כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
29/11/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ביקורת גבולות

מאת: מיכל עמית, 'כפיים' /
22.07.2008
/ 9:37

 

אותה הגברת בשינוי אדרת

 

ממש כמו שאנחנו משקיעים זמן ומחשבה במה שנלבש בבוקר (כן, כן... ידוע שאנחנו הנשים משקיעות טיפה יותר), מוסיפים איזה טוויסט קטן (שרשרת, עגיל, שעון), כך גם בפעילות קד"מ כבר מזמן לא מסתפקים רק בג'ינס ו T שירט.

 

עיצוב הביגוד לפעילות קד"מ מהווה היום חלק בלתי נפרד מהחשיבה הקריאטיבית ותופס מקום נכבד כבר בתחילת התהליך האסטרטגי. ההשקעה משתלמת! במחי בגד הופך הדייל מאחד העם לדמות בולטת, מבודלת ולמקור משיכה המהווה לו קרקע פורייה להעברת מסרי הפעילות.

 

 

 

לפעמים כאשר רואים את המוצר המוגמר זה נראה כמובן מאליו ואולם, מאחורי העיצוב עומדים כמה קריטריונים, שכל בגד חייב לענות עליהם כגון:

 

נראות יוצאת דופן - בולטות ומשיכת תשומת הלב הינן כלל ראשון ביציאה לשטח. שהרי בשביל זה אנחנו כאן, לא?!

 

נוחות בשימוש – זוכרים את בובות הדובי, הקנגורו ושאר החיות הנפוצות במשחקי כדורסל אמריקאיים? אז זהו, שאחרי 8 שעות פעילות של דייל בתחפושת כזו, יש 80% סיכוי שהוא יתאדה וחבל. הבגד צריך להיות נוח לשימוש וכמובן מותאם לעונה בה מתקיימת הפעילות.

 

חיבור למוצר -  התלבושת צריכה להתחבר לערכי המותג ולצבעיו כמו גם למסר המועבר בקמפיין, תוך יצירת בידול מובהק.

 

אלמנט הקריצה - חדשנות והפתעה הינן מילות מפתח בחשיבה על עיצוב ביגוד הדיילים או במילים אחרות – כל דבר שיתפוס תשומת לב, הרי זה משובח.

 

 

 

יחד עם זאת, בואו לא נשכח שבקמפיין עסקינן, מה שאומר שהוא בא עם תקציב. מוגבל. מאוד. מה שהופך את המשימה לאתגר אמיתי.

 

קיבצנו עבורכם כמה חוויות וסיפורים על עיצוב התלבושות לפעילויות קד"מ מהעולם, על הגברת וגם על האדרת. רגע לפני שנתחיל נספר לכם, ששם, מעבר לים, באמריקה, פעילויות קד"מ רבות הן פעילויות השקת תוכניות טלוויזיה חדשות. גרסאות חדשות שיוצאות ב DVD, פרסומות לערוצים ותערוכות. יאללה, מתחילים:

 

שיקגו. חורף. הטמפרטורה יורדת מתחת לאפס. הרבה מתחת לאפס. לרמה שבה גם לאפס קצת קר. דווקא ביום כזה, מחליטה ג'נרל אלקטריק לצאת בפעילות קד"מ מחוץ למתחם תערוכה בתחום הרפואה - ריקוד עם בלוני ענק. היות ובגד גוף היה הופך את הדיילים לשלגונים אנושיים היה צורך בתכנון מוקדם ובמחשבה יצירתית ביותר. התשובה באה ליידי ביטוי בתלבושות, שהונדסו במיוחד לצורך האירוע, בדי פליז, אקרילן, צמר, כובעים וכפפות. אבל איך בודקים בגד, שעוצב פה אצלנו בארץ הקודש, בטמפרטורה ממוצעת של 30 מעלות בצל, אם הוא עומד במשימה? שלחנו את הדס צור, מעצבת עם ביצים, לעשר דקות בתוך מקרר בשר תעשייתי וקיבלנות את התוצאה.

  

 

ביקורת גבולות

 

 

פעילות מדליקה אחרת נעשתה על ידי חברת   expedia- חברה לתיירות באינטנרט.

 

ביום בהיר אחד, בכל רחבי ארה"ב (מעל 10 ערים במקביל), יצאו צוותי "קומנדו המזוודות" לרחובות. דיילים בלבוש יוצא דופן ומזוודות ממותגות יצרו נראות בולטת מאוד, שקשה היה להתעלם ממנה. כשהגיע הקומנדו למתחם בעל טרפיק גבוה, פצח צוות expedia, שהיה למעשה צוות רקדנים מיומן, בריקוד מדליק וסוחף למשמע מוזיקה קצבית, כך אף אחד לא נשאר אדיש והנוכחים החלו להתנועע יחד עם יחידת המזוודנים.

 

ניתן לצפות בדוגמאות לפעילות גם ב youtube:

 

http://www.youtube.com/watch?v=YMFRnWxTq_o&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=D7KImUQkDPI&feature=related

 

 

 

 

ביקורת גבולות

 

 

היאבקות בבוץ בבקיני זה כבר פאסה, יצאה התוכנית האמריקאית “Bridezilla” למצוא עבורנו את הטרנד החדש: היאבקות בשמלות כלה, על גבי עוגת חתן כלה ענקית. לרגל השקת התוכנית, הוזמנו 20 כלות, לבושות בשמלת כלה כולל הינומה, להתחרות בניהן על קבלת טבעת בשווי של 50,000$ שהוחבאה בתוך קופסה (עם עוד 19 קופסות דמי), בתוך עוגת ענק שהוצבה בטיימס סקוור במנהטן. היה לבן, דביק, וטעים. לא בטוח שהחתנים אהבו את זה, אבל התקשורת בהחלט אהבה ושידור חי הועבר ברשתות התקשורת המובילות.

 

  

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

 

 

עוד קד"מ מהמם שבו הביגוד עשה את ההבדל, היה בפעילות שנעשתה עבור הסדרה רומא של HBO. לכבוד השקת מארז הסדרה על גבי DVD, יצא לגיון רומי, שהורכב מלא פחות מ-40(!!!) שחקנים לבושים ומאופרים כחיילים רומיים והסתובב ברחובות ניו יורק. הלגיון החזיק אפיריון מפואר ושילוט בנוסח התקופה, שהודיע על יציאת הסדרה על גבי DVD. כל העולם ובן דודו עצר להצטלם עם החיילים בעוד קריין, עגלגל במיוחד בלבוש נזיר, ליווה את הפעילות.

 

 

ביקורת גבולות

 

 

 

ביקורת גבולות

 

 

אם במקרה סיירתם בפילדלפיה ולפתע ראיתם איש חביב בלבוש בלוי, שעוזר לעיוורים לחצות את הכביש, מסייע לקשישות לסחוב את הסלים, מעניק להומלס קצת כסף לקפה, רק שהחמור הלבן לא נמצא בסביבה, זה לא היה המשיח! כי אם פעילות הקד"מ של סדרת הטלוויזיה רובין הוד.

 

הפעילות התרחשה בפילדלפיה ובמהלכה עשרות "רובין הודים" הסתובבו ברחובות ועשו, כיאה למשפחת רובין הוד, מעשים טובים לעוברים ושווים.

  

 

ביקורת גבולות

 

 

 

לסיום קבלו את פעילות הקד"מ של ערוץ הבידור האמריקאי, אשר הדמות המזוהה ביותר שלו זו ג'ואן ריוורס. היות וג'ואן אחת לא מספיקה על השטיח האדום, גם לא לצד ביתה, החליט הערוץ לשכפל ג'ואניות על דוגמניות. בצורה זו כל מי שהגיע לשטיח יכל להצטלם לפחות עם ג'ואן אחת.

 

 

 

ביקורת גבולות

 

בישראל כבר מזמן השכילו להבין כי לנגיעה חווייתית אחת בלקוח יש עוצמה שלעולם לא תעבור בפרסום בטלוויזיה, בשילוט חוצות או ברדיו. כחלק מהנטייה לשלב יותר פעילויות קד"מ היוצרות חוויה אישית אצל הלקוח, צריך לזכור, שחוץ מהפעילות, האינסנטיב והרכב הממותג, חשוב שהדייל יהיה בולט בשטח, דבר שניתן להשיג בקלות יחסית על ידי עיצוב והפקה של ביגוד מושקע. 

 

 

 

הכותבת הינה מנהלת מחלקת לקוחות בחברת 'כפיים'

 

עיצוב ביגוד בתמונות: הדס צור

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: