כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

המדריך למציאת עבודה בתחום האירועים

מאת: גילי יעקב /
12.04.2016
/ 15:11

תחום האירועים וההפקות הוא תחום עשיר ומגוון, אשר משמש גם כמקור פרנסה עבור עשרות אלפי אנשים. מחפשי עבודה רבים, אשר מעוניינים להשתלב בשוק העבודה, מוצאים את עצמם נתקלים לא מעט במודעות דרושים של חברות בתחום האירועים – חברות הפקה, חברות עיצוב, חברות יח"צ, קד"מ ועוד, מחפשים באופן שוטף עובדים לסוגים שונים של עבודות.

בשוק העבודה של תחום האירועים יש לא מעט יתרונות, לצד חסרונות בולטים. היתרונות העיקריים הם הדינמיות והעבודה המגוונת, אשר יכולה להיות במקומות וזמנים שונים ולא תמיד קונבנציונליים, לצד עבודה שמאופיינת כעבודה עם "אקשן" – עבודה תחת לחץ, שמצריכה יכולת להתמודד עם ריבוי משימות וריבוי גורמים. החסרונות? ניתן למנות בין היתר את העבודה בשעות לא שגרתיות, שלא תמיד מאפשרת לכל סוגי האוכלוסיות לקחת בה חלק, כגון אימהות שבדרך כלל לא יכולות לעבוד בלילות וסופי שבוע. חסרון נוסף הוא חוסר יציבות – עבודות רבות בתחום האירועים הן עבודות זמניות, עבודות על פי פרוייקט. בתחום האירועים ניתן למצוא הרבה מאוד פרילנסרים, אשר מעדיפים לקחת פרויקט מוגדר בזמן מאשר משרה לטווח ארוך.

אבל, כמובן שכל חסרון יכול להיות גם יתרון. לאנשים רבים, עבודה עם "אקשן" ולחץ היא עבודה שלא מתאימה להם, והם מחפשים דווקא את העבודה הרגועה והמשרדית. מצד שני, אין ספק שיש אוכלוסיות אשר מחפשות את העבודה בלילה או בסופי שבוע – סטודנטים, משלימי הכנסה או פשוט "ציפורי לילה" שאוהבים לעבוד בלילות ולישון בימים. 

אז עבור כל מי שמחפש עבודה וחושב על השתלבות בתחום האירועים, קבלו את מורה הנבוכים של אתר מפיק לשוק העבודה בתחום האירועים – סוגים ודוגמאות למשרות נפוצות בתחום. בהצלחה! 

מפיק/ת אירועים

שמות נוספים: מנהלת פרוייקטים

הבורג המרכזי בחברת הפקות, אשר מרכזת את כל הפעילות על האירוע. התפקיד, אשר מאופיין לרוב כתפקיד נשי, מצריך יכולת מולטי-טאסקינג גבוהה, עבודה תחת לחץ ובריבוי משימות, ארגון וסדר. מפיקת אירוע היא זו אשר מנהלת את האירוע מתחילתו ועד סופו. לאחר סגירת האירוע ע"י מנהל המכירות, תצטרך המפיקה לקחת הצעות מחיר מספקים שונים, לבצע השוואת מחירים ומשא מתן, לתאם בין כל הספקים המשתתפים באירוע ולחבר ביניהם, ולגרום לדברים לקרות בפועל. המפיקה היא זו שלרוב מנהלת את התקציב מול הלקוח, או לפחות דואגת כי האירוע יעמוד בתקציב המוגדר. במהלך האירוע עצמו אחראית המפיקה לנהל את כל הספקים, צוות התפעול וכל מי שמשתתף באירוע.

משפט אופייני: "אני בלחץ"

פעולה אופיינית: לדבר בשני טלפונים במקביל

חפץ אהוב: מכשיר קשר

מפיקת אירועים 

מנהל/ת מכירות

שמות נוספים: משווק, מנהל תיק לקוח

הגורם בחברה אשר אחראי על סגירת אירועים והפקות מול הלקוחות. מנהלת המכירות אחראי על בניית תיקי לקוח עבור חברת ההפקה, כיתות רגליים בפגישות עם לקוחות פוטנציאליים ושימור לקוחות בחברה. עד כאן, תפקיד מכירות קלאסי. אבל, ההבדל העיקרי במכירות בעולם האירועים, הוא המעורבות והרצון של איש המכירות באירוע עצמו. על פי רוב, מנהל המכירות יעבוד באופן שוטף וצמוד עם המפיקה, על מנת לוודא כי האירוע עומד בתקציב, הלקוח מרוצה והספקים עושים את עבודתם. מנהל המכירות אחראי על סעיף הרווחיות באירוע, ומדי פעם על כיבוי שריפות ופתרון בעיות של המפיקה. מנהל המכירות בעולם האירועים מתמודד במכרזים מול חברות הפקה נוספות ומתעסק לא מעט בגישוש ונסיון להבין מה קורה בחברות הפקה אחרות.

משפט אופייני: "אני עסוק"

פעולה אופיינית: נהיגה

חפץ אהוב: מחשבון

מנהל מכירות 

עוזר/ת הפקה

שמות נוספים: רץ הפקה

עוזרי הפקה הם הצוות המלווה את המפיקה באירוע. תפקידם הוא לעזור לכל הדברים הקטנים לקרות באירוע, ולעשות את כל מה שהמפיקה מבקשת מהם. הדאגה לפרטים הקטנים, ולעיתים הטכניים וה"מעצבנים", היא זו שיכולה לגרום להצלחתו של האירוע. תפקיד עוזרת הפקה הוא לרוב תפקיד התחלתי, אשר מאפשר למי שעושה אותו ללמוד את העבודה בתחום האירועים ולהשתפשף בסוג העבודה. העבודה יכולה להיות פיזית, כגון סחיבה והובלה של ציוד, ויכולה להיות "בירוקרטית" – הוצאה ומעקב אחרי רישומים, לוחות זמנים, טלפונים ועוד. עוזרי הפקה טובים הם מצרך חיוני באירועים, במיוחד באירועים מורכבים, והם דרך מצוינת ללמוד את עולם האירועים דרך הרגליים. לרוב, עוזרי הפקה עובדים במשרה חלקית או ע"פ שכר שעתי, בהתאם לצורך ולכמות האירועים.

משפט אופייני: "מה את צריכה?"

פעולה אופיינית: ריצה

חפץ אהוב: בקבוק מים

עוזר הפקה 

דיילות

כמעט בכל אירוע יש צורך בדיילות – דיילות רישום, דיילות הכוונה, דיילות הסבר ועוד.

בדומה לעוזר הפקה, גם תפקיד הדיילות יכול להתאים לאנשים המעוניינים להתחיל לעבוד בתחום ורוצים ללמוד – מה זה אירוע, איך הוא מתנהל וכו'.

בשוק קיימות חברות דיילות רבות, אשר מתמקדות בתחומים שונים ומחזיקים דיילים ודיילות מסוגים שונים ובהתמחויות שונות. עבודת דיילות באירוע היא לרוב על פי שכר שעתי ומתאימה גם למי שמחפש עבודה חלקית, סטודנטים ועוד.

חלק מחברות ההפקה אוהבות להחזיק מאגר של דיילות "פנימיות" אשר עובדות באירועים באופן קבוע ובשכר קבוע.

משפט אופייני: משפט הכוונה

פעולה אופיינית: הצבעה

חפץ אהוב: עט ודף

 

איש קריאייטיב

מחלקת קריאייטיב בחברת הפקה היא המחלקה אשר בונה את הקונספטים לאירועים. המחלקה מורכבת בדרך כלל מאנשי קריאייטיב אשר מקבלים בריפים ממנהלי המכירות, וצריכים "לפצח" את הקונספט בהתאם לצרכי הלקוח. לאירועים רבים יש נושאים, ולנושאים יש השלכות באירוע – על התוכן, על העיצוב ועוד. אנשי קריאייטיב מוגדרים בתור אלו שחולמים את האירוע, ומביאים את הרעיונות הכי חזקים ומקוריים להוצאה לפועל של הקונספט. יחד עם המפיקות והמפיקים, איש הקריאייטיב הוא חלק בלתי נפרד מיצירת אירוע מושלם.

משפט אופייני: "יש לי רעיון"

פעולה אופיינית: חולמנות

חפץ אהוב: עפרון לעוס

 

מנהלת רישום

חלק גדול מהאירועים מצריכים רישום מרוכז ומסודר. חלק מחברות ההפקה מחזיקות מחלקת רישום פנימית, וחלק משתמשות בחברות רישום חיצוניות. כך או כך, תפקידה של מנהלת הרישום הוא לטפל בכל נושא רישום העובדים והאורחים לאירוע: ניהול מערכות רישום ממוחשבות, מעקב, הנפקת דו"חות וקשר שוטף עם הלקוח לצורך מעקב אחר סטטוס ההרשמה. התפקיד מחייב יכולת עבודה אנליטית, סדר מופתי והרבה, הרבה סבלנות.

משפט אופייני: "רשמתי אותך לאירוע"

פעולה אופיינית: סכימת דו"חות אקסל

חפץ אהוב: תג שם

מנהלת רישום 

עשינו לכם סדר? יופי! שיהיה בהצלחה במציאת עבודה. 

לוח הדרושים של אתר מפיק

תגובות
אין תגובות למאמר