כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ביקורת גבולות

מאת: עופר שיטרית, 'כפיים' /
01.07.2008
/

לגעת בשמש

 

מסע היכרות עם מייצגי הבמה המרהיבים בעולם

 

בשנים האחרונות מתגברת בישראל המגמה של קיום אירועים תדמיתיים ואירועים מסחריים רבי עוצמה - השקות ענק, אירועי יובל, פסטיבלים, כנסים רחבי היקף ואירועים שיווקיים היוצרים מנוף לקמפיינים גדולים. בלב כל אלה, עומדת תמיד ההתרחשות הבימתית, תכני ההפקה המוצגים על הבמה הם תכלית העניין.

 

את עולם הבמה ניתן לחלק לשני מרכיבים מרכזיים - טכניקות ההצגה והסיפור/המסר. פעמים רבות הסיפור המסופר על הבמה משפיע על טכניקות ההצגה ולעיתים קורה תהליך הפוך, כשמייצגים מיוחדים וטכניקות במה מרהיבות משנים את הסיפור השיווקי ואף משדרגים אותו.

 

בישראל הקטנה, מספר הבמאים המובילים בתחום אירועי התדמית והשיווק ומספר המיצגים האומנותיים הרלוונטיים לאירועים אלה הוא קטן. כך קורה, שאייטם שמופיע ב "40 שנה לקוקה קולה" היה גם באירוע היובל של האוניברסיטה העברית והשתתף גם ברבים מאירוע השקת הדור  השלישי של חברות הסלולאר.

 

בכתבה זו הנכם מוזמנים למסע היכרות עם מייצגי הבמה המרהיבים בעולם, של קבוצת התיאטרון והקרקס – Cirque du Soleil – מייצגים שוברי מוסכמות בימתיות וטכנולוגיות, מיצגים שמהם הקהל יוצא נפעם, נדהם ונסער מעוצמת החוויה ומגדולת האמנים.

 

 

ביקורת גבולות

 

 

מי הם Cirque du Soleil?

 

בשנת 1982 התקבצה חבורה של 20 אמני רחוב בעיירה קטנה בקוויבק, שבקנדה: לוליינים, יורקי אש, ג'אגלריסטים, רקדנים ונגנים. קבוצה צעירה, צבעונית ומוכשרת, שהחלה להופיע ולמשוך תשומת לב בפסטיבלים ובירידי רחוב ברחבי קוויבק. שנתיים אחר כך, התגבשה הקבוצה תחת השם Cirque du Soleil - קרקס השמש והוזמנה להציג מופע בימתי שלם בחגיגות 450 שנה לגילוי קנדה. מופע זה עורר תדהמה בקרב הצופים ועניין רב בין המבקרים, ההצלחה החלה להתגלגל ובענק.

 

 

 

 

 

כיום, מעסיקה חברתCirque du Soleil  קרוב ל- 4,000 עובדים מ- 40 ארצות שונות מתוכם כ - 1000 אמנים מהטובים בעולם. מטה החברה ממוקם במונטריאול ומפעיל 18 מופעי Indoor ענקיים בכל רחבי תבל ביניהם "O" מופע המים המרהיב בבלאג'יו של לאס וגאס; "KA" ששובר את כל חוקי הבמה ב- MGM GRAND בלאס וגאס; מופעי ענק בפארקים של דיסני וורלד באורלנדו ובטוקיו; "ZAIA" מופע המשלב מזרח ומערב במקאו שבסין; שורה של מופעים מדהימים הנודדים ברחבי העולם; ולחובבי ה"Beatles" העלתה הלהקה את המופע "LOVE", מחרוזת של מוסיקה ומשחק, שאין כמוה בעולם.

 

אקרובאטיקה, מחול, תיאטרון, מוזיקה, וידאו ארט, טכנולוגיות במה מהמתקדמות בעולם, מייצגים ומתקנים ייחודיים, תפאורה שוברת כל דמיון ומוסכמות, בקיצור, הם החלוצים שלפני המחנה - כדאי להציץ וללמוד.

 

קיבצתי עבורכם מספר "טעימות" ממייצגי הקבוצה, הצצה ליכולותיה:

 

  1. הבמה- מי שאמר שהרצפה עקומה ידע על מה הוא מדבר. במופעים השונים שלCirque du Soleil  במה ישרה ויציבה היא רק אחת מהאופציות ולא תמיד האופציה המועדפת.

 

- במה ההופכת לבריכת מים ענקית וחוזרת בשנייה להיות במה יציבה, או אי בתוך מים מול הקהל ההמום במופע "O".

  

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

 

- במה גמישה שכולה טרמפולינה ענקית המאפשרת ריחוף וריקוד למעלה באוויר במופע "Alegria".

 

 

 

 

 

 

 

-  במופע La nouba"" במה חצי גמישה, חלקה קשיחה וחלקה טרמפולינה ענקית

 

 

 

 

- ולקינוח, במה המשנה לגמרי את כיוונה מבמה מאוזנת לבמה אלכסונית ולבמה אנכית וחוזר חלילה. מראה מרהיב של במה בגודל 120 מ"ר במופע "KA".

 

 

 

 

 

 

 

2. אפקטים ומיצגים – לגרות את הדמיון, למתוח את הגבולות, לרגש ולחדש.

 

- זיקוקים ואש – אפשר להעיף זיקוקים לא רק בשמיים, אלא גם על גבי מסך Indoor וליצור דיאלוג של במה - מסך, יחד עם להטוטני אש בקדמת הבמה, כפי שמבוצע במופע "ZAIA" שבמקאו.

 

 

 

 

- שלג על עירי – פתיתים, כדורים מרחפים, הקרנה על מסך ענק והנה כולם בתחושה של חורף מושלם."ZAIA" מקאו.

 

 

 

- מתוך המים – שחיה צורנית, במה על גבי בריכה, קפיצות מרהיבות למים ותפאורת ים "O" בבלאג'יו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- המכונה והאדם – שילוב של משחק, אקרובאטיקה ומכונות/מכשירים שגדולים מהחיים: גלגלי השעון והזמן; מסך ממנו יוצאות הדמויות המוקרנות לבמה וחוזרות למסך שוב.

 

 

 

 

3.  תלבושות ואיפור גוף – אמנות המיצג על גוף השחקנים, הרקדנים והאקרובטים מגיעה ב - Cirque du Soleil לכדי שלמות :

 

- שילוב של ביגוד מאלמנטים מאירים או זרחניים (כדוגמת התיאטרון השחור)

 

 

 

 

 

 

 

 - איפור גוף, בגדי לטקס ותלבושות מרהיבות

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

לסיכום, גם כשהתקציב לחוץ והלקוח פעמים רבות מפחד להעיז, התפקיד שלנו בתעשיית ההפקות והשיווק הוא להציג את הדבר הבא, לשכנע באיכות ובחשיבות ההשקעה ולהראות שאפשר להגיע עד השמש ובחזרה.

 

 

שלכם,

עופר שטרית

מנכ"ל כפיים

 

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: