כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
11/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ביקורת גבולות

מאת: טלי תבור - כפיים /
29.07.2008
/ 9:30

 

כשנקודת המכירה היא נקודת ההכרעה

 

מבט חטוף במוקדי הטרפיק בעלי התודעה העולמית חושף בפנינו חנויות קונספט מרהיבות של כל המותגים המחשיבים עצמם ומחפשים דרך להיכנס לתודעת הצרכנים. הדבר אינו מפתיע, כשלוקחים בחשבון שיותר ויותר החלטות על הרכישה הסופית מוכרעות בנקודות המכירה עצמן.

 

מותגים המעוניינים לבצע פעילות קידום מכירות:

שתיצור חווית קנייה מרגשת ללקוח, שתעביר לו את המסר השיווקי ואפילו תסייע בשימור נאמנותו, זקוקים לחנות קונספט מושקעת!

 

 

מה זה בעצם חנות קונספט?

 

מכירים את עמי ותמי? סיפור ילדים מאוד ידוע על זוג אחים שמאוד אהב ממתקים. אם נדמה לרגע את עמי ותמי לקהל היעד, הרי שבית השוקולד אליו הם הגיעו הוא חנות הקונספט:

הוא עשוי שוקולד, מריח כמו שוקולד, ממותג שוקולד וטעים כמו שוקולד.

הוא מעביר את כל מה שהמותג מייצג, במקרה הזה - הנאות ילדות מתוקות עם טעם של עוד.

 

חנות קונספט, בניגוד לחנות רגילה מעבירה לצרכן ערכים וחוויות שמעבר לקנייה.

מי שמגיע לחנות קונספט מקבל מהמותג הרבה יותר מסל מוצרים: הצרכן נחשף לחוויה של חושים, ריחות, טעמים, צלילים ועיצוב מרהיב. חוויה כוללת, שנועדה כמובן לקדם את המכירות.

 

לדוגמה בחנות הקונספט של פומה, חוויה מקיפה ועוטפת של ספורטיביות שלמות וניצחון בכל רגע. הלקוח נהנה מהערכים שבנוסף למוצר, מהתחושה ולא רק מהבגד.                                               

 

ביקורת גבולות

 

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

ביקורת גבולות

 

 

 

20 מיליון דולר בנקודה אחת!

תקציבים המושקעים בחנויות הקונספט, בדרך כלל הרבה יותר גבוהים מההשקעות בחנויות רגילות. לדוגמה, בחנות הקונספט החדשה של APPLE בניו יורק הושקעו כ 20 מיליון דולר, מתוכם ההשקעה בקובייה השקופה, שהיא האטרקציה המרכזית, הייתה תשעה מיליון דולר!

 

המקרה של אפל, הוא דוגמה קלאסית לראייה של חנות הקונספט כנקודת קידום מכירות ותדמית בינלאומית, שהרי  כל מי שעובר במנהטן רואה את הקובייה, אשר הפכה למוקד בילוי ואתר תיירות בפני עצמו. התיירים שמבקרים במנהטן מגיעים במיוחד כדי להצטלם ליד הקובייה השקופה לא פחות מאשר כדי ליהנות מהמבחר העצום של אביזרי החנות. כך שגם אם הסכומים העצומים האלה לא יחזירו מיד את ההשקעה, הם ללא ספק תורמים לחיזוק תדמית המותג בזירה הבינלאומית.

 

             

 

ביקורת גבולות

 

 

חוויית הלקוח - חוויה חושית

כל מותג הפותח חנות קונספט מכוון לחתך צרכנים ידוע ומתאים את החוויה שבחנות לקהל מטרה זה. אולם יש לזכור כי ייחודיותן של חנויות הקונספט מושך אליו קהלים סקרנים נוספים ובכך מאפשר חלון הזדמנויות להרכשת צרכנים חדשים. כך נמצא פעמים רבות שהחוויות המוצעות בחנויות הקונספט רחבות הרבה מעבר לצפוי ועונות גם על צרכיו של קהל פוטנציאלי עתידי.

 

כשבוחנים חנויות קונספט יש להתבונן לא רק בתוך הקנקן אלא גם בקנקן עצמו.

 

האסטטיקה, העיצוב, הסדר, התאורה, המוסיקה, האווירה, הצבעים, נותני השירות, הניקיון, המרחב, הציוד וגורמים רבים נוספים, יכולים להיות אלו שיפילו או ירימו את החנות.

 

חנות קונספט טובה היא כזו שתפעיל אצל הצרכן את כל חמשת החושים. הצרכן צריך להריח את המותג, לחוש אותו, לראות את סמליו השונים, לשמוע את המוסיקה המתחברת אליו ורצוי גם להתנסות בו. חנות קונספט טובה יוצרת אצל הצרכן גירויים אמוציונליים בלתי נשלטים, שיגרמו לו לרצות להיות חלק מהמותג או אפילו להעריץ אותו.

דוגמה לחנות קונספט מוצלחת, היא החנות של הרשיז בטיימס סקוור בניו יורק, שמתחשק ללקק את האצבעות ממנה...

 

 

ביקורת גבולות

 

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

ביקורת גבולות

 

 

למעריצי השחורים התוססים, דוגמה לחנות קונספט מדהימה של קוקה קולה באטלנטה...

 

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

חנות קונספט היא הדבר הבא בעולם המותגים. היא מרכזת לנקודה אחת את כל מה שחברות חולמות שהצרכן יחוש בהקשר למותג ומגשימה באופן מוחשי עולם שלם של חשיבה שיווקית, קידום מכירות וערכים של מותג.

 

פעם הבאה שאתם בשדרה החמישית בניו-יורק או בשאנז אליזה הפריסאי, תנו קפיצה לאחת מחנויות הקונספט תחוו ותבינו...

 

הכותבת הינה סמנכ"ל שיווק ולקוחות בחברת 'כפיים'.

 

 

 

תגובות
התקבלו 2 תגובות
1.  מדהים!!!
2.  מהמם!!
כתבות נוספות: