כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ביקורת גבולות

מאת: גל מרקוביץ', אובססיב קריאייטיב /
08.01.2008
/ 9:52

 

זעזוע מוח.

 

היום המדור יעמוד בסימן זעזועים קלים עד קשים.

כמה כתבות כבר נכתב על כך שכל יום כולנו נחשפים ל 5,000-10,000 מסרים – קשה לי להגיד במדויק, אבל אין ספור פעמים.

 

"הפרסום הרגיל מת!" צעקו ברחובות, "כל התקציבים הולכים לאינטרנט!" תשמעו מחוץ לחדרי הפרזנטציות של חברות האינטראקטיב, ויהיו אלו שיגידו שבשביל להעביר מסר אמיתי, צריך להפשיל שרוולים, לצאת אל הקהל, ופשוט לזעזע. לטוב או לרע. אבל להזיז משהו עמוק בפנים, כדי שהפעם המסר ייקלט ואפילו יהיה צורך פסיכולוגי לספר אותו לאחרים, כדי להשתחרר או פשוט לשתף אחרים בחוויה.

 

אז הנה כמה דוגמאות מהתקופה האחרונה, שעברו בגדול את ביקורת הגבולות שלנו.

מקווה שכבר אכלתם צהרים...

 

 

 

תני לי יד


חידוש גרסת בעז שרעבי, בביצועו של קוואנטין טרנטינו. (לא לבעלי לב חלש)

"ליטרלי ספיקינג" זה ביטוי שאני אישית מאוד אוהב. תמיד הוא בא טוב משתי סיבות:  גם כי הוא באנגלית, וגם כי הוא ממחיש באופן הכי בולט שאפשר את כוונת "המשורר".
הפעם מדובר בקמפיין גרילה קשה לצפייה לדיוידי חדש של קוואנטין טרנטינו.

 

 

 

קרדיט: אל קאעידה?

 

 

  

בשקל אחד.

אמנסטי ידועים ביכולת שלהם לרגש, לגעת, ללחוץ על הנקודות שאנחנו אוהבים שאף אחד לא לוחץ לנו, כי זה ממש לא נעים. זה מצריך מאיתנו מחשבה, או יותר נכון התחשבות, ובדרך כלל גם הנעה לפעולה כלשהי, כדי שנוכל לחזור ולהרגיש טוב עם עצמנו, ולא סתם כאלו שלא אכפת להם מכלום.

וכתמיד, גם הפעם הם הצליחו למצוא דרך מקורית וקריאייטיבית להעביר את המסר הפשוט: "למטבע אחד יכול להיות השפעה אדירה אם משתמשים בו בחכמה", כשהמטרה היא שחרור אסירים חפים מפשע.

קרדיט: DRAFTFCB KOBZA, וינה, אוסטריה.

 

 

 

ראש קשה

 

לא תמיד צריך לשבור את הראש בשביל להבין את המסר.

קמפיין חמוד מאוד של Ruf Lanz היה אמור לזעזע, אבל לדעתי יצא חמוד מידי. בפועל מותגו 200,000 ביצים עם המשפט: "גם הראש שלך עדין, אז שים קסדה" והוא היה מיועד לרוכבי אופניים.

 

 

קרדיט: Ruf Lanz, ציריך, שווייץ.

 

 זירת הפשע - סינגפור

 

ושוב אם נחזור לכותרת המדור, כנראה שאפילו פרומואים טלויזיונים לסדרת הטלויזיה CSI לא מספיקים, ולכן בחרו ב Saatchi & Saatchi טכניקה שהיא על גבול המזעזעת (במובן החיובי), אבל ללא ספק בולטת לעין וזכירה מאוד.

הרעיון היה ליצור זירות פשע מדומות באיזורי תנועה חזקים, כאשר כל זירה מדומה מאוד רלוונטית למקום בו נבנתה.

 

קמפיין מדהים לכל הדעות.

 

 

 

 

 

קרדיט: Saatchi & Saatchi, סינגפור

 

סייג להתעללות – שתיקה.

 

קמפיין אמביאנט (בכל מובן המילה) חזק ביותר שנעשה בברזיל, שטכניקת תליית המודעה יוצרת ויז'ואל חזק מאוד של ילדים שותקים, ובצירוף הטקסט "הקורבנות הגדולים ביותר של התעללות מינית לא מדברים. התקשרו 100 ותדברו בשבילם", עובר מסר חזק מאוד, שלא נראה לי שניתן להתעלם ממנו כשפוגשים אותו ברחוב.

בהחלט מזעזע ומצמרר.

 

 

 

קרדיט:D/Araújo, Florianópolis, ברזיל.

 

 

 

ואם כבר בזעזועים – אז פרינט אחד חזק שמתאים לאווירה:

 

 

 

 

המשפט למטה מציין: "כל חודש מת ילד שיושב מאחור ללא חגורה".

קרדיט: OGILVY & MATHER, אמסטרדם.

 

אז סעו בזהירות, שימו קסדה, תפקחו עין על מתעללים, ואל תראו יותר מידי טרנטינו...

 

הכותב משמש כמנכ"ל חברת אובססיב קריאייטיב

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: