כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

פייסבוק נכנס לתוכנית הלימודים של אוניברסיטת סטנפורד

מאת: דסק חדשות, פורטל מפיק /
01.05.2008
/ 11:48

פרופ' ג' פוג מאוניברסיטת סטנפורד שהיה שותף לפיתוח ולהשקה של האתר החברתי פייסבוק, מנחה עתה קורס המנתח את העוצמה הפסיכולוגית של האתר הפופולארי. פרופ' פוג, אינה נלאה מלספר לסטודנטים על התדהמה שאחזה בו בשבוע הראשון להשקה, כאשר במו עיניו ראה כיצד הוצף האתר בבקשות להצטרפות, וליתר דיוק כיצד הגיעו למעלה ממיליון טפסים של גולשים המבקשים להירשם לאתר.

בכל יום חמישי אחה"צ מצטופפים רבים ליד הכניסה לאולם המכיל 700 מקומות ישיבה בו מתקיים הקורס כאשר מרביתם הם יזמי היי טק, אנג'לס (משקיעים פרטים), מנהלים בכירים של חברות ואנשי תקשורת המבקשים להבין מה מבדל את הפייסבוק מאתרים חברתיים אחרים. כתב רשת ה BBC שנכח באחד ממפגשי הקורס מספר כי אחד ממוקדי המשיכה של האתר הם התמונות שמוקמו ליד שמם של הנרשמים שלא סיפקו תצלומים שלהם.

 

תמונות אלה שנבחרו על ידי הצוות המפעיל את האתר, כברירת מחדל אוטומטית מניעות את אותם נרשמים להזדרז ולמקם את הצילומים שלהם. פרופ' פוג מבקש מהנוכחים לכתוב כיצד הם היו רוצים שיתייחסו אליהם אם רק הצילום שלהם היה ממוקם באתר, ללא שם וללא טקסט כלשהו. התשובות נעות בין "מבדר, חברותי, אוהב טבע" לבין "אני רוצה שהילדים שלי יוכלו בעתיד להיווכח כמה גזעי הייתי בצעירותי".

בכך מנסה פרופ' פוג להוכיח כי גם מאחורי בחירה תמימה כביכול של תצלום אישי, מסתתר מניע פסיכולוגי שנועד לשכנע את האחרים באישיות הייחודית שלו. הוא מדגיש כי ליבת ההצלחה של פייסבוק, מבוססת על נוסחה המניעה את הנרשמים לשכנע את חבריהם לבחור את הצילומים, טקסטים, איורים, ואפליקציות המייצגים את האישיות שלהם, ובכך נוצר שיווק ויראלי חסר תקדים בעוצמתו.

 

תגובת שרשרת חברתית

זוהי נוסחה שיווקית, המייצרת מעין תגובת שרשרת חברתית, המציפה את האתר במספר גדל והולך של נרשמים חדשים. יחד עם זאת, לא ברור אם הקמת האתר הייחודי, נעשתה על פי תכנון מושכל המבוסס על מניעים פסיכולוגיים אלה, או שבדיעבד התברר כי הייתה כאן קליעה מדהימה לביקושים של צרכנים רבים, הניתנת לניתוח ולהערכה רק לאחר מעשה.

 

 

*פורסם לראשונה באתר 'גלובס'

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: