כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
28/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

דודו בנגד חוגג היום 65 ופותח חברה חדשה

מאת: יוסי חטב, חדשות 'מפיק' /
30.10.2007
/ 15:35

דודו בנגד, האקס המיתולוגי של שירותי במה, מסרב לצאת לפנסיה. היום (30/10) הוא חוגג את יום הולדתו ה-65, ויוצא לדרך חדשה. מבחינתו, שיהיה ברור לכולם: הוא כאן כדי להישאר, גם אחרי 35 שנה בשירותי במה, ושמישהו יעיז לדבר איתו על הצטרפות למועדון גיל הזהב של הענף.

 

בד בבד עם עזיבתו את החברה שייסד, פעל בנגד להקמת חברה חדשה לייעוץ בתחומי ייזום, שיווק וקידום אירועים, תערוכות וכנסים (ד. בנגד שיווק). במקביל הוא ממשיך לתפעל את חברת 'אקספו פקטורי' לשיווק, עיצוב, ובינוי תערוכות, ולהפיק את הכנס השנתי של ענף האירועים ותערוכות שבשגרה.

 

אבל השגרה, מסתבר, לא מספיקה לו. במסגרת הג'וב החדש שלו, כיועץ בכיר מטעם עצמו, ממנף בנגד את הקשרים, הכישורים וההכרויות שלו עם הענף וגורמיו, עבור מי שרוצה להחדיר מוצר חדש לשוק, לשפר הפקת תערוכות ועוד.

 

"נגיד", מנסה בנגד להמחיש את מהות פעילותו הנוכחית, "יש חברה שהביאה לארץ תוכנה חדשה של מולטימדיה לאירועים ותערוכות, אבל אין לה את הדרך לשווק את זה ולהגיע לגורמים הרלוונטיים בענף. חברות כאלה אני לוקח אותן ובונה להן תמהיל שיווקי".

 

מה כולל התמהיל הזה?

 

"זה תלוי. כל דבר לגופו של עניין. אם אני מציע, למשל, 'מטריה' לאותה חברה, היא מקבלת ביטוי בכנס שכולל ביתן ותצוגה, אני משתמש בה במהלך הכנס במולטימדיות, ומפיץ אותה לגורמים שאני מכיר. אני נותן מטריה שלמה.

 

"דוגמה נוספת היא מה צריך לבדוק לפני שאתה נרשם לתערוכה. האם בחרת את התערוכה הנוכנה שמתאימה למוצר שלך. האם הקהל שמוזמן הוא הקהל שלך. מה המיקום שלך בביתן, האם בדקת אותו. מה הקונספט שלך לביתן בתערוכה. האם בתערוכה אתה אוסף 'לידים' וחומר על אנשים שהתעניינו או שאתה רק עונה להם על שאלות. אלה דברים אלמנטריים.

 

"מכיוון מארגן ומפיק התערוכה", ממשיך בנגד, "חשוב לבדוק האם יש קהל שיגיע לתערוכה, מי הקהל ואיך תביא אותו, וברגע שיש לך את הקהל – מי המציגים שיתנו את התשובות לקהל זה. יש לא מעט תערוכות שמשהו חסר במבנה שלהן".

 

כיצד אתה מסביר את העובדה שעד היום לא הייתה קיימת פונקציית ייעוץ והכוונה כזאת, בדומה למה שאתה עושה? יכול להיות שרק עכשיו נוצר הצורך לכך?

 

"תמיד היה צורך, אבל אתה רואה חברות שחושבות שיש להן מוצר ייחודי, וחושבות שהשוק מכיר אותן, וממשיכות לעבוד באיזה מושב בארץ עם שניים וחצי לקוחות. בנוסף, קיימת בורות בענייני כלכלה. כשאני שואל בעל עסק כמה הוא מרוויח, הוא אומר לי סכום בגובה של משכורת של שכיר. אני מסביר לו שחבל לו להחזיק את העסק במצב הזה, כי בשביל להרוויח משכורת כזאת לא צריך לנהל עסק. אנשים ממשיכים לחיות באיזו בועה, שהם חושבים שיש להם את העסק והמוצר".

 

אתה מייעץ לכל לקוח פוטנציאלי שפונה אליך?

 

"אני בודק את המוצר שיש לו, ואת היכולת לעבוד בתנאים של שוק מתקדם. אם זה לא עומד בסטנדרטים – אני לא לוקח את זה".

 

בסיכומו של עניין, בנגד רואה את הענף כולו מלמעלה, הן מבחינת הגיל, הן מבחינת הניסיון, והן בהיבט המכלולי, כגוש אחד מורכב ובלתי נפרד. "אני באופן כללי לא רואה תערוכה או אירוע, או קד"מ לבד, אף פעם זו לא תערוכה בפני עצמה, תמיד שילוב של השלושה". 

תגובות
התקבלו 9 תגובות
1.  מזל טוב דודו
2.  דודו - אני בטוח שתצליח
3.  בהצלחה בתחילת דרכך החדשה ישנה
4.  מזל טוב וברכה להצלחה
5.  הגדול מכולם
6.  כה לחי
7.  בהצלחה
8.  מזל טוב
9.  כה לחי
כתבות נוספות: