כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

האקד"מיה: טרנדים באירועים (1)

מאת: יוסי חטב, חדשות 'מפיק' /
26.08.2008
/ 12:01

 

טרנדים באירועים

 

טננט לאגר, אזרח סקוטלנד, השיק לאחרונה מיזם מוזיקלי חדשני לפיו חובבי מוסיקה הם שיחליטו מה יהיה תוכנו של פסטיבל המוסיקה שייערך בסתיו. חובבי המוסיקה יבחרו את האמנים שינגנו את המוסיקה שתיבחר, את קטעי הקישור ויקבעו גם את המחיר של הכרטיסים ואף את מיקומו.

 

לפרוייקט הייחודי גויס סכום ראשוני של 150,000 ליש"ט, שאיפשר את ביצוע השלב הראשון שלו. את הפרוייקט ילווה צוות של יועצים, כמו אנדריו אולדהם מהרולינג סטונס, ואנשי מוסיקה בכירים ידועי שם. המיזם הוא עמותה שלא למטרות רווח, כך שההכנסות ממכירת כרטיסים יושקעו בפרוייקטים נוספים שעיקרם פיתוח פסטיבלים שהציבור קובע את אופיים.

 

לא צריך להיות מומחה גדול בשביל להבין שמדובר כאן בקונספט המבוסס על אינטראקטיב אינטרנטי. במידה שוהקונספט הזה יהפוך לטרנד, יתכן שבעתיד נראה מיזמים כאלה, גם לגבי תכניות טלוויזיה, סרטי קולנוע הצגות תיאטרון, ותכני תרבות אחרים.

 

המיזם של לאגר הוא דוגמה קלאסית לקלישאה הטרנדית "שניים במחיר אחד" – שני טרנדים אופציונליים במיזם אחד. האחד – שילוב הקהל בהפקת הפסטיבל. השני הוא הימנעות מחסויות והתבססות על הכנסות ממכירת הכרטיסים בלבד לטובת פרוייקטים דומים נוספים בעתיד.

 

את ניצניו של האחרון אפשר כבר לראות, בזעיר אנפין, כאן בארץ. פסטיבל הגיטרה של אלון אבוטבול, יחד עם פסטיבל 'אדמה' ועוד פסטיבלי מודעות ורוחניות בודדים, הצהירו במהלך השנה האחרונה על הימנעות מחסויות. כמה זמן זה יחזיק והאם ינגוס בחלקם של הפסטיבלים המסחריים הגדולים? לספונסרים פתרונים. בינתיים.

 

עד כמה חודרים טרנדים שיווקיים לאירועים המסחריים הגדולים ולאירועי העובדים בחברות הישראליות? תלוי את מי שואלים. "בעולם של היום, הטרנדים מגיעים לפרק זמן מאוד קצר. כל הזמן אנחנו בסוג של רדיפה אחרי הזנב שלהם והם גם מגיעים למיצוי מאוד מהר", מודה יפעת גילינסקי, מבעלות חברות ההפקות 'פאזה'.

 

גם את עסוקה ברדיפה הזאת?

"כן גם אני. כל מי שאמון על נושא השיווק מחפש את הטרנד הבא. אחת הבעיות הכי גדולות היא שברגע שאתה מוצא אותו הוא מהר מאוד מגיע לכדי מיצוי. כמה חודשים בעולם של שיווק הם כמו כמה ימים. אם יש טרנד מסויים בעולם של תערוכות, כנסים או אירועים, שוחקים אותו עד דק והוא מאבד את הטרנדיות שלו ובטווח של חצי שנה כבר לא מעניין".

 

 

וזאת הסיבה שאתן בפאזה דואגות להציג את עצמכן כ'אלטרנטיבה' מבודלת מהשאר?

"אני חושבת שהבידול הזה לא נובע רק משום דגל המיוחדות, אלא כי התמהיל שבתוך פאזה מכוון לשם. יש פה אנשים שבאים מתחום של אמנות ותרבות, ובאופן טבעי אנחנו מתנהלים למקומות האלה ומנסים להביא אותם לתוך האירועים".

 

אז אולי בעצם אותה 'אלטרנטיבה' שחרטתן על דגלכן היא בעצם הטרנד, היא המיינסטרים החדש?

"גם האלטרנטיבי שמתקרב למיינסטרים זה מבורך בעיני, בעיקר באמנות אלטרנטיבית, המטרה היא כן להביט יותר למיינסטרים. אם מנסים להכניס אמנים אלטרנטיביים ללקוחות מכבובדים כמו מייקרוסופט והראל פיננסיים למשל, אז עשינו את שלנו. הם עושים דברים בתוך הקשר של עולם האירועים. השוק הזה מתנהל בצורה מאוד דוגמטית ומקובעת. מצד שני, בחברת הביטוח 'הראל', למשל, הייתה פתיחות והעזה, הלכו על שני פרוייקטים שונים והשיגו את הבולטות והזכירות וההעזה והטרנדיות והכל".

 

אז למעשה אתן מתפשרות על האמנות לטובת הלקוחות.

"להיפך, לא צריך להתפשר. אנחנו לא מתחברים לפרוייקטים שמתנים התיישרות לפי הקו העסקי של לקוחות וכופים על האמנים דרך פעולה. אנחנו באות ללקוחות שזו האג'נדה שלהם. לא לכל לקוח זה מתאים".

 

טרנד היא מילה גסה בעינייך?

"ממש לא. הוא מאוד מתאים להלך הרוח של העשור בו אנחנו חיים. אני לא קושרת אותו לאלטרנטיבי שדיברנו עליו".

 

 בשבוע הבא: חלקה השני של הכתבה.

 

לכתבה על טרנדים בקד"מ הקליקו: חלק א', חלק ב', חלק ג'

לכתבה על טרנדים בתערוכות הקליקו כאן

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: