כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ביקורת גבולות

מאת: מיכל עמית - 'כפיים' /
23.09.2008
/ 11:00

קד"מ על גלגלים

 

"אין טוב ממראה עיניים"- אמר סיני חכם אחד.. טוב.. אז אולי הוא לא היה סיני, אבל מה שבטוח, זה שהוא צדק.

 

היתרון המובהק של תחום  הקד"מ על פני תחומי פרסום אחרים הינו הנגיעה האישית בלקוח, ולשם כך צריך לתפוס את תשומת ליבו או לפחות את עינו . כשמדובר על אופציות עטורות תקציב והפקות ענק, יש להניח שעם פרסום נכון או באזז, הקהל כבר יגיע מעצמו, אולם כאשר מוחמד לא בא אל ההר וצריך להגיע למוחמד, המוח היצירתי עובד שעות נוספות.

 

אחת הדרכים לתפוס אנשים בדרך ל.. ובדרך מ.. היא פשוט לחכות להם על הדרך. או בקיצור לשים את הפעילות החויתית על גלגלים ולהתחיל לנסוע...

 

אחד היתרונות הגדולים של קד"מ "על גלגלים" מעבר לנוחות, חסכון באגרות וניידות הוא עצם העובדה שגם כאשר המתחם אינו פעיל במובן החוויתי, הוא הופך לשלט חוצות ענק נישא, ויוצר חשיפה גבוהה ומשמעותית.

 

הנה כמה דוגמאות לקד"מ בתנועה:

 

 

זיג זג זוג....

 

 http://www.attackmarketing.net/case_studies/MINI_CaseStudy.pdf

 

 

כשמיני קופר רצו לספר על המכונית החדשה שהצטרפה למשפחת המיניס, הם נקטו בדרך פשוטה, קלה, וגאונית, שיצרה באזז לא נורמלי. ב"יום הנשיא" האמריקאי, בחמישה מוקדים רווי טראפיק בארה"ב, נסעו להן שלוש מכוניות בזו אחר זו. זה הכול. 3 מכוניות מיני, שפשוט נסעו אחת אחרי השנייה, לפי הגודל: המיני הקטנה ביותר הייתה הראשונה, ועליה היה כתוב ZIG , השנייה הייתה גדולה יותר ועליה היה כתוב ZAG ועל השלישית והגדולה ביותר -  ZUG. הפעילות יצרה באזז גדול, ובכלל, יצרה שפה חדשה לאמור : first they ZIGed, then they ZAGed , now the ZUG!

 

 

דור שלא ידע את סיינפלד:

מחזור מזמן תפס את כל העולם, גם בתוכניות טלוויזיה. סדרות פופולאריות חוזרות אלינו בשידורי ערב מאוחרים שחוזרים על עצמם שוב ושוב. העניין הוא, שכאשר זה מגיע לסיינפלד.. זה עדיין מצחיק!

 

ובכל אופן, ב NBC החליטו שיש יותר מדי צעירים, בגיל הקולג' שאינם מכירים את הסדרה הידועה. אז פשוט הביאו את סיינפלד לקמפוס. לא את האיש, אך בהחלט את האגדה:

 

NBC הציבה אוטובוס תיירים, ביוניון סקוור בניו יורק, ובתוכו מיני – מוזיאון לזכר הסדרה, כולל בובות סימבוליות של אמא של גורג' קונסטנסה. אבא של ג'ורג' וקטעים נוספים מהסדרה ומהספר של גרי סיינפלד, תלבושות מהסדרה, גביעי האמי בה זכתה ועוד. וזה עוד לא הכול. האוטובוס מצידו הפנימי עוצב כמו הדיינר הפופולארי בו יושבת באופן קבע הרביעייה, ובו הגישו פרוזן יוגורט, על פי מתכון עתיק של קרמר. מיותר לציין  שבתוך האוטובוס הוקרנו פרקים מהסדרה, ולמי שהפסיד.. זה ישודר שוב, ושוב ושוב. מסביב לוואן נפרסו מספר אוהלים נוספים להצלה כך שהסיינפלד וואן נפרס על שטח רחב, ובנוסף היו תחרויות נושאות פרסים הקשורות (איך לא) בסדרה. פעילות מקדימה לניידת סיינפלד הייתה פעילות דיירקט לדלתות הבתים ופוסטרים שנתלו ברחבי העיר.

 

הסנייפלד וואן ממשיך את מסעותיו ברחבי ניו-יורק,  והביקוש להגעתו למחוזות שונים עולה מדי יום.

 

לצורך העניין גם הוקם אתר שמלווה את הסיור ברחבי ארה"ב, המשלב תמונות וחוויות מהסיור, http://www.sonypictures.com/tv/shows/seinfeld/campustour/?hs317=seinfeld+seinfeldcampustour

 

 

ביקורת גבולות

 

 

 

 לפעמים הרעיון הוא בסיסי למדי, אוטובוס, חולצה ורודה, מכונית וטעימה של מוצר חדש, אבל המעטפת שבה הרעיון תופס את הצרכן, היא שעושה את כל ההבדל...

 

 

"Know What's Inside" Experience

 

כל מי שעשה את הטיול של אחרי הצבא, בוודאי נתקל באחת מחנויות הטיולים במותג היוקרתי גור-טקס, המתמחה במוצרי  outdoor. החברה יצאה בליין חדש של מעילי גשם ורצתה ליידע את הציבור. אבל, איך מדגימים איכות של מעילי גשם ביום אביב נעים? אז ככה:

 

חברת marketing works יצרה עבור חברת גורטקס מתחם ממונע שיצא לסיור ברחבי ארה"ב. שם המתחם היה טיזרי כבר בהיותו סגור Know What's Inside, וכשנפתח הכיל אלמנטים אינטרקטיבים מדליקים הממחישים את איכות החומרים בהם גור- טקס משתמשת. השיא היה שבתוך הוואן הענק יצרו חוויה של Rain Room, במהלכו הוזמנו הלקוחות הפוטנציאלים לשים על עצמם את מעיל הגשם המתקדם , להיכנס לחדר הרטוב, ולהישאר יבשים...

 

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

 

 

  

קופת חולים עד אליך

 

כולנו יודעים כמה חשוב לעשות בדיקות תקופתיות, סתם, כדי לדעת שהכול בסדר. רובנו לא עושים את זה. סתם, כי אין לנו זמן. רשת הפארמה Walgreen's שרצתה למצב את עצמה כמותג מוביל בתחום הפארמה רצתה לעודד נאמנות לקוחות על ידי – מתן משהו בחזרה. לצורך העניין נוצר קמפיין ה- The Walgreen's Wellness Tour: חברת הקד"מ לקחה - marketing works אוטובוס והסבה אותו לקליניקה ניידת. הקליניקה הגיעה למקומות רווי טראפיק, והעניקה בדיקות בריאותיות פשוטות וחשובות לכל מי שרצה, ובחינם- בדיקות גלוקוז, כולסטרול, לחץ זמן, צפיפות עצם, גובה, משקל ועוד. האוטובוס עצר ליד חנויות   Walgreen's כמו גם ליד מוקדי אירועים.

 

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

 The Kissmobile

אחד השוקולדים הפופלארים והטעימים בארצות הברית, הוא הרשיס, ומוצר הדגל שלו הינו .. הנשיקות (Hershey's kisses). לא מכבר חגגו הרשיס 100 שנות נשיקות ורצו לשתף את הציבור בחגיגה, כמו גם להראות את קו המוצרים החדש. לצורך כך נבנהHershey Kissmobiles

אוטו שכולו נשיקות, שיצא בטור של 45 שבועות ברחבי ארה"ב. הקיס- מוביל התמקם ליד חנויות הדגל של הרשיס, ובאמצאות אלמנטים טכנולוגיים הפיץ את שמועת היום הולדת והליין החדש. השגרירים של הקיס-מוביל אף אספו תרומות עבור קרן התומכת בילדים. גם טעים, גם נעים...

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

 

גם אם לא קוראים לך מוחמד, ואנחנו לא באמת מוכרים כאן הר, יש סיכוי שניפגש לגמרי במקרה, ברחוב, בבית הקפה השכונתי או אפילו בכיכר.

 

 

הכותבת הינה מנהלת מחלקת לקוחות בחברת 'כפיים'

 

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: