השרוט הזה עושה לך טוב
האתגר:
לעדכן את לקוחות החברה על מכשיר חדש הקורא דיסקים שרוטים בצורה מושלמת.
הרעיון:
הפצת דיסקים להדגמה ללקוחות החברה. אלפי דיסקים ארוזים בתוך מעטפה עשויה מנייר זכוכית.
נייר הזכוכית והטלטלות עד לבית הלקוח כבר יעשו את העבודה והדיסק שיגיע לבית הלקוח לא יהיה שמיש בשום
מערכת שמע ביתית רגילה. הסקרנות כבר תעשה את העבודה והלקוח הפוטנציאלי יגיע לחנות עם הדיסק השרוט
על מנת לראות את הפלא החדש.
זה לא קורה כאן - אבל זה קורה עכשיו
הנה קמפיין שאני אישית פשוט מעריץ את החשיבה מאחוריו. אולי כבר ראיתם אותו מוצג בבלוגים אחרים או בתחרויות פרסום כאלו ואחרות, אבל זה משהו שפשוט שווה לדבר עליו שוב.
הקמפיין הבא, מבית היוצר של walker (http://www.walker.ag/walker.php?lang=gb) מציג 6 ויז'ואלים (מתוך 200) המעבירים באופן חזק ביותר את המסר של אמנסטי.
"זה לא קורה כאן – אבל זה קורה עכשיו".
הויז'ואלים עובדו במיוחד לכל מיקום בו נבחרו בפריסת המדיה, והם נראים, במבט ראשון, טבעיים. כאילו זה ממש פה מעבר לזכוכית. כואב כמה שזה חכם.
Think small
לפני 47 שנים, כשהמכוניות האמריקאיות הענקיות היו שם דבר, חברת פולקסוואגן הגרמנית יצאה עם קמפיין שנקרא "think small" לדגמי החיפושית החדשים של אז, קמפיין שהפך ברבות הימים לחלק שגור בהיסטורית הפרסום העולמית. המסר היה ברור – תחשוב הקטן. פחות דלק, פחות מקום לחניה, וכן הלאה. על ההצלחה של החיפושית אין מה לספר.
הנה עוד שני קמפיינים שמשחקים על אותו רגש, אבל עם המחשה שונה לגמרי.
עכשיו, דמיינו לעצמכם איך היה נראה אותו שלט כשרק פיסת דבק אחת בגודל אמיתי באמצע הפוסטר הייתה מחזקת אותו לבניין. מכבי שולטטטת
סטארט-אפ מתחת למים:
שלט פרסומת ענק במשקל חצי טון הונח בעומק של
וקידם את פני הצוללנים באתר הצלילה Archipelago בסטוקהולם.
את השלט הציבה במקום חברת נסיעות המזמינה את הצוללנים לבלות שבוע עוצר נשימה באתר צלילה אלוהי במצרים.
אכן פעילות ממוקדת.
מישהו עוקב אחריך איפה עובר הגבול?
הקטע הבא אינו לקוח מקמפיין לסרט מדע בדיוני, מדובר במציאות היומיומית שלנו.
בגוגל עוקבים אחרינו, החברות הגדולות יודעות עלינו כמעט הכל, הבוס שלך עוקב אחריך ויודע איפה אתה גולש, ואיפה אתה מסתובב עם הנייד או ברכב.
עכשיו גם שילוט החוצות מדבר אלייך.
חברת MINI USA השיקה קמפיין חוצות מעט מלחיץ; שלטי חוצות דיגיטאליים בירכו לשלום את בעליהן החדשים של רכבי ה MINI ברכבי מיאמי ושיקאגו.
שביב המשדר אותות דיגיטאליים הוטמן ברכבים החדשים ושידר למשדר שעל השלטים אינפורמציה על רכב MINI המתקרב, השביב מכיל מידע על בעל הרכב, מצב שמאפשר לחברה לשדר ברכות אישיות הכוללות את שם בעל הרכב על גבי שלט החוצות הענק.
ללא ספק הקמפיין של MINI מציב גבולות חדשים בשיווק 1:1.
חומר למחשבה למשרד התחבורה/משטרת התנועה לאתר נהגים עם פוטנציאל אובדני.
תראו מה אפשר לעשות עם זכוכית משוריינת בקנדה
חברת 3M החליטה לשווק את הזכוכיות המשוריינות אותם היא משווקת בדרך מקורית.
עשרות שלטי רחוב ובהם מאות אלפי דולרים אמיתיים הסגורים בזכוכית משוריינת.
ואני שואלת מעניין מה היה קורה אם היו מציבים את הפרסומות האלו בישראל?
יד ענוגה
איך הצליח מכון עיסוי דיסקרטי להגיע ללבם של גברברי העיר?
מה עושה בחור שמעוניין בשירותיו של מכון עיסוי? פותח עיתון מקומי ומחפש את המודעה שתיגע בו. מה עושה מכון עיסוי שרוצה לבלוט...?שיווק גרילה בברים המקומיים.
מפית הבד התמימה אותה מניחים על המכנס בכדי לא להתלכלך (serviette) שינתה את יעודה. אוכל טוב, בירה ויד ענוגה...מה עוד צריך בחיים?
מי זה דופק בדלת?
לא חדש אבל התופעה בעולם מתרחבת.
גלויה עם ויז'ואל מפתה...פיצה, שליח או בחורה עם ביקיני מוצמדת על עינית דלת הבית. הדיילים מצלצלים בדלת ועוזבים את המקום.
לנו נשאר להביט בעינית הדלת ולשאול, מי שם? בינתיים נגלה לנו מחזה מעורר תאבון.
בתמונות למטה: קמפיין לחברת שילוח גרמנית ותמונות של קמפיין פיצרייה מקומית.
למי מהם היית פותח את הדלת?
הכותבים הינם מנהלת השיווק ולשעבר מנהל מחלקת הקד"מ, בהתאמה, בחברת 'לעומק התודעה'