כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
29/11/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ביקורת גבולות

מאת: אלי מרציאנו - 'כפיים' /
16.09.2008
/ 11:45

כשהבית שלך הוא המדיה שלנו

 

 

בעולם  כבר מזמן הבינו ששיווק ישיר (או דיירקט, אם בא לכם) היא שיטה מיוחדת המסוגלת להגיע את הצרכנים השונים על פי פילוחי שוק מדויקים ואשר נותנת לצרכן להתמודד עם המוצר בצורה האישית והמוחשית ביותר.

כאמור, דיירקט זה הרבה יותר מפליירים בנאליים בתיבת הדואר, דיירקט יכול להיות צבעוני, ססגוני ואפילו חי.

 

 

קחו לדוגמה את הקמפיין הבא: החברה המייצרת את אבקת הכביסה USA בתאילנד פנתה אל משרד הפרסום LOWE בבנגקוק בבקשה לפרסם את אבקת הכביסה שלה.

 

החברה טענה בפני משרד הפרסום כי המוצר מעולה וכי הם בטוחים שהאבקה שלהם תסיר כל כתם אפשרי. משרד הפרסום, שקיבל עבור המשימה תקציב דל, החליט ללכת על קמפיין דיירקט:

 

הם יצרו חבילה למשלוח בדואר שמורכבת מקופסת קרטון ובה דוגמית התנסות של אבקת הכביסה. הקופסה נעטפה בחולצה לבנה ועל גבי החולצה הוטבעה כתובת המען.

 

ביקורת גבולות

 

 

החבילה נשלחה לאלפי עקרות בית ברחבי תאילנד, שלא ממש הבינו מה פשר העניין. לאחר שפתחו את החבילה וקראו את המכתב המצורף, הובהר להן שכדי לזכות בחולצה החדשה, כל מה שצריך לעשות זה לכבס אותה באבקה המצורפת.

  

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

הקמפיין כולו נעטף בסלוגן הפשוט  "Confidence to remove stain in 1 wash " שזה בעצם- "בטוחה בעצמה שהיא מסירה כתמים בכביסה אחת".

 

אתם בטח יכולים לראות כמה מלוכלכות היו החולצות לאחר שעברו את טלטלות הדואר התאילנדי. עכשיו, כל מה שהמפרסמים יכלו לעשות זה לחכות שהמכירות יעלו...

 

 

דוגמה נוספת: אתר ההשמה האינטרנטיMonster  שמנוהל בהונג- קונג , שם לעצמו מטרה להגדיל את מספר כניסות ה-IP אל האתר, כלומר, להגדיל מכירות.

 

הם פנו אל משרד JWT בעיר וביקשו את עזרתם בנושא. הקונספט של משרד הפרסום היה חכם וקולע- "Don't stuck in the wrong job".

 

המפרסמים רצו להציג בפני הצרכנים עובדה אחת משכנעת במיוחד- זה ממש ממש לא כיף להיתקע בעבודה שאתה לא מתאים אליה.

 

הצעד הבא היה קמפיין דיירקט: אלפי חבילות קטנות של חיילי צעצוע ירוקים נשלחו אל הצרכנים השונים. בכל חבילה הסתתרה גם דמות של בלרינה אדומה בדמות חייל. 

 

 

ביקורת גבולות

 

כל מה שנותר הוא לזרוק את החכה למים (כלומר, להוסיף את כתובת האתר) ולחכות.

לאחר מספר ימים עלה מספר הלקוחות החדשים שנכנסו לאתר ב- 40%!!!

 

זאת הייתה עוד דוגמא לכך ששיווק ישיר שמעוצב ומבוצע ברמה קריאטיבית גבוה, יכול להוביל לזינוק חד ומהיר במכירות ובפרסום, אולי אפילו יותר מכל אמצעי אחר.

 

בא לכם עוד? קבלו: דמיינו שאתם מקבלים במתנה ספר מחנות ספרים או מהוצאה לאור והספר הוא ספר הג'ונגל.

לא... לא הבנתם - בספר עצמו יש ג'ונגל!

 

הנה דוגמה לקמפיין באמת מושקע הן מבחינת התכנון והן מבחינת הביצוע המדויק. אני לא אכביר במילים, התמונות מדברות בעד עצמן.

 

זה הספר מבפנים -

  

 

ביקורת גבולות

 

 

וזה מבחוץ -

  

 

ביקורת גבולות

 

 

בדרך כלל, אנשים נוהגים לסיים את דבריהם בנימה אופטימית וחייכנית, אך כיוון שאתם קוראים את הכתבה הזאת עכשיו,  כנראה שגם אתם חיים את עולם הקריאייטיב- מה שאומר שאני ואתם לא ממש אנשים נורמלים. וכיוון שכולנו לא ממש נורמלים, בואו נסיים בדוגמא מצמררת ואפקטיבית במיוחד לדיירקט:

 

בכדי להילחם בתופעת הבולימיה, שהלכה ותפסה תאוצה בארצות הברית, החליטו אנשי משרד הפרסום הזה לשלוח לאלפי משקי בית בארה"ב שקית ראיות ובה מברשת שיניים שבורה.

 

  

ביקורת גבולות

 

מה הקשר אתם שואלים?

 

הפתרון בכתובים: על גבי השקית הודבקה מדבקה שאמרה "ג'ני נחנקה למוות ממברשת השיניים הזו, שנשברה בגרונה בעת שג'ני ניסתה להקיא. בולימיה הורגת".

 

גם במקרים כאלו, בהם הדיירקט מנוצל למטרות מזעזעות ולא משעשעות הוא עובד - ובגדול!

 

אז בנימה אופטימית זו, ועד הפעם הבאה- יאללה דיירקט!

 

 

הכותב הינו קופירייטר בחברת 'כפיים'.

 

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: