כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

האקד"מיה: טרנדים בתערוכות

מאת: יוסי חטב, חדשות מפיק /
08.07.2008
/ 10:45

בתערוכות, סוגיית הטרנדים שונה לגמרי. כל העסק בז'אנר הזה מתנהל בעצלתיים, ועד שישנו איזה חידוש או המצאהן בביתן או בתערוכה כולה, יכולות לחלוף כמה שנים טובות. חידושים וטרנדים בהפקת תערוכות, אם ישנם כאלה, אפשר לראות תמורת כמה מאות דולרים, חופש מהעבודה ושהות מוגבלת בחו"ל. שם, בכל מובן, זה עולם אחר לגמרי.

 

על מה ולמה הדשדוש האופנתי בז'אנר? הדעות חלוקות. אייל נאור, בעלי ומנכ"ל חברת EXP, מאשים את הלקוחות וסבור שרבים מהם מקבלים 'רגליים קרות' ברגע שעולה הצעה קריאטיבית לביתן בתערוכה.

 

"התחום הזה לא שמרן, מי ששמרן אלה הם הלקוחות", אומר נאור. "יש פה חוסר העזה בעיקר של הלקוחות, בשונה מחו"ל. השינוי יכול לבוא קודם כל בפתיחול של הלקוחות. בחו"ל הולכים עם הקונספט עד הסוף, כולל הפרטים הכי קטנים. אני זוכר את הביתנים לפני שבע-שמונה שנים בחו"ל, שהייתה שם ירידה לפרטים כל-כך קטנים, שלא עולים הרבה כסף שתגיד 'אני לא יכול לעמוד בזה'.

 

"אני לא מסכים עם זה", טוען יצחק שלו, מארגן תערוכות ותיק ומבעלי החברות שבל ו-E-TEX. "נכון שהלקוחות קובעים בסופו של דבר, אבל הם שינו את הקונספט שלהם בשנים האחרונות, לפחות בעולם. אלינו זה כנראה מגיע קצת באיחור. עד לפני כמה שנים, בעיקר בעצת אנשי הקד"מ, הם השתמשו בתערוכות פחות כבמה לביזנס טו ביזנס, ויותר כניסיון להרשים בעזרת פירוטכניקות ודוגמניות מקפצות, מוסיקה וכדומה".

 

לדברי שלו, הלקוחות שינו את הקונספט הזה "כי הם ראו שזה לא משרת את המטרה העסקית, ולכן עברו לפני כמה שנים ליצירת אווירה של מפגש עם לקוחות".

 

 

"התערוכות המקצועיות פחות קופצניות"

 

נאור מצידו מתנער מההשוואה בין טרנדים בתערוכות לטרנדים בקידום-מכירות. "הפתרונות ללקוחות פה שונים", הוא אומר. "חברות קד"מ באות מהמסר ומתחברות ללקוח וליעדים שלו בתערוכה. זה לא דיילות שמחלקות פלאיירים".

 

לעומת נאור, שלו דווקא רואה לנכון לעשות אבחנה בין שני סוגי תערוכות, בהקשר הנ"ל. " צריך לעשות ההבדלה בין תערוכות מקצועיות לתערוכות כלליות. באחרונות מנסים להרשים את הקהל ומשתמשים בטכניקות של קד"מ, אבל בתערוכות המקצועיות, שזה הדבר האמיתי, הולכים על יצירה של מפגש מקצועי מול הלקוחות.

 

"מה שזה אומר זה שהתערוכות המקצועיות הן פחות קופצניות. יש יותר שקט, מה שלא היה עד לפני שלוש שנים. כל תכנון הביתנים שינה את צורתו. היום כדי להשיג את המטרה הזאת של המפגשים פנים אל פנים, יוצרים ביתנים יותר סגורים, ויותר מיקוד על ישיבה מול לקוח. זה מוביל למינימליזם בעיצוב וזה חשוב".

 

 

מעצבת יפנית בגובה מכונת כביסה

 

נאור מגרד מתהומות הנשייה שלו את תערוכת MAISON&OBJET שהתקיימה בפריז בינואר 2007. "היה שם אולם של מעצבים צעירים שנקרא NEW", הוא משחזר. "בתוך האולם הזה הייתה מעצבת יפנית שהיה לה ביתן זעיר שגודלו שלושה מטר על חמישה מטר. היא לקחה מכונת כביסה ומייבש, את מכונת הכביסה היא עטפה בפרווה ורודה, ואת המייבש היא עטפה בטפט בדמות פרווה ורודה. את שניהם היא עטפה בפרספקס שקוף.

 

"עמדו שם כתבים וצלמים. אתה לא מאמין מה היה שם על פאקינג מכונת כביסה ומייבש. היא עצמה בגובה מכונת הכביסה, חייכה לכל הצלמים והצטלמה. זו פשטות, זו זכירות, ואני בטוח שאזכור את הביתן הזה גם בעוד עשר שנים. היא גנבה את ההגצגה מביתנים ענקיים מכל העולם".

 

 

יותר שימוש בתאורה, בדים ונייר

 

אז מה בכל זאת חדש בז'אנר המורכב הזה? שלו רואה את האור בקצה התערוכה: "בשימוש בחומרים מנסים לקצץ בעלויות של החומרים, והולכים יותר על שימוש בתאורה. במקום מבנים מפוצצים. יותר שימוש בבדים, בנייר, כאשר התאורה מלווה אותם ונותנת להם את האפקט הרצוי. רואים המון תערוכות שהכל לבן, והתאורה היא זאת שיוצרת את הצבעוניות".

 

"אני לא רואה טרנדים, אין טרנדים" פוסק נאור בהחלטיות. "המגמה היא להיפתח לדברים יותר חווייתיים. אתה חייב העזה כדי ליצור זכירות ובידול".

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: