כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
28/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

יוצאים מהבוץ: הלוק החדש של קפה לנדוור

מאת: יוסי חטב, חדשות 'מפיק' /
29.07.2008
/ 14:24

חברת קפה לנדוור הוותיקה החלה בימים הללו תהליך מקיף של מיתוג מחדש, במסגרתו מוחלף לוגו החברה, עוצבו אריזות חדשות, תשופר הנראות על המדפים במרכולים והוספו מוצרים חדשים.

 

לאחר שנים ארוכות של דשדוש בשוק הקפה הקמעונאי והשתרכות אחרי המתחרה הגדולה 'עלית' (9% בלבד לעומת 82% לקפה שחור עלית במחצית הראשונה של 2008), החליטו ב'לנדוור' לנסות ולכרסם מעט יותר בנתח השוק של המתחרה שנשמר לאורך זמן. בחברה הציבו יעד של 35%, להיקף הפעילות שלה נוכח השינויים הצפויים.

 

 

שוק הסובל מקיפאון מתמשך

 

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (29/7) בבית הקפה 'לנדוור' בכיכר רבין בתל-אביב, אמר הבעלים ומנכ"ל החברה שלי פדרמן, כי שוק הקפה השחור הישראלי סובל מסטגנציה מתמשכת בשל מספר סיבות. האחת, לדברי פדרמן, היא נטישה לקוחות צעירים. סיבות נוספות הן תדמית מיושנת למוצר עצמו, היעדר חדשנות וקיפאון בצמיחה.

 

עיצוב האריזות החדש (ראו צילומים) בוצע על-ידי המעצב הישראלי המנוסה פיליפ בולקיה. סמנכ"ל השיווק של החברה, יאיר שפירא, הסביר כי הצבע הכחול "מזוהה עם לנדוור, ולכן נשמר ורק עודכן לכחול מטאלי. עשינו שימוש בתמונת אווירה בצבעי שחור-לבן כדי ליצור נראות, ויצרנו אריזות שיוצרות בולטות של המותג על המדף".

 

 

שלי פדרמן

פדרמן (יוסי חטב)

 

 

 

אין BTL:  "המשאבים שלנו מצומצמים"

 

יצוין כי מהלכי הנראות של 'לנדוור' נעדרים פעילות BTL כלשהי, והם למעשה שינוי קוסמטי. יהיו מי שיטענו שכדי לנגוס משמעותית ב'מדורת השבט' של הקפה השחור, כלומר בקפה עלית, נדרש יותר משינויים קוסמטיים כגון אלה. לשאלת חדשות 'מפיק' בנושא, הודה פדרמן כי "המשאבים שלנו מצומצמים ואנחנו מתמקדים במיתוג. בעבר ביצענו פעילויות קידום מכירות אבל עכשיו לא.

 

"המטרה שלנו כעת", הוסיף פדרמן, "היא הגדלת מחזור המכירות ופנייה לקהלים חדשים לצד חיזוק המותג. העיצוב החדש יוצר שפה ויזואלית חדשה. השקענו 25 מיליון שקלים בשיפור תשתיות ורכישת ציוד חדש".

  

 

יאיר שפירא

שפירא (יוסי חטב)

 

 

 

בקרוב בתי-קפה חדשים בסינמה סיטי ובגן מאיר

 

קפה לנדוור מחזיקה מספר בתי קפה תחת שם המותג, בהם ברחובות אבן גבירול ודיזנגוף בתל-אביב. בקרוב יוקמו בתי קפה נוספים גם בגן מאיר (רחוב קינג ג'ורג' בעיר) ובמתחם הסינמה סיטי בגלילות. הרשת מספקת מוצרים גם לבתי מלון, לסעדות ולאירועים.

 

קטגוריית הקפה השחור בישראל מגלגלת סכום של כ-254 מיליון שקלים בשנה (נכון לשנת 2007) – שהם כמחצית משוק הקפה בארץ כולו.

 

 

(צילומים: יוסי חטב)

 

 

העיצוב החדש של לנדוור

עיצוב האריזה החדש של קפה 'לנדוור'

 

לנדוור

 

 

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: