כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
29/11/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ביקורת גבולות

מאת: גל מרקוביץ', 'אובססיב קריאייטיב' /
10.06.2008
/ 11:11

שיר פרידה.

 

אז הגעתי למדור הסיום כאן במפיק, לאחר כמעט כמעט חצי שנה של כתיבה.

 

סיכום של 23 מדורים במסגרת ביקורת גבולות, הניבו כמעט 2 תגובות מקוראים, שלאחר זמן הבנתי שמדובר באנשים שקרובים וסתם החליטו לפרגן..

 

ובכל זאת, תודה למי שכן קרא, אני מאוד מקווה שנהניתם, אני יודע שלי היה כיף גדול לכתוב, לראות איך מוחות דומים לשלנו חושבים במדינות שונות בעולם, ולגלות כל פעם מחדש שאין סוף ליצירה ולחדשנות החשיבה, ואם יורשה לי אף לאמור – להבין תוך כתיבת המדור, שעולם השיווק הולך לקראת קמפיינים מלאים ביצירתיות, מכוונים ישירות לקהל היעד, ושאפילו אם עולים יותר פר חשיפה – ערכם הסופי הוא גדול הרבה יותר.

 

תודה רבה לפורטל 'מפיק' שנתנו לי את הבמה.

 

 

1.       Copy-Paste

ולשם שינוי, הנה רעיון שהייתי אומר עליו שהוא ענק, אם לא היה מדובר בגניבת רעיון של קופירייטר אחד מקודמו. הרעיון כאן היה לקדם את התוכנית "Heroes" של ערוץ TV3 בניו זילנד הרחוקה, המספרת על דמויות רגילות בעלות כוחות לא רגילים.
כדי להמחיש ולמשוך את תשומת לב הקהל, החליטו ב BBDO Auckland להעתיק רעיון של חבורת שטוטניקים גאונים הנקראים "Improv Everywhere", שאוהבים ליצור באזז ללא מטרה וללא מטרות רווח, עם מגהפון אחד והרבה שמחת חיים, ובינינו, חתומים על כמה קמפיינים שכולנו היינו יכולים להיות גאים בהם.

הפעם מדובר בניסיון להמחיש את היכולת לעצור את הזמן כתכונה עילאית, ולהמחשה לקחו 60 איש שפשוט עצרו את תנועתם באמצע היום בזמן ידוע מראש ויצרו באזז לא ברור. את התשובות לכך היה ניתן למצוא על מדרכות הרחובות בהם התקיימה הפעילות.

מומלץ מאוד לראות את המקור כדי להבין למה זה פשוט לא לעניין לגנוב רעיון כזה ולהצהיר עליו כיציאה שלך:  http://www.youtube.com/watch?v=jwMj3PJDxuo, בטח ובטח אם הוא נעשה רק לפני כמה חודשים בלב ליבה של ניו יורק, וצפו בו מעל 12 מיליון איש ב"אתה צינור" (u tube).

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

   

 

קרדיט: Colenso BBDO Auckland, ניו זילנד.

 

 

2. פנים אל מול פנים 

ושוב מבית BBDO Auckland, ושוב לקידום ערוץ TV3, רק הפעם רעיון שאני, בכל אופן, לא נתקלתי בו, ואהבתי מאוד.
לקראת הקרנת קינג קונג לראשונה בניו זילנד, קיבלו סטודנטים רבים את פרצופו של קינג קונג, בגודל של אחד לאחד – ישר לפנים.
אין ספק שאם אני הייתי נתקל בויז'ואל הזה – הוא היה נחרט לי טוב טוב בזכרון.

 

 

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

 

 

 

 

קרדיט: Colenso BBDO Auckland, ניו זילנד.

 

3. Prepare to die!

רעיון פשוט שעושה הרבה שכל – והיה יכול לעבוד לבר "איניגו מונטויה", אבל במקרה הזה פשוט הלך לאקדמיה ללימודי סייף. נשמע הזוי קצת לישראלי הממוצע, "אקדמיה לסייף", אבל כנראה שיש כאלו שזה מדבר אליהם ביוטה, ארה"ב, ובשבילם הקמפיין הזה היה פשוט יציאה מדליקה.

 

 

ביקורת גבולות

 

 

ביקורת גבולות

 

 

קרדיט: Struck, ארה"ב.

 

 

 

4. וכמובן, קצת איכות סביבה

מה שהפך כל כך טרנדי בחודשים האחרונים, וללא ספק היווה אחלה מרכיב במדורים השונים, היה ההשקעה בחשיבה על איך להפוך את העולם הזה למעט ירוק יותר, פחות צורך חשמל, יותר שומר על הסביבה, ובניגוד למדינת ישראל, גם תמיד ניסו לעשות את זה שם, מעבר לגבולות שלנו, עם קריצה מהנה – כזו שתגרום לך לזכור את המסר גם אחרי שנתקלת בו לשניה.
הרעיון הפעם היה לגרום לקהל בבתי מלון לזכור לכבות את האור כשיוצאים מהחדר, ואופן ההעברה די ברור מהתמונות.

 

 

 

ביקורת גבולות

 

 

ביקורת גבולות

 

 

קרדיט: Ogilvy Cape Town, דרום אפריקה.

 

מקווה מאוד שנהניתם (וכן, אני מרשה לכם הפעם לכתוב איזו מילה...)

 

גל מרקוביץ', מנכ"ל ובעלים - אובססיב קריאייטיב.

 

 

 

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: