כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ישראל 70: בניית גשרים אומנותיים

מאת: חדשות מפיק /
30.05.2018
/ 09:19

 התוצרים מוצגים בתערוכה נודדת, שתגיע מלונדון לישראל ותוצג במרכז מורשת יהדות בבל, החל מ - 28.5 עד ה - 31/08.

פתיחת התערוכה בישראל הייתה בהשתתפות שגריר בריטניה בישראל, מר דיוויד קווארי, הפרויקט בשיתוף 9 מוזיאונים ישראלים ותלמידי התפוצות מתחברים לשורשים.

תערוכה ייחודית בינלאומית "ישראל 70: בניית גשרים אומנותיים" נפתחת השבוע-לרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל. התערוכה היא חלק מפרויקט בינלאומי נרחב לחיזוק התרבות והשורשיות בקרב יהדות התפוצות. והינו יוזמת  מחלקת החינוך בהסתדרות הציונית העולמית, בשיתוף ארגון  PAJES.

 

 

בפרויקט השתתפו תשעה מוזיאונים ישראלים ביניהם: מוזיאון ישראל, בית התפוצות, המוזיאון לאומנות האסלאם, המרכז למורשת יהדות בבל, מוזיאון יהדות תימן, המוזיאון לאומנות בת"א, הספרייה הלאומית, מוזיאון חיפה, מגדל דוד ויד ושם.

כ – 6,500 תלמידים מכ - 33 מוסדות חינוך יסודיים ותיכוניים באנגליה, סינגפור וסיאטל ארה"ב, לקחו חלק בפרויקט. התלמידים השקיעו חודשים רבים, בחקר האמנות הישראלית ובחפצים ההיסטוריים שנבחרו מתוך תשעה מוזיאונים וגלריות בישראל.

לאחר שנה של למידה ומחקר, תלמידי בתי הספר המשתתפים בפרוייקט יצרו "תרגום מחודש", באינטרפרטציה אמנותית חזותית, ד ו- ממדית או תלת-ממדית. לדוגמא: מזוודה של עולה לארץ שהגיעה לחיפה בשנות ה – 60, קיבלה תרגום מחודש על ידי תלמידים מלונדון שיצרו מזוודה הטומנת בחובה דגם של העיר חיפה, יצירתו של מנשה קדישמן "עקידת יצחק" קיבלה התייחסות חדשנית על ידי תלמידים מלודג', ועוד.

שיתוף הפעולה של כלל הגורמים, בהובלת מחלקת החינוך של ההסתדרות הציונית העולמית, נתנה לתלמידים הזדמנות להיחשף למוסדות תרבותיים ואמנותיים בארץ. וללמוד על ההיסטוריה היהודית, בדגש על הקמת המדינה, לחקור, להתחבר ולהרהר בנרטיבים התרבותיים, האמנותיים וההיסטוריים של ישראל באמצעות מבחר יצירות אמנות מרתקות.

 

עקדת יצחק:

 

 

חיפה במזוודה:

 

 

ענק:

 

 

שעות פתיחת המוזאון:

ימים ב', ד', ה' :  09:00 - 15:00

יום ג' :  09:00 - 19:00

יום ו' :   10:00 - 13:00

 

תגובות
אין תגובות למאמר