כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

מה, לא שמעת???

מאת: עמית דנה - חדשות מפיק /
20.04.2015
/ 13:30
בפברואר השנה התקיימה ועידת מפיק השנייה בסימן Going digital (לינק לסרטון קצר של הועידה למי שלא זוכר >>).
אחרי שנרגענו מהוועידה המוצלחת + יש לציין, חשבנו על דרכים להמשיך את השיח אודות העידן הדיגיטלי, הצרכן בגרסת 2015 וכמובן - איך בעלי העסקים יכולים להסתגל למצב החדש.
לכן אספנו עבורך את הטרנדים השיווקיים הכי חמים של שנת 2015 וכמה כלים דיגיטליים שבהחלט יפנו לך זמן בלו"ז.
 
רק מי שידע להקשיב לקהל הצרכנים שלו, יצליח להישאר בתודעה שלהם. קרדיט: Freepik

Live marketing

נשמע מפוצץ אה? בצדק.
על רגל אחת, Live marketing כשמו כן הוא – שיווק בשידור חי. כל מטרת הדבר הזה הוא לעורר אותנו ולגרום לנו להבין שהצרכן השתנה וכל מה שאנחנו עושים ברשת ומחוצה לה נמדד, נחקר ולבסוף מדובר על ידי גולשי האינטרנט.
 
לצורך הדוגמא ניקח שחקן מרכזי בטרנד הבריאות ששוטף את העולם:
סטיביה - ממתיק הטבעי ללא קלוריות.
בעקבות החשיפה שלו לקהל הצרכנים עלתה "דרישה מלמטה" להשתמש בו, דרישה כזו שגרמה לקוקה קולה הענקית להוציא מוצר חדש המבוסס כל כולו על הממתיק הזה. תחשבו מה היה קורה אם בחברת קוקה קולה היו מתעלמים מרצונות הלקוחות שלהם וממשיכים לשווק רק את המוצרים המוכרים, כשבמקביל פפסי כן היו עושים את הצעד הזה ראשונים. רוב הסיכויים שקוקה קולה הייתה מאבדת נתח שוק משמעותי ומעבר לכך, הייתה נתפסת כאליטיסטית ומנותקת מהעם, דבר שבעידן הרשתות החברתיות היה גורם לה נזק תדמיתי עצום שהיה עולה לה הון תועפות לתקן. 
 
הגיע הזמן לצלם תוכן ולא פרסומות. קרדיט: Freepik

מותן הלא מצער של פרסומות ה-30 שניות
 
מדהים לגלות איך אנחנו מתעבים פרסומות טלוויזיה/קולנוע בנות 30 שניות, אבל יושבים לראות 4 דקות פרסומת יו-טיובית המוסווית כתוכן. אה, הנה התשובה – תוכן.
מפרסמים הבינו שהצרכן החדש כבר לא מחפש את הכי טעים / הכי בריא / הכי הכי, אלא את הכי מגניב / הכי מצחיק / הכי מלמד ומעבר לכך – לא אכפת לו, לצרכן, לראות עוד פרסומות בסגנון הזה במודע(!) כל עוד מתקיים התנאי היחידי: עניין.
ניקח לדוגמא את הסרטון של חברת האשראי ישראכרט בכיכובו של יובל סמו, המדבר על 10 המכות האמיתיות של חג הפסח. 44 שניות בממוצע המחולקות ל-10 סרטונים שונים ומצחיקים שמבלי להסתיר, מוכרים לנו כרטיס אשראי. אני מוכן להעיד שישבתי וצפיתי בכל אחד מהסרטונים מהסיבה הפשוטה שיובל סמו הוא מצחיקן, הסרטונים רלוונטיים לפרק הזמן בו צפיתי בהם (פסח) וחשוב מכך, הם לא דחפו לי את המוצר לפנים עם סיסמאות ריקות מתוכן.
 
עוד פלוס משמעותי של יו-טיוב הוא טאלנטים אינטרנטיים.
אם עד היום המפרסמים היו "חייבים" לשכור פרזנטורים מוכרים מאוד ויקרים מאוד, היום אפשר לזהות אושיות יו-טיוב ולקחת אותן לקמפיין ויראלי שיהיה יעיל, זכיר ומשותף הרבה יותר מעוד קמפיין בטלוויזיה.
מכירים את דמות המאבטח מארץ נהדרת? תופתעו (או שלא, לשמחתי) לגלות שהשחקן הזה, אודי כגן, הוא שם דבר ביו-טיוב עם סדרת אינטרנטית מלאה משלו תחת השם משיח עם מאות אלפי צפיות ומעל ל-7000 רשומים בעמוד. 
מדהים לגלות איך אפשר מצד אחד לצמצם עלויות הפקה ומצד שני לקבל יותר חשיפות ליותר לקהל.

פרסום חד ואפקטיבי בדיוק לקהל היעד. קרידט: Freepik

פרסום ממוקד

עוד כלי פרסומי יעיל, אפקטיבי וחדש בארצנו מגיע אלינו דווקא מהעולם האמיתי - פרסום על גבי משאיות.
השפיץ בשירות הזה הוא היעילות, הזמינות והבולטות שלו כשהרעיון מאחוריו הוא פשוט: האירוע שלך מקבל פרסום ממוקד, שלא מפסיק לעבוד. דהיינו, לפני האירוע ובמהלכו מתבצעת חשיפה לתערוכההופעהיריד ברחוב מסוים. על מנת להגדיל את הטראפיק בצורה מידית, המשאית הבולטת נוסעת ברדיוס מסויים מהאירוע או באזורים אסטרטגים שבהם נמצא קהל היעד ומזמינה אנשים להגיע אליו. אפשר לחשוב על זה כעל שלט חוצות נייד שלא משנה איפה הוא נמצא, הוא לא מפסיק לפרסם. המשאיות מתאימות לפרסום ביום או בלילה מאחר והן מוארות בתאורת LED בולטת ומיועדות לקמפיין חד פעמי או מתמשך. מעבר לכך, המשאיות מצוידות בהתקן GPS אשר מאפשר לך לעקוב אחריהן בזמן אמת ולשנות את מסלולן בהתאם. המשאיות האלו יכולות לשמש למגוון קמפיינים כגון:
* מבצעי מכירות בזמן אמת
* קמפיין השקה לבית עסק, מוצר או שירות מקומי
* יצירת "שיחה" עם קהל היעד באמצעות פעילות קד"מ ייחודית בשילוב דיילות, לחלוקת עלונים, שוברים טעימות או דוגמיות
* פרסום אירועים מסחריים, ציבוריים או עירוניים.
* חשיפה פרסומית לאורך מסלולים במהלך אירועי ספורט, מרתונים, טריאתלונים, מצעדי אהבה וגאווה ועוד
* פרסום אירועים עסקיים ופרטיים
 
גזור ושמור - ארבעה כלים דיגיטליים שכל משווק דיגיטלי צריך. קרדיט: Freepik
 
טרנד אחרון - האוטומטיזציה של הדברים:
כמו ברוב עסקי ה-SMB, הזמן הוא רכיב נדיר.
כל דקה פנויה מוקדשת ללקוחות, פתרון בעיות וכמובן – פגישות. שלא נדבר בכלל על הרשתות החברתיות והמיילרים  האלה שעוטפים אותנו מכל עבר ומחייבות אותנו להתייחס אליהם. אך אל דאגה, הרשת מלאה בכלים דיגיטליים שכל תפקידם הוא להפוך את ההתעסקות עם הרשתות החברתיות לאוטומטית. קיבצנו עבורך מספר כלים שבהחלט יוכלו לפנות לך את הזמן שעד היום הקדשת לטובת הרשתות החברתיות, המיילרים וכל מה שקשור לשיווק ופרסום באינטרנט:
 
1. רשתות חברתיות - Hootsuite 
פלטפורמה חוצת גבולות (מחשב ומובייל) אשר מרכזת 
את כל חשבונות הרשתות החברתיות במקום אחד. וכשהם אומרים כל, הם מתכוונים לזה. ב-Hootsuite ניתן לרכז לא פחות מ-35 רשתות חברתיות שונות(!) ולסנכרן בעזרתם פוסטים, לעקוב אחר נתונים ולייצא דוחו"ת מסודרים המסבירים בדיוק מה קרה בכל חשבון ספציפי.
בנוסף, ב-Hootsuite ניתן לנהל קמפיין פרסום ברשתות החברתיות השונות ואף להקים שירות לקוחות דיגיטלי.
 
2. מיילרים, רשתות חברתיות, מובייל ועוד - Exact target
בהחלט הכלי המקיף ביותר שנתקלתי בו עד היום.
הרעיון שלו הוא אחד – לקחת את הלקוח למסע עם המותג שלך. הממשק  הפשוט והחכם מאפשר למשתמשים להקים קמפיינים לכל פלטפורמה (מייל, הודעות פוש למובייל, פייסבוק, דפי נחיתה ועוד) לנטר אותם, לשנות אותם בכל עת והכי חשוב – להגיע ליעד שהוגדר מראש.
 
3. גוגל אנליטיקס – QuillEngage
כלי פשוט ומדהים שכל מה שהוא עושה זה לקחת את נתוני האנליטיקס שכולנו מכירים ולפשט אותם לאנגלית נגישה ויעילה יותר. איך? על ידי חיבור לנתוני האנליטיקס של האתר שלך, QuillEngage שולחת לך דו"ח שבועי ובו פירוט מלא על כל פעילויות האתר שלך, ע"פ גוגל + רעיונות לשיפור וייעול המצב הקיים. מומלץ בחום! אה ודרך אגב, הכלי הזה חינמי.
 
4. ניטור שיחות – Buzzsumo
הצרכן הישראלי אוהב להתייעץ, לדבר, לבדוק בציציות כל דבר שהוא עושה, על אחת כמה וכמה באינטרנט, מה שאומר שהרשת מפוצצת בשיחות על מותגים, מוצרים וחוויות משניהם. מה אם היה ניתן להאזין לשיחות האלה, לעקוב אחרי השיחות האלה וחשוב מכל – להצטרף לשיחות האלה? הכלי הבא מעניק את האפשרות לנטר את כל המילים והאתרים אשר חפצה נפשך בהם ולצפות בנתוני השיתוף שלהם ברשתות החברתיות השונות. 
 
לסיכומו של עניין,
הרשת הולכת למקום מאוד מבוסס גולשים.
אם עד היום היינו אקטיביים בפרסום ובשיווק שלנו, הצרכן החדש הפך אותנו לפסיביים יותר וקשובים יותר. מותג שיתעלם מרחשי הרשת והלב של הצרכן שלו, סופו להיעלם. וכן, זה כזה דרמטי.
אנחנו מקווים שהטרנדים והכלים יעזרו לך להבין טוב יותר את עולמו של הצרכן החדש ולפעול בצורה חכמה ויעילה יותר בדרך להישג העסקי הבא.
בהצלחה!
 
אגב,
מצאת טרנדים/אפליקציות/כלים דיגיטליים ולא דיגיטליים שיכולים לעזור לעסקים קטנים ובינוניים לשווק ולפרסם טוב יותר? מעולה! כל מה שצריך לעשות זה להדביק את הלינק בתגובות כאן למטה ולהרגיש טוב עם עצמך על שתרמת ידע חדש לך, לקולגות שלך ואף לענף כולו! 
 
תגובות
אין תגובות למאמר