעות למחלת הסרטן וכל ההכנסות הופנו לקרן ארמסטרונג (LAF)  לחינוך ותמיכה בחולי הסרטן ובני משפחותיהם. הצמיד נמכר בארה"ב במחיר סמלי של 1$ ובתחילה אך ורק באתר של הקרן או של נייקי.

 

הרעיון היה נחמד, אך המכירות היו מתונות. תקופה קצרה לאחר מכן החל שוב קמפיין "טור דה פראנס" ולאנס, כפרזנטור וממציא הרעיון, החליט לקדם את הצמיד ומילוני אנשים בכל העולם ראו אותו מגיע לקו הגמר כשעל ידו 2 צמידים צהובים - הבאזז עשה את שלו.

 

 

 

 

מכירות הצמידים הרקיעו שחקים – יותר מ 11 מיליון יחידות נמכרו בכל העולם, דולר בארה"ב, יורו באירופה וחמישה שקלים בישראל. סלבס נראו בכל המגזינים עונדים את הצמידים וכמו בכל דבר מוצלח - גם החיקויים לא אחרו לבוא.

 

הרעיון המצליח פיתח סביבו תעשייה שלמה וגופים פילנטרופיים נוספים אימצו את הרעיון ומיד אחריהם גם חברות מסחריות שהבינו את הפוטנציאל.

 

כאשר אנשים נראים הולכים עם צמיד ממותג - המפרסם השיג את מבוקשו, העלות היא מינימלית והאימפקט הוא עצום.

 

ארמסטרונג ונייקי נתנו את יריית הפתיחה ומיד אחריהם קטגוריית השימוש בצמיד הלכה והתרחבה- רשת בתי הכולבו TARGET והקרן לחקר הסרטן הפיקו צמידים ורודים תמורת דולר, החברה דיווחה שהצמידים היו הפריט הנמכר ביותר במשך חודשיים בחנויות הרשת!

 

הרעיון של ענידת צמיד פירושו הצהרה על תמיכה במטרה הומניטרית, פוליטית או סתם הצהרת אופנה- והחברות והעמותות בעולם הבינו והפנימו.

 

נתפסת עם צמיד אדום? אתה תומך במלחמה במחלות לב, נגד עישון או  שאתה פשוט רפובליקני.

כתום? מתנגד להתנתקות או מזדהה עם חולי תסמונת אספגר וכולי וכולי.....

  

 

 

 

ביקורת גבולות

 

מדהים כיצד שהמודעות חוללה שינוי בהופעה החיצונית של מיליוני אנשים בעולם – ענידת צמיד פירושה אמירה פנימית והזדהות, באם חברה כמו נייקי עושה שת"פ עם עמותה – כולם הרוויחו ולא רק רווח כספי אלא מוניטין ואיכפתיות.בישראל רשת סופר פארם חברה לעמותה במלחמה בסרטן ויצרה צמידים בצבעים ורוד,ירוק, כחול ולבן במחיר של עשרה שקלים עם הכיתוב FORLIFE ואף גייסה מספר מפורסמים להצטלם עם הצמידים בכדי לקדם את המכירות. 

 

 

ביקורת גבולות

 

 

ביקורת גבולות

 

 

ביקורת גבולות

 

גם ארגוני ספורט שונים אימצו את רעיון הצמיד בכדי להקים קבוצות תומכות בקהילה – מכבי חיפה לדוגמא.

-8-

 

 

 ביקורת גבולות

 

המהלך השיווקי של הצמיד כתג זיהוי והצלחתו הפך הכרחי בכל מסע תרומות או הזדהות – נפגעי הצונאמי , תמיכה בלוחמים בעירק כולם קיבלו צמיד משלהם.

 

מהר מאד הפך הצמיד גם לאינסנטיב נטול אידאולוגיה כאשר חברת סמול מארוויל יצרה צמידים בארבעה צבעים שעליהם חרוטים שמות פופולארים של ילדים בארה"ב  ומכרה אותם ב4 דולר לצמיד וההצלחה הייתה מסחררת – והפעם ללא מטרה הומניטרית כלשהי...

 

מועצת יש"ע גם היא הצטרפה לאופנת הצמידים והשיקה את "צמיד המאבק"  בצבע כתום בעלות של חמישה שקלים "תנו לעם להחליט" – הטענה הייתה שענידת הצמיד תשקף את כוח הציבור התחזק את הדיעה הציבורית ותזכורת לעם ישראל שביכולתם להשפיע ולתרום.

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

אז לפני שאתם קונים צמיד זוהר, שימו לב- מאחורי כל צבע עומדת לה אידיאולוגיה, כדאי שתדעו שהיא אכן מתאימה לכם. אתם עוד עלולים להיתקע עם צמיד של עמותת "מיזנתרופים לישראל" בלי לדעת.....

 

 

הכותבת הינה מנהלת תיקי לקוחות בחברה 'כפיים'

 

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: