כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
29/11/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

איך הופכים אירוע עסקי לחוויה שמעוררת זיכרון?

מאת: גילי יעקב /
29.02.2016
/ 10:00

 עולם האירועים הוא אחד העולמות הדינמיים והמשתנים ביותר שיש. היכולת של חברות בתחום להישאר מעודכנות ולהתאים את עצמן להלך הרוח בתחום צריכה להיות יכולת משמעותית, משולבת באורך רוח וביכולת להתאים את אופי החברה לאופיו המשתנה של השוק.

אחד השינויים הבולטים ביותר שמתרחשים בשנים האחרונות הוא הדגש על גודל האירוע. שינויים תקציביים והקטנת תקציבי שיווק ורווחה גורמים לחברות רבות לשנות את הגישה כלפי גודל וכמות האירועים אותם הן עורכות במהלך שנה תקציבית. חברות רבות בוחרות להשקיע את תקציבי השיווק והרווחה שלהן באירועים קטנים ואינטימיים, המיועדים לקהלים מפולחים באופן ממוקד – אירועים למנהלים בכירים, מובילי דעת קהל (כגון בלוגרים ומשפיעי רשת), מחלקות מצטיינות, דירקטוריונים ועוד, לצד אירועי גיוס ושימור לקוחות המאופיינים באווירת בוטיק אקסקלוסיבית ואינטימית.

 היחס האישי שמצליחים לייצר באירועים מסוג זה הוא יחס  שקשה יותר לייצר באירועי ענק, אשר האימפקט שלהם נשען על אפקט ה"וואו", על גודל ועוצמה, ולאו דווקא על יחס אישי אקסקלוסיבי לכל אורח. אבל, השינוי הוא בעיקר תפיסתי. אירועים קטנים לא נועדו רק לחברות קטנות. אירועים קטנים נועדו גם לחברות גדולות, שמחפשות להפיק אירוע בוטיק שכל ספק וספק בו נבחר בקפידה וצריך להתאים כמו כפפה ליד.  אלו האירועים שמשאירים חותם עמוק ונחרטים בזיכרון של האורח, שמצליחים לרגש.

לצד השינוי בגודל האירועים והנטייה להפיק מספר אירועים קטנים במקום אירועי ענק שנתיים, חברות רבות בוחרות להפיק אירועים בכוחות עצמן, ללא סיוע של חברת הפקה.  וכך, מוצאים את עצמם מנהלים רבים מתחום הרווחה, משאבי אנוש וגם מנהלי מחלקות ומנהלי שיווק, מחפשים ומגששים אחר מקומות מיוחדים וחדשים לאירועים, במטרה למצוא בכוחות עצמם את המקום הבא לאירוע שלא יישכח. המטרה לייצר אירוע חוויתי שמעורר זיכרון, היא מטרה שלנצח תישאר אחת המטרות העיקריות של מארגן האירוע.

 אז איך מצליחים למצוא מקום קטן, שיעמוד בתקציב מוגבל ויצליח להשאיר חותם על האורחים שלנו? שוחחנו עם אייל נאור, מפיק אירועים והבעלים של חברת ההפקה EXP ושל חדרפרטי – חלל אורבני לאירועים, אשר שיתף אותנו בטיפים ותובנות על המגמות המשתנות בשוק האירועים.

אייל נאור, בעלי חברת ההפקה EXP וחדרפרטי - חווית אירוח

אחד הדברים אותם אייל ציין, הוא כי השיווק למקומות קטנים לאירועים, מקומות חדשניים עם גישה שונה, הוא שיווק שמבוסס בעיקר על המלצות ועל שמועות מפה לאוזן. מנהלי רווחה ומשאבי אנוש, ומנהלים בכירים באופן כללי, מרבים להתייעץ אחד עם השני, מפתחים קשרי חברות עם קולגות ונעזרים אחד בשני בהמלצות.  היכולת להיות חלוצים ולקחת החלטות המבוססות על חדשנות חייבת להתבסס על תחושה אמתית של ביטחון מהמקום אותו אתה בוחר לאירוע שלך. הפרסום הקלאסי והשיווק הדיגיטלי המתבסס על אינדקסים, לא תמיד מתאים לכל סוגי האירועים. דווקא האירועים הקטנים, שניתן לשגות ולחשוב שהם זניחים בחשיבותם, הם אלו שדורשים ממארגניו את תשומת הלב הכי מדויקת לפרטים ולניואנסים הקטנים. ולכן, אייל מספר כי אירועים רבים מגיעים לפתחם על ידי המלצות מפה לאוזן, שמחזקות את הביטחון של הלקוחות לסגור את האירוע שלהם באותו המקום.

 בנוסף, מצביע אייל על נושא היחס האישי – החל מהשלב הראשון של פניית הלקוח, בצורה בלתי אמצעית, כאשר הלקוח יכול לדבר ישירות עם הבעלים ולא צריך לעבור דרך שורה של מענים טלפוניים ממוחשבים ומערכות להשארת הודעות, ועד להתייחסות האישית ביום האירוע עצמו, כאשר המקום נותן לך את התחושה כי כולם מגויסים לטובת האירוע שלך – החל מבעלי המקום שמגיע להגיד שלום, ועד לאחרון המלצרים שלומד בדיוק איזה סוג של יין הלקוח אוהב.

חדרפרטי - חווית אירוח. חדרפרטי - חווית אירוח.

יחס אישי ותחושה כי האירוע שאתה נמצא בו נתפר במיוחד עבורך הוא מרכיב חמקמק ומסתורי שעסקים רבים מנסים לפצח. איך נותנים לאורחים הרגשה שהם נמצאים באירוע ייחודי, שלא היה ולא יהיה כמוהו? אחת התשובות לשאלה הזו היא לחשוב "בקטן". לא מבחינת השאיפות, אלא מבחינת ההפקה, ההקפדה על הפרטים הקטנים, ההבנה שהדברים הקטנים הם אלו שהופכים אירוע מרגיל למיוחד ומוצלח.  אלו הדברים שיגרמו לאורחים לזכור את האירוע הזה לעוד הרבה מאוד זמן.

 אייל מסב את תשומת ליבנו לטרנד הנוכחי, בו מקומות רבים לאירועים נפתחים באזורים מאוד לא אופייניים לתחום האירועים – אזורי תעשייה, מפעלים, בנייני ענק ומתחמים הנחשבים מאוד לא סקסיים. טרנד זה מגיע אלינו ישירות מניו יורק, שם ניתן למצוא את המקומות הכי מגניבים ומיוחדים באזורים הכי פחות נעימים בעיר. הטרנד הזה, אשר כבר הספיק להתפתח בכל העולם, נשען על 2 עקרונות: עלות שכירות נמוכה משמעותית, אשר מאפשרת לבית העסק להשקיע את התקציבים שלו בטיפוח המקום ובטיפוח השירותים וחווית האירוח הייחודית אותה הוא מבקש לייצר ע"י עיצוב, אוכל, סאונד ועוד. העיקרון השני הוא הניסיון המוצדק של מקומות לאירועים להיות ייחודיים, ע"י התבלטות כפנינה זוהרת וייחודית בתוך אזור תעשייתי למראה.

 חדרפרטי - חווית אירוח. חדרפרטי - חווית אירוח.

מקומות קטנים לאירועים שמים את הדגש שלהם על אותה חווית אירוח חמקמקה שמארגני האירועים מחפשים – אותו שילוב מנצח בין מקום, אווירה ואוכל, שמאפשר לכל אירוע להתבלט ולהיחקק בלב האורח. אם הרצון שלכם הוא להפיק אירוע קטן, המפתח הוא לחפש את אותם מקומות שהצליחו לתפוס את רוח התקופה, שמקבלים השראה מטרנדים עולמיים וממקומות מודרניים – חללים אורבניים, הממוקמים באזורים המרוחקים ממתחמי אירועים ענקיים ומפלצתיים, מקומות גאוגרפיים מפתיעים המצליחים לייצר אי קטן של יופי וקלאסה בלב ההמולה. במדינת ישראל הקטנה, במציאות בה גני אירועים ופסטיבלי ענק צצים כמו פטריות אחרי הגשם, החוכמה היא לחפש את אותו קסם קטן שקורה לנו מתחת לאף. לשם תרצו להזמין את האורחים שלכם ולהפתיע אותם עם אירוע שבאמת לא יישכח.

 הסנוניות הראשונות שהובילו את החדשנות בתחום זה החלו לצוץ לפני כשנה וחצי, כאשר מספר מקומות נפתחו וניסו להוביל את הגישה החדשה כלפי אירועי בוטיק קטנים ואיכותיים. בין הראשונים לזהות את המגמה ולפצח את הצורך החדש של השוק היו חדרפרטי – חלל אורבני ייחודי הנמצא בדרום תל אביב ומציע חווית אירוח יוקרתית לאירועי בוטיק עסקיים או פרטיים ומיועד לאירוח של עד 150 איש.

תהליך ההקמה של חדרפרטי התכתב באופן ישיר עם הרצון בשוק לאירועים קטנים ואיכותיים. המקום שם דגש על אותם דברים ייחודיים שמצליחים לבדל מקום – שף פרטי, יחס אישי כלפי כל לקוח ולקוח, נגישות גבוהה וחנייה בשפע, לצד חווית אירוח כוללת המאפשרת ללקוחות להפיק אירוע בתחושה רגועה ובטוחה. הבחירה בבית פנורמה כמיקום היא בחירה מודעת ומכוונת, מתוך הבנה כי הדיסוננס בין החלק החיצוני התעשייתי למראה, לבין המקום האינטימי והייחודי, הוא הדבר אשר מייחד ומבדל את חדרפרטי ממקומות אחרים. מחירי מנה באירוע נעים בין 250 ל350 ש"ח לאדם. דגשים אלו מאפשרים לחדרפרטי להיות מקום אידיאלי לאירועים קטנים ומושקעים, למקום אשר מעביר חוויה שמעוררת זיכרון.

 חדרפרטי - חווית אירוח. חדרפרטי - חווית אירוח.

שוחחנו עם דרור ריזנברג, סמנכ"ל השיווק של חברת אלקטרה מיזוג אוויר, אשר שיתף אותנו בחוויה שלו מהעבודה מול חדרפרטי כמקום לאירועים עסקיים. "אנו נמצאים בתקופה בה יש צורך הולך וגובר לפגוש את הלקוחות באופן אינטימי. כאשר אנחנו עובדים מול עסקים, היכולת לבנות מערכת יחסים נשענת על משולש קשרים משמעותי – מקצועי, מסחרי ואישי. הקשר האישי הופך להיות חלק בלתי נפרד מהמערכת אותה אתה בונה עם הלקוח".

ריזנברג מספר כי לפני כשנה וחצי החלה חברת אלקטרה לערוך מפגשי שולחן עגול, בו הם פוגשים את הלקוחות ומנהלים איתם דיאלוג של הקשבה ובניית קשר אישי משמעותי. תחילה, הם ערכו את המפגשים במשרדי החברה, בחדרי ישיבות. התחושה היתה כי מפגשים מסוג זה, במשרדים, לא מאפשרת ללקוחות להיפתח. ברגע שהם התחילו לקיים את מפגשי הלקוחות בחדרפרטי, הדברים השתנו. "המקום בו קורה המפגש הוא קריטי. חדרפרטי מאפשר לנו לתת ללקוחות הרגשה שאנחנו מארחים אותם אצלנו בסלון, נותן תחושה אמתית של בית. הבנו כי המקום הוא הכלי המנצח לקשר האינטימי שאנחנו מנסים לפתח עם הלקוחות שלנו".  לאחר שהם העבירו את מפגשי שולחן עגול לחדרפרטי, הבחינו באלקטרה כי ההיענות של הלקוחות להגעה לאירועים עלתה באופן משמעותי, כמו גם הדינמיקה החיובית  שהתחילה להיווצר מול הלקוחות. הדבר גרם לחיזוק הקשרים העסקיים המשמעותיים עם הלקוחות, ולעלייה משמעותית בכמות האירועים שאלקטרה מקיימת בחדרפרטי - התרחבות הפעילות העסקית להשקות ואירועים נוספים אשר הם מקיימים במקום.

צילום התמונות בכתבה: גל פלוטניקוב ומתן כץ.

מה חדש בוועידת מפיק 2016? הכנסו להתעדכן ולהבטיח את מקומכם בוועידה

מפיקים אירוע פורים? ריכזנו עבורכם חמישה קונספטים מנצחים לאירוע פורים מוצלח

תגובות
אין תגובות למאמר