כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
11/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ביקורת גבולות

מאת: גל מרקוביץ', 'אובססיב קריאייטיב' /
15.04.2008
/ 9:48

1. סקר מעשנים

האגודה למלחמה בסרטן בהודו יצאה למאבק נגד המעשנים. המטרה: ליצור בקרב המעשנים מודעות לסיכון שלהם לחלות בסרטן.


כיצד הם עשו זאת? הם עשו סקר מוסווה. מה זאת אומרת? מסתבר שמרבית חברות הטבק, שמנסות לחדור לשוק עם מותג סיגריות חדש, מפיצות סקר שוק על מנת להכיר את הרגלי העישון והטעם של הקהל. ובכן האגודה למלחמה בסרטן השכילה לעשות בכך שימוש ואכן הפיצה סקר שכזה ברחבי ברים, מועדונים וחנויות לממכר סיגריות. אבל הטוויסט היה חבוי בתוכו.

מתחת לסקר שכל אחד מילא היה דו"ח סרטן אישי. התשובות שנרשמו על הסקר הותאמו באופן מושלם לשאלות שהסתתרו מתחת לסקר בדו"ח הסרטן. כל התשובות עברו לעמוד שהסתתר מתחת וכך קרה שכל אחד בעצם מילא לעצמו דו"ח סרטן שהתאים להרגלי העישון שלו.


נמסר כי הדו"ח לא בדיוק נעם לכולם ויש כאלו שכעסו... ככה זה שמטיחים לך את האמת בפרצוף. לפעמים קשה לקבל אותה...

 ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

קרדיט: Grey Worldwide, הודו.

 

2. מעמד למשלשלים

ממה שסיפרו לי על הודו, הדבר האחרון שההודים צריכים זה משלשלים. אבל הינה לכם דוגמה שגם ההודים, על אף מה שאנחנו חושבים, סובלים מעצירות. לכן יצאה חברה מסוימת (השם שלה ארוך ומסובך מדי בשביל להיכתב בשורות אלו) בפעילות שתהרוג 2 ציפורים במכה ואולי גם תעשה לאנשים נזק בלתי הפיך במעי: 1. קידום התרופה על ידי כך שכל מי שיחשוק בה לא יצטרך לבקש מהרוקח אלה יוכל לקחת אותה לבד. 2. המחשת הפעילות של התרופה על ידי המתקן.


לכן, הציבה החברה סטנד מלא בבקבוקי התרופה שעובד בטכנולוגיה הדומה לשל עיפרון חודים. כל מי שלוחץ למעלה דוחף בקבוקון החוצה. בנוסף, ממחישה הפעולה את מה שעושה התרופה- בולעים כדור והוא דוחף הכל החוצה J 

 

 ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

 

קרדיט: Everest Brand Solutions, הודו.

 

 

 

3. הנוף בחסות "Darlystock.com"

חברת  DARYLSTOCK הינה חברה המוכרת תמונות באינטרנט (IMAGE BANK). החברה החליטה לקדם את עצמה בקרב משרדי פרסום (רעיון גאוני 1) ולכן, תחילה הציבה תמונות מדהימות של נופים עוצרי נשימה (גם אורבאניים וגם פתוחים) על החלונות של משרדי הפרסום ככה שהאנשים במשרדים הרגישו כאילו הם צופים בנוף עוצר נשימה מהחלון. בשלב השני הפיקה החברה מסיבה מטורפת אליה הוזמנו עובדים ממשרדי הפרסום הגדולים. מדבקות עם אימאג'ים של החברה הודבקו על המראות בחדרי השירותים ואנשים קיבלו למזכרת  תמונה שלהם עם הלוגו של DARYLSTOCK (רעיון גאוני 2 במיוחד אם האלכוהול במסיבה היה תוצרת חוץ). בקיצור, החברה מסרה שסך ההשקעה של כל המדבקות והעניינים עמדה על 2,000$ וההכנסות בעקבות הפעילות נעמדו על 45,000$ רק בחודש הראשון. נראה לי שאני במקצוע הלא נכון...

 ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

 

קרדיט: JWT, Dubai, UAE.

 

 

4. טבסקו "Hot stops"

חברת TABASCO ביקשה ממשרד הפרסום שלה לרענן את זכרונם של כ-ו-ל-ם על מיהו מלך החריפים. לאחר מחקר מקיף של מדד הפרסום (או לפחות כך הם טוענים ללקוח) מצאו כי מרבית קהל היעד של טבסקו נוסעים בתחבורה ציבורית. תוצאות אלו יחד עם העובדה כי ה USP  של טבסקו הוא זה שהוא "לוהט" הביאו את הפרסומאים למסקנה כי יש לעשות פעילות חמה בתחנות אוטובוסים. לכן, מיתגו תחנות אוטובוס עם שלטים של טבסקו והציבו גנרטורים קטנים (מוחבאים בצורה אסטתית) שהעניקו מחסה חם בחורף לכל הממתינים לאוטובוס.
הפעילות צלחה וטבסקו חזר ל TOM (TOP OF MIND) של הצרכנים.

 

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

קרדיט: Ogilvy Johannesburg, דרום אפריקה.

 

5. ספין על Smoothies

חברת MCCAIN יצאה עם מוצר "חדש" לשווקים- מעין מילקשייק קפוא בטעמי פירות, או יותר נכון – חיקוי של הסמודט'יס המקורי. במטרה להמחיש את מרכיבי המוצר וליצור חשק לטעום אותו, מיתגה החברה דלתות זכוכית מסתובבות בבניינים רבי קומות. המטרה הייתה ליצור תחושה עבור הצרכנים שהם נמצאים בתוך בלנדר ובכך גם להעניק להם "זמן איכות" לבד עם המצרכים המפתים שבתוך ה SMOOTHIES.

 

ביקורת גבולות

 

 

 קרדיט: Taxi, קנדה.

 

 

הכותב הינו מנכ"ל חברת 'אובססיב קריאייטיב'

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: