כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ביקורת גבולות

מאת: גל מרקוביץ', 'אובססיב קריאייטיב' /
08.04.2008
/ 10:15

 

רעיון אבוד 1

 

לפני עשרה חודשים נתקלתי באדם פרטי באחד הבלוגים שאני נוטה לשוטט ביניהם, שהכין לעצמו ולאורחיו מגוון מוצרי 'דארמה' לבית, כמו בירות, קורנפלקס ועוד. לא יכולתי להתעלם מהרעיון המדליק, שהרגיש בעיקר כמו פספוס של רשת Fox:

 

 

"טרנד הצפייה בסדרות שהפך מאוד פופולארי (בינינו, מתי לאחרונה שמעתם את המילה הזו?) בשנה האחרונה, ריתק את כולנו לסופי שבוע שלמים מול המסך. אחת מהסדרות שאני אישית לא יכולתי לוותר עליה היא אבודים. כל מי שראה כמה פרקים (או כמה עונות) מכיר טוב מאוד את מוצרי המזון והשתיה של "דארמה", שמלווים את הסדרה ומהווים אלמנט חריג ומאוד מזוהה עם הסדרה. הנה דוגמא לרעיון, שכמו כל הסדרה, הלך לאיבוד. ביצע אותו באופן עצמאי מישהו שחשב שזה יהיה מצחיק.

 

תחשבו כמה חכם היה אם זה היה קמפיין הפתיחה לעונה הבאה, או לסיום העונה הזו, כי ביננו, מי לא רוצה איזה בירה או קורנפלקס של דארמה בבית..?"

 

ביקורת גבולות

 

 

 רעיון אבוד 2

ללא ספק ניכר כי בערוץ Fox קוראים בעקביות את המדור... ועל כן החליטו השנה להשיק את העונה החדשה בפעילות גרילה, המבוססת מוצרי דארמה.

 

ארגזי תספוק ממותגים דארמה ופוקס עם מצנחים "הונחתו" בעיר ליסבון למשיכת תשומת הלב של הקהל. מתוך הנחה שהתמונות אמורות להמחיש את הצלחת הרעיון ולא רק את איכות הביצוע, נראה כי החשיפה לא היתה גדולה במיוחד, פרט לאלו בפקק שלא בהכרח ראו מה כתוב.

מסקנות לשנה הבאה לנציגי Fox:
היה הרבה יותר נחמד אם הייתם מביאים דיילים ודיילות שיחלקו באיזור בירות ומוצרי מזון ממותגים דארמה, ולא רק מניחים ארגז בלב איזור ללא אנשים. ככה החיבור החווייתי היה גדול יותר, ואפקט ה"פה לאוזן" היה רחב יותר.

 ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

 

קרדיט: Torke, פורטוגל.

 

 

 

 

 

 הקו הצהוב של Wonderbra

Wonderbra – חברת חזיות הפוש-אפ, ידועה כמפרסמת נועזת מאז ומתמיד.
ולמי שעדיין לא הבין את הקטע של הקמפיין, שיעבור הלאה..

 

 ביקורת גבולות

 

 

 

קרדיט: Euro RSCG, סינגפור.

 

 

 שים פס

וולוו פיתחה את מערכת המתלים האקטיבית ה-FOUR-C, המאפשרת לנהג בחירה בין מספר מצבי נהיגה המתאימים לתנאי שטח/כביש שונים. בכדי ליידע את הציבור, שתלה וולוו פסי האטה שנראו אמיתיים בכבישי איחוד האמירויות. נהגים שהאטו וציפו לקפיצה קלה, הופתעו לגלות כי הפס עבר חלק ולא הורגש כלל.. כמה מטרים אחרי, חיכה להם השלט "Never feel a bump again".

 

ביקורת גבולות 

ביקורת גבולות

ביקורת גבולות

 

 

 

 

קרדיט: Mamac Ogilvy & Mather, UAE

 

 הנוער העובד

קמפיין חזק ומזעזע של World Vision להגברת המודעות נגד ניצול ילדים ככוח עבודה זול.
ב-26.3.08 הפגינו 100 ילדים בשגרירויות שונות בהולנד ובבית הפרלמנט נגד האכזריות המופעלת נגד ילדים. במקביל נתלו מאות מדבקות על דלתות מסתובבות באמסטרדם המביאות את המציאות הזו לגובה העיניים, בצירוף המשפט: "אתה לא יכול להתעלם מניצול ילדים לעבודה".

 

 

 ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

 

קרדיט: Ogilvy Amsterdam, הולנד.

 

 

 

הכותב הינו מנכ"ל חברת 'אובססיב קריאייטיב'

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: