כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
22/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ממה כדאי להיזהר כשרוצים להציג בתערוכה?

מאת: חדשות מפיק /
15.06.2015
/ 12:48

החלטתם להשתתף בתערוכה, ובכל זאת קשה לכם להבין מדוע לא הצלחתם להשיג לקוחות חדשים ? מנינו בפניכם 10 טעויות נפוצות של מציגים בתערוכות, על מנת לנסות להימנע מהן

 
1. המציגים משחיתים את זמנם כדי להביא תוצאות מכירה– זו הטעות הפופולרית ביותר בתצוגה. המטרה בתצוגה בתערוכה הינה איסוף שמות של לקוחות פוטנציאליים ושיווק פרונטלי שמחליף פגישות אישיות במשרדי הלקוחות. בתערוכה יש מבקרים ומתחרים רבים כשלכולם מטרה אחת לתפוס את תשומת ליבו של הלקוח. בזבוז זמן במכירה אישית אולי יביא לקוח אחד אבל יפספס הרבה לקוחות פוטנציאלים ולכן יש להתאים את מאמצי השיווק למדיום כמו תערוכה, עם היתרונות והחסרונות שלה. 
 
2. מתן תשומת לב רחבה לכל מבקר מטעמי נימוס . במקום זה כדאי ורצוי לשאול שאלה מסננת על מנת לבדוק האם המבקר בביתן הוא  מועמד רלוונטי לרכישת הסחורה או השירותים שלכם,  ואם הוא ענה תשובה שמצביעה על אי פרודוקטיביות – העניקו לו חומרי קריאה ושלחו אותו לדרכו, אלא אם כן אין קהל בדוכן שלכם ומדובר באורח היחיד.
 
3. מהי מטרת ההשתתפות? הציבו יעד- חשוב מאוד להגדיר את מטרות השתתפותכם בתערוכה ולוודא גם במהלך התערוכה אם השגתם את המטרות שהצבתם לעצמכם. לעיתים מציגים בתערוכה, נשאבים לרוטינה, מתעסקים בחלוקת קפה, מקיימים שיחות חולין ולרגע ושוכחים את מטרתם.
 
4. יותר מעניין מביא יותר קהל – כלי למשיכת מבקרים, לא כרטיסי ביקור! אנשי מקצוע עם כרטיסי ביקור יש עשרות, מאות ואלפים ברחבי המדינה. המטרה בתערוכה היא למשוך לקוחות פוטנציאלים ולא לאסוף כמה שיותר כרטיסי ביקור. ההמלצה שלנו היא לעצב את הביתן עם כותרת אטרקטיבית ומושכת, שרק קריאתה תגרום לעשרות לקוחות להסתקרן ולהיכנס לדוכן שלכם
 
5. המציגים בונים תכנים בהם מתמחה המתחרה על מנת להביסו – גם זו טעות שנעשית על ידי לא מעט מציגים בתערוכות. התחרות שנוצרת בתערוכה היא לא נגד המתחרה אלא למשיכת הלקוחות. במקום להתעסק בהשוואה סמויה למתחרה עדיף להדגיש את היתרון התחרותי שלכם כשהמטרה העיקרית היא לגרום ללקוח ליצור העדפה ברורה.
 
6. המציגים לא זזים מהביתן בכך הם יוצרים לעצמם תצוגת תכלית שלילית ולא מזמינה ומשדרים לאורחים שהם נטל. המלצה שלנו אם כבר יושבים, עדיף לשבת בכיסאות גבוהים ולא נמוכים, כדי לא לתת למבקר בביתן תחושה שהוא צריך להתכופף כדי לדבר עם הנציג בתערוכה, אלא לדבר בגובה העיניים.
 
7. יותר מידי רעש ולא שומעים כלום כמו מוסיקה חזקה – למרות שזה כלי עבודה שיווקי שמושך לקוחות, הוא לא נוח לעבודה מאומצת לאורך זמן. יש לווסת את המינון ועדיפה מוזיקת רקע נעימה.
 
8. כשאתם מציגים בתערוכה חובה להביא את עמכם את הציוד הנדרש: עטים, שדכנים עם סיכות, קלסר לתיוק פרטי הלקוחות החדשים. המלצה שלנו לחלק למבקרים עטים ממותגים בלוגו החברה שלכם, כיוון שעט הוא המוצר הנצרך ביותר בתערוכות.
 
9. דוכן התערוכה הוא הפנים של העסק. תחשבו על הפעם האחרונה שביקרתם בתערוכה- ביתנים יפים משכו את תשומת לבכם ? מציגים רבים יוצאים מנקודת הנחה שמיותר להשקיע בעיצוב הביתן בתערוכה, כיוון שרוב הלקוחות כבר מכירים אותם ובכך מאבדים יתרון משמעותי. המבקרים בתערוכה זוכרים כיצד נראה הביתן שלכם ומפנימים את מראה הלוגו שלכם. 
 
10. כבר ביום העבודה הראשון לאחר התערוכה, או מקסימום כמה ימים אחריה, חשוב להכות בברזל בעודנו חם וליצור קשר עם הלקוחות החדשים שהכרתם בתערוכה, בכל אמצעי התקשורת העומדים לרשותכם. מציגים רבים מרגישים צורך לנוח לאחר האינטנסיביות של התערוכה ונשאבים לעבודה היומיומית במשרד , זוהי טעות אסטרטגית ושכיחה , שצריך ממש להיזהר ממנה.
 
 
בנימה אופטימית זו בהצלחה בתערוכה ואל תשכחו את מטרת השתתפותכם.
 
 
כתבו מניסיון עשיר
צוות סמארט אנד לייט – עיצוב ביתנים לתערוכות
 
 
תגובות
אין תגובות למאמר