לגעת בשמש
מסע היכרות עם מייצגי הבמה המרהיבים בעולם
בשנים האחרונות מתגברת בישראל המגמה של קיום אירועים תדמיתיים ואירועים מסחריים רבי עוצמה - השקות ענק, אירועי יובל, פסטיבלים, כנסים רחבי היקף ואירועים שיווקיים היוצרים מנוף לקמפיינים גדולים. בלב כל אלה, עומדת תמיד ההתרחשות הבימתית, תכני ההפקה המוצגים על הבמה הם תכלית העניין.
את עולם הבמה ניתן לחלק לשני מרכיבים מרכזיים - טכניקות ההצגה והסיפור/המסר. פעמים רבות הסיפור המסופר על הבמה משפיע על טכניקות ההצגה ולעיתים קורה תהליך הפוך, כשמייצגים מיוחדים וטכניקות במה מרהיבות משנים את הסיפור השיווקי ואף משדרגים אותו.
בישראל הקטנה, מספר הבמאים המובילים בתחום אירועי התדמית והשיווק ומספר המיצגים האומנותיים הרלוונטיים לאירועים אלה הוא קטן. כך קורה, שאייטם שמופיע ב "40 שנה ל
בכתבה זו הנכם מוזמנים למסע היכרות עם מייצגי הבמה המרהיבים בעולם, של קבוצת התיאטרון והקרקס –
מי הם Cirque du Soleil?
בשנת 1982 התקבצה חבורה של 20 אמני רחוב בעיירה קטנה בקוויבק, שבקנדה: לוליינים, יורקי אש, ג'אגלריסטים, רקדנים ונגנים. קבוצה צעירה, צבעונית ומוכשרת, שהחלה להופיע ולמשוך תשומת לב בפסטיבלים ובירידי רחוב ברחבי קוויבק. שנתיים אחר כך, התגבשה הקבוצה תחת השם
כיום, מעסיקה חברתCirque du Soleil קרוב ל- 4,000 עובדים מ- 40 ארצות שונות מתוכם כ - 1000 אמנים מהטובים בעולם. מטה החברה ממוקם במונטריאול ומפעיל 18 מופעי Indoor ענקיים בכל רחבי תבל ביניהם "O" מופע המים המרהיב בבלאג'יו של לאס וגאס; "KA" ששובר את כל חוקי הבמה ב- MGM GRAND בלאס וגאס; מופעי ענק בפארקים של דיסני וורלד באורלנדו ובטוקיו; "ZAIA" מופע המשלב מזרח ומערב במקאו שבסין; שורה של מופעים מדהימים הנודדים ברחבי העולם; ולחובבי ה"Beatles" העלתה הלהקה את המופע "LOVE", מחרוזת של מוסיקה ומשחק, שאין כמוה בעולם.
אקרובאטיקה, מחול, תיאטרון, מוזיקה, וידאו ארט, טכנולוגיות במה מהמתקדמות בעולם, מייצגים ומתקנים ייחודיים, תפאורה שוברת כל דמיון ומוסכמות, בקיצור, הם החלוצים שלפני המחנה - כדאי להציץ וללמוד.
קיבצתי עבורכם מספר "טעימות" ממייצגי הקבוצה, הצצה ליכולותיה:
- במה ההופכת לבריכת מים ענקית וחוזרת בשנייה להיות במה יציבה, או אי בתוך מים מול הקהל ההמום במופע "O".
- במה גמישה שכולה טרמפולינה ענקית המאפשרת ריחוף וריקוד למעלה באוויר במופע "Alegria".
- במופע La nouba""
- ולקינוח, במה המשנה לגמרי את כיוונה מבמה מאוזנת לבמה אלכסונית ולבמה אנכית וחוזר חלילה. מראה מרהיב של במה בגודל 120 מ"ר במופע "KA".
2. אפקטים ומיצגים – לגרות את הדמיון, למתוח את הגבולות, לרגש ולחדש.
- זיקוקים ואש – אפשר להעיף זיקוקים לא רק בשמיים, אלא גם על גבי מסך Indoor וליצור דיאלוג של במה - מסך, יחד עם להטוטני אש בקדמת הבמה, כפי שמבוצע במופע "ZAIA" שבמקאו.
- שלג על עירי – פתיתים, כדורים מרחפים, הקרנה על מסך ענק והנה כולם בתחושה של חורף מושלם."ZAIA" מקאו.
- מתוך המים – שחיה צורנית, במה על גבי בריכה, קפיצות מרהיבות למים ותפאורת ים "O" בבלאג'יו.
- המכונה והאדם – שילוב של משחק, אקרובאטיקה ומכונות/מכשירים שגדולים מהחיים: גלגלי השעון והזמן; מסך ממנו יוצאות הדמויות המוקרנות לבמה וחוזרות למסך שוב.
3. תלבושות ואיפור גוף – אמנות המיצג על גוף השחקנים, הרקדנים והאקרובטים מגיעה ב -
- שילוב של ביגוד מאלמנטים מאירים או זרחניים (כדוגמת התיאטרון השחור)
- איפור גוף, בגדי לטקס ותלבושות מרהיבות
לסיכום, גם כשהתקציב לחוץ והלקוח פעמים רבות מפחד להעיז, התפקיד שלנו בתעשיית ההפקות והשיווק הוא להציג את הדבר הבא, לשכנע באיכות ובחשיבות ההשקעה ולהראות שאפשר להגיע עד השמש ובחזרה.
שלכם,
מנכ"ל כפיים