כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ביקורת גבולות

מאת: גל מרקוביץ', 'אובססיב קריאייטיב' /
05.02.2008
/ 9:29

כוחו של רעיון.

 

מפתיע אותי כל פעם מחדש לגלות כמה רעיון טוב עובר מעולה גם בתקציב קטן, כשמדובר בקמפיין קד"מ. במיוחד כשיש מטרה באמת חשובה מול העיניים.

חלק גדול מפעילויות הקד"מ המוצלחות ביותר הן לאגודות המסייעות להומלסים, מניעת אלימות, נהיגה בשכרות וכיו"ב. הנה 5 דוגמאות לפרויקטים עם מסרים חזקים, שמוכיחים שאפשר לייצר אפקט משמעותי עם מעט כסף ורעיון טוב.

 

 

 

1. פה רעב אוכל הכל

 

תשחק כדורגל שולחני בבר ותעזור להאכיל רעבים. בעלי ברים רבים נענו לפנייתה של חברת Welthungerhilfe projects, ותרמה 50% מהכנסות המשחק בברים המובילים ישירות לחברה, הפועלת לטובת נזקקים במקומות רבים בעולם. כדורי לחם ואורז היו כלי המשחק אותם מכניסים למה שנראה כמו פה של אדם מורעב בכדי להתחיל את המשחק.

מתחת למקום הכנסת הכדור הופיע הכיתוב: "יורו אחד נותן לך 3 משחקים, ולמישהו אחר יום ללא רעב" וכתובת אינטרנט לתרומות ואינפורמציה נוספת.

קמפיין קל לעיכול.

 

ביקורת גבולות 

 

 ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

קרדיט: Draftfcb, המבורג, גרמניה.

 

2. השקט שנשאר

Crisis, עמותת צדקה המסייעת להומלסים בבריטניה ומספקת להם מחסה בלילה, יצאה לפעילות הגברת מודעות שקטה אך כזו שחודרת.
הנקודה ש-Crisis רצו להעביר היא שעצם העובדה שהם נעלמים ממראה העין בלילות, לא אומר שהבעיות שלהם נעלמות, ובכך להגביר את המודעות לחשיבות בעיית ההומלסים.

דמויות הומלסים המורכבות מטיפוגרפיה צוירו על הקירות בהם יושבים ההומלסים במהלך היום, לפני שבורחים להתחבא מהקור של הלילה.

הטקסט שנתגלה למי שהעמיק: "most homeless people have moved on but their problems haven't gone away"

 

מה שעוד מיוחד כאן הוא השימוש בטכניקת הגרפיטי המיוחדת בה בחרו כדי לקבל אישורים ליצירת הדמויות באופן חוקי, טכניקה המנקה קטעים מלוכלכים בקירות וללא כל ריסוסים למיניהם.

 

 ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

ביקורת גבולות

 

 

 

קרדיט:  WWAV Rapp Collins, United Kingdom

 

 

3. In Your Face!

מפתיע מעט לגלות שדווקא הצ'כוסלובקים מחזיקים את שיא ממוצע שתיית הבירה לאדם באירופה, באותה מידה שלא מפתיע לגלות, שאחוז האלימות כלפי נשים גבוה מהממוצע גם כן. אופן הביצוע לא משאיר מקום לברוח מההתמודדות עם תמונת המציאות המרתיעה, שבידיך היכולת למנוע מלקרות.

 

 ביקורת גבולות

ביקורת גבולות 

 

 

 

 

קרדיט: EURO/RSCG, פראג, צ'כיה.

 

 

  

 

4. קו העוני

Melbourne CityMission, חברה אוסטרלית הבונה שכונות מגורים המספקות למעוטי יכולת במדינת ויקטוריה (אחת ממדינות אוסטרליה) תנאים הוגנים לחיים במחירים נמוכים, יצאה בקמפיין לגיוס תרומות, שמעביר מסר חזק בצורה שלכולם קל להבין, וקשה להתעלם.

"ילדים לא צריכים לגדול ברחובות" היה המסר, ואופן העברתו ברור למדי.

 

 ביקורת גבולות

 

 

 ביקורת גבולות

 

 ביקורת גבולות

 

, אוסטרליה.Clemenger BBDOקרדיט:

 

5. מובייל של החיים

אלפי ילדים נטושים חיים ברחובות סופיה, בירת בולגריה, ללא משפחה או בית. עמותת הצדקה Prijateli - "Friends" החליטה לנסות ולגייס כספים לטובת פתרונות דיור לילדים אלו ושלחה ערכה הנראית לעין כמובייל ילדים חמוד לחברות גרמניות המעורבות כלכלית בבולגריה. כשפתחו את הצעצוע, נתגלה מובייל המשקף באופן מזעזע את מציאות

 

חייהם של אלפי הילדים הנטושים. רעיון חזק ביותר עם אפקט שלא מרחם על אף אחד.

תוך 3 שבועות 11% מהנמענים שלחו תרומות.

 ביקורת גבולות

 

 

 ביקורת גבולות

 

 ביקורת גבולות

 

קמפיין זה זכה לפרס: Bronze Eurobest Winner 2007

קרדיט: Ogilvy, פרנקפורט, גרמניה.

 

הכותב הינו מנכ"ל חברת 'אובססיב קריאייטיב'

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: