כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ביקורת גבולות

מאת: גל מרקוביץ', 'אובססיב קריאייטיב' /
25.03.2008
/ 9:16

פריצת דיסק?

הנה רעיון נחמד ומעניין שנעשה על ידי חברת ביטוח הולנדית. הם עשו מגני שמש בדמות פורץ והציבו אותם בתוך רכבים. הפורץ לווה בשורת המסר : "פשוט תתקשר אלינו". המטרה שלהם (מלבד להלחיץ את הלקוחות העתידיים שלהם) הייתה להראות את הרוגע והנחת בו הם מטפלים בתביעות.

 ביקורת גבולות

 

 

קרדיט: DDB Amsterdam, הולנד.

 

 

2. אמנסטי אינטרנשיונל- מרתון מכתבים

אמנסטי אינטרנשיונל יצאה בקמפיין רחב היקף בפולין במטרה לשלוח כמה שיותר מכתבים לגורמים ממשלתיים על מנת להפעיל לחץ להפסקת הרדיפה אחר אסירים מצפוניים (אסירים אשר נלחמים על זכויות אדם לדוגמה ונכלאו בשל כך). על כן, הצמידו לתיבות דואר דלתות אשר מדמות את דלתות בתיהם של אנשי הממשל אליהם מיועדים המכתבים. אנשים שוכנעו לכתוב מכתבים ולשלוחם אל בתיהם של אנשי הממשל. הרעיון הצליח מאוד והקמפיין צולם ושודר ברשתות הטלביזיה המרכזיות של פולין.

 

ביקורת גבולות 

 

ביקורת גבולות

 

 

קרדיט: DDB Warsaw, פולין.

 

 

 

 

אדום עולה?

מסתבר, שמעליות מהוות גורם מוות לכ- 20,000 אנשים בשנה (וזה רק בארה"ב?!?!). בזה הרגע שיפרתי את הכושר הגופני שלי משום שאני ללא ספק לוקח את המדרגות בפעם הבאה. אני לא יודע אם זאת הייתה מטרת הקמפיין ומשום מה לא נראה לי כי הם מוכרים בגדי סקי...

 

בכל אופן, חברת SNUFF CLOTHING הנורווגית יצאה בקמפיין להעלאת המודעות והמכירות בקרב קהל היעד הצעיר והשנוי במחלוקת שלה. המסר שלה לחיים הוא "כולנו נמות בסופו של דבר" ולכן הדביקה החברה סכיני בשר מפחידים עם טיפות דם בדלתות של מעליות. המסר על המדבקות ("עולה?" ו "יורד?" לחילופין) הופיע על המדבקות.

 

משום מה יש לי הרגשה שהקמפיין הזה לא בדיוק קידם את המכירות שלהם אבל הוא ללא ספק שיפר את הכושר של הנורווגים...

 

 ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

קרדיט: Uncle Grey, Oslo , נורווגיה.

 

4. שוב שתית בנגלאסי?

כמה פשוט ככה אפקטיבי. הנה לנו משיהו ששומר על עקרונות ה KISS (KEEP IT SIMPLE STUPID). שלטים עליהם נכתב "זה מה שקורה לך כשאתה שותה ונוהג" נתלו ברחבי הודו. מבט של כמה שניות על השלטים חושף כתב מטושטש אשר זז לו בנחת על רחבי השלט. מבולבלים? גם אנחנו, אל תשתו ותנהגו- נקודה.

 

ביקורת גבולות 

 

קרדיט: Ogilvy & Mather, Mumbai, הודו.

 

 

 

ועוד מודעה אחת, ממש – אבל ממש מצחיקה. המודעה מתארת את כל הבכירים של סקודה, האפורים והמשעממים, כאשר לכל אחד יש תחתיו את שמו ותפקידו במערך החברה. הכיתוב שמופיע מתחת לליצן הוא כמובן מה שהופך את הכל כאן למעניין: (תגלו למטה...)

 

 ביקורת גבולות

 

 

הכיתוב מתחת לליצן: "The guy who prices our cars…"

 

 

קרדיט: DDB, Stockholm, שוודיה.

 

 

הכותב הינו מנכ"ל חברת 'אובססיב קריאייטיב'

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: