כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
11/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

מדור חדש בחדשות 'מפיק': 'ביקורת גבולות'

מאת: גל מרקוביץ', 'אובססיב קריאייטיב' /
31.12.2007
/ 10:30

 

HAPPY NEW YEAR!

 

בפתחה של שנה לועזית חדשה, אנו יוצאים לדרך עם מדור חדש/ישן – ביקורת גבולות.

כאן תוכלו לצפות בקמפיינים גרילה/אאוטדור/אמביאנט (בעתיד נעמוד על ההבדלים) הטובים ביותר, שנתפסו על ידי הביקורת שלנו מעבר לגבולות המוכרים, ועברו אותה באופן חלק לחלוטין.

 

שלא תגידו שלא אמרנו – אחת לכמה זמן נראה לכם קמפיין שנפל בביקורת הגבולות וקיבל חותמת אדומה, למען יראו וייראו...

 

אני מקווה שתיהנו מהקמפיינים שיוצגו כאן, ושתהיה לכולנו שנה לועזית פורצת גבולות קריאייטיבים!

 

 

 

היי הג'יפ, היי הג'יפ!

 

"כי את כה תמימה, ילדונת, מה אומר לך ואוסיף -
מכייפים פה לא על גלידה, מכייפים פה רק על ג'יפ"!

(מילים: חיים חפר, שירה: אריק לביא)

 

ג'יפ, כמו ג'יפ, חברה שהפכה את המותג שלה למותג ז'נרי והופיעה בשלאגרים ישראלים עוד בשנים שלפני קום המדינה, חייבת להיות פורצת דרך ולהמשיך להתאמץ אם היא רוצה לשמור על יוקרת המותג.

 

המשימה הפעם הייתה "להכניס את המותג ג'יפ לעיר באופן לא שגרתי".

 

עובר את הביקורת? לדעתי האישית כן. 4 פסי צבע לבן עם חיבור ללוגו "ג'יפ" ולזווית הציור יוצרים עניין, מחשבה, גורמים לך לדמיין את הג'יפ חונה עם גלגל אחד על הצד, או על כל המדרגות (ולתהות תוך כמה זמן הפקח יגיע...).

 

בנקודה הזו החברה כבר עשתה את שלה. פשוט מאוד, חכם מאוד, זכיר מאוד.

 

 ביקורת גבולות

 

 

קרדיט: בייטס Y&R, קופנהגן

 

 

 

 

קמפיין טריות

 

 

קחו רגע של שלווה,

תעצמו את העיניים,

ותדמיינו את עצמכן בסיטואציה הבאה:

 

אירופה,

חורף קר ,

שלכת.

שמש של בוקר בחוץ, ויום שנראה יפה לעין מביא איתו קור אדיר למי שכבר העז לצאת.

אתם יוצאים לסיבוב בפארק, מביטים על העצים העירומים, ובדיוק אז..בזוית העין, מתגלה לכם עץ ירוק אחד, עטוף בשקית ענק.

מסקרן? נראה לי שכולם היו ניגשים לקרוא.

ובהנחה שכך הייתם עושים, זה מה שהייתם מגלים:

"Keep it fresh with freshness bags by Rubin".

פשוט וחד.

לא צריך משפט מבריק, כשהרעיון עצמו עם החיבור לסיטואציה מעבירים את המסר כל כך טוב.

 

ביקורת גבולות

 

 

קרדיט: פובליסיס, פרנקפורט

 

 

  

לעוף עם הדמיון

 

חבל להוסיף יותר מידי מילים על רעיון כזה ארטיסטי.

תאורה תת קרקעית בצורת עיגול, מדבקה של בטמן – אחלה פרומו לקראת שידור הסרט "בטמן בג'ינס" בטלוויזיה המקומית.

 

ביקורת גבולות

 

 

קרדיט: סאצי' & סאצ'י, אוקלנד, אוסטרליה

 

 

 

 

גלויה מפרו

 

לפני ארבעה וחצי חודשים נהרגו מעל 500 בני אדם ברעידת אדמה שהתרחשה בוקר אחד בפרו, ועוד כמה אלפים נפצעו.

(משהו כמו סך ההרוגים השנתי בתאונות דרכים בישראל, למי שלא מעודכן במספרים).

 

על פי הצלב האדום - ארגנטינה, וכך נוסח בערכה שחיכתה לאנשים בדואר: "אחרי רעידת אדמה, הדבר הראשון שצריך לשקם, זה את החיים של אלה שנפגעו ממנה".

הערכה כללה גלויה מפרו קרועה לכמה חלקים (להמחיש את החיים של אלו ששרדו את רעידת האדמה), וחשבון לתרומות.

רעיון יפה, וזה לא מפתיע כשמדובר ב"רד קרוס", שכן הם תמיד מנסים להעביר מסרים בצורה מעניינת, כדי להמשיך ולהצליח למשוך אנשים להוציא כסף מהארנק ולהעביר אותו לאלו שזקוקים לו יותר. לא משימה קלה, ועל כן לחלוטין יש מקום להחשבות. עובר.

 

ביקורת גבולות

 

 

 

קרדיט: ליאו בורנט, בואנוס איירס, ארגנטינה

 

 

 

 

Wag the dog

 

אחד החוקים שתמיד יילמדו בבתי ספר לקופירייטינג, הוא שכשאין לך רעיון, שים תינוק או כלב בפרסומת, וזה ימכור. אז סאצ'י צרפת לא רצו כנראה רק לשים כלב כדי לפרסם מזון לכלבים, כי זה יהיה משעמם מידי, אז הם מצאו דרך קצת יותר מקורית.

נחמד מאוד. גורם לך לחייך, להעיף עוד מבט ולספר למישהו מה ראית, ועל כן, על אף הבסיסיות ברעיון, עובר ביקורת.

 

ביקורת גבולות

 

קרדיט: סאצי' & סאצ'י, צרפת

 

 

 

 

 

תחנה סופית.

 

כמה עוד אפשר לטחון את הנושא של הקטל בכבישים? כנראה עד שמישהו ימצא פתרון אמיתי לשיפור המצב. בינתיים, סא'צי & סאצ'י סידני כנראה היו מאוד קרובים, שכן את הקמפיין הזה הם גיבו בסקרים שהוכיחו שהפעם זה עבד. ציירו פסים של חריקות לפני נקודות התנגשות קלאסיות, ובכל נקודה כזו היה המשפט: "drink driving ends here".

מסר חזק, ברור, ביצוע שמושך את העין.

עובר בגדול.

 

ביקורת גבולות

 

קרדיט: סאצי' & סאצ'י, סידני, אוסטרליה

 

 

ועוד אחד, ללא מילים מיותרות, שיישאר לכם מקום לחשוב קצת בעצמכם. ומי שלא מכיר את המותג, מוזמן להריץ חיפוש קטן באינטרנט, וזה יעזור לו להבין את היופי של הקמפיין הבא:

 

 ביקורת גבולות

 

 

 

 

קרדיט: פובליסיס, צרפת

 

 

וסתם עוד שתי מודעות יפות (בכל זאת, שנה חדשה), שחשוב שכמה שיותר יחשפו אליהן, גם בגלל האיכות אבל יותר בגלל המשמעות.

 

ביקורת גבולות

 

ביקורת גבולות

 

 

 

 

 

שתהיה שנה מצוינת!

 

הכותב משמש כמנכ"ל חברת אובססיב קריאייטיב

תגובות
אין תגובות למאמר
כתבות נוספות: