כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

גדי דקל - עשה את המיתוס!

מאת: גבי גרנלר /
08.01.2015
/ 15:00
מיד כשנכנסתי למשרדי 'קבוצת מיתוס' לא יכולתי שלא להרגיש את הניסיון הרב שספוג בקירות המשרד. את פני קיבל קיר ענק הכולל תצוגה של שלל הפרויקטים המרכזיים שהחברה קידמה עוד משנות ההקמה ועד היום. המותגים הרבים שקישטו את הקיר והאמצעים הוויזואליים שבהם השתמש גדי דקל מנכ"ל קבוצת מיתוס, האיש שמאחורי המותג המנצח, משכו את סקרנותי ומצאתי עצמי עוקב בסקרנות אחר סיפור חייה של החברה ושלל הפרויקטים שהיא קידמה, פרויקטים שהפכו לשם דבר בתעשייה.
 
(קיר התהילה בכניסה למשרדי מיתוס)
 
פגישתי עם גדי הייתה הפגישה הראשונה וכבר בלחיצת היד ובשלב ההכרות לא יכולתי שלא לשים לב לחמימות הרבה שעוטפת את האיש החייכן והסימפטי במיוחד שיושב בראש המכונה הכול כך משומנת הזו  שנקרת "קבוצת מיתוס".
גדי ממקימי ומובילי תחום הקד"מ והאירועים השיווקיים בישראל החל את דרכו בכלל כשכיר בחברות פרסום ולאחר שהמציאות הביאה אותו למקום של בחירת העתיד מצא עצמו בחיבור עם חברים מקים חברה בתחום השיווק החוויתי והאירועים, אלא שאז עוד כינו את זה - קד"מ.
כששואלים את גדי מאיפה השם "מיתוס" הוא ממהר לשלוף את אחד מהסיפורים הרבים שאסף במרוצת הדרך ומספר שבתקופת ההקמה ועוד לפני שבכלל חשב על שם ביקר יום אחד ידידה טובה שגרה בצפון הארץ ובהגיעו לאזור מגוריה נתקל במקרה בשלט עם השם "מיתוס" ומכאן נולד הרעיון לשם החברה ולחזון שהיא מובילה מאז.
 
(גדי וסיגל דקל)
 
מי היה הלקוח הראשון של החברה?
 
"הלקוח הראשון שמיתוס גייסה הייתה חברת "דובק", עם פרויקט הפקה מעניין בפסטיבל עכו. זה היה בשנת 1995 לקחנו מקום מדהים בעכו שנקרא "חאן אל שאוורדה" מקום מדהים שמשמש ביום יום כמתחם שוק, לאחר ניקיון של האזור והירתמות של העירייה הקמנו מתחם שנקרא TIME"  קפה ורוקנרול " שסחף אלפי אנשים ונחשב באותה תקופה לפורץ דרך"
 
איך התפתח תחום האטרקציות בחברה?
 
"לאחר מספר שנים ולאחר מיצוב החברה בתחום הקד"מ והאירועים, נסעתי לפלורידה - ארה"ב לתערוכה גדולה בתחום הגימיקים ומתקני הפעלה בשליחות חברת "דובק" וחזרתי משם עם לא פחות מאוניה מלאה במתקנים ואביזרי הפעלה. מה לא היה לנו שם? - קירות טיפוס הידראוליים, בנג'י, מתקני כדורסל אלקטרוניים , גולף חשמלי ועוד, למעשה ייצרנו מתחם חוויתי ענק שרץ בכל רחבי הארץ בעיקר בימי סטודנט למיניהם"
 
(הפקת מתחם תוכן למותג גולף של חברת דובק)
 
(הפקת מתחם תוכן למותג נובלס של חברת דובק)
 
ואיך נראה התחום הזה בחברה כיום?
 
"כיום אנו עוסקים בעיקר בטכנולוגיה וגדג'טים ומשתדלים להביא לאירועים ולפעילות השטח דברים חדשניים שנוגעים בצד החוויתי והאינטראקטיבי יותר ולכן אנו קוראים למוצר "שיווק חוויתי". קהל הצרכנים שלנו השתנה , הדור כיום דורש יותר לגעת, להרגיש. הוא טכנולוגי יותר, מתקדם יותר, ובחזון שלי אני רואה תמיד איך אני גורם לו להיות מופתע ומאותגר יותר, ואיך דרך החוויה הזו אני מעביר לו את המסר שהלקוח מעוניין להעביר."  
החברה מתמקדת היום ביצירה של מתחמי תוכן חוויתי, מתחמים מעוצבים, המשלבים אמצעי הפעלה אינטראקטיביים, צוותים ואמצעים מגוונים והכול בכדי לספק את סף הגירוי של הצרכן החדש. כיום נדרש תחכום רב יותר בתכנון הפעילות אך יחד עם זאת חשוב לשמור על "הנגיעה האישית" עם הצרכן, באופן שהחוויה תהיה זכירה ואפקטיבית.
 
(הפקת תוכן עבור מפעל הפיס- טעם העיר)
 
לחדר מצטרפת רעייתו של גדי, סיגל דקל, שותפתו של גדי במיתוס עד לפני כשנה, המשמשת כיום כדוברת וכמנהלת יחסי הציבור של  תנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו" (לילדים עם צרכים מיוחדים) תנועת נוער מיוחדת, עבורה הפיק דקל כבר 4 אירועי התרמה גדולים, בנוכחות קהל של 8000 בני נוער ותורמים. "זה בשביל "הנשמה" מחייך דקל.
 
(הפקת אירוע התרמה השנתי של כנפיים של קרמבו- 8,000 משתתפים)
 
כשאני מבקש מגדי שיתאר עבורי, במילותיו שלו, מהו המאפיין המרכזי של חברת "מיתוס"...
מתעקשת סיגל לענות על השאלה הזו בעצמה ואומרת לי "במשפט אחד אני יכולה לומר לך ש"מיתוס" זה גדי וגדי זה "מיתוס".
 
למה הכוונה? אני מקשה...
 
"אתה רוצה לדעת מי זה גדי היא אומרת לי? חברות עסקיות מתנהלות פעמים רבות לפי אינטרסים כלכליים וזה טבעי, זה לא המקרה כאן, גדי יעשה הכול שהאירוע יהיה מוצלח, מעניין, שיספק בדיוק את מה שהלקוח רצה, הוא מתמקד במטרה ורותם אחריו את כלל העובדים לאותה מטרה ואני יודעת שהלקוחות מעריכים את זה מאוד. כשגדי מגיע להפקה הוא המפקד, הוא המנהיג , הגישה שלו לעובדים מגיעה ממקום של ביחד ממקום של דוגמא אישית ואף פעם לא ממקום של מנהל והבעלים של החברה וכשגדי מגיע ללקוח חדש הוא מגיע במטרה לגייס ולהתגייס אתו יחד למטרה, הלקוחות מזהים את התכונה הזו ורצים אתו יחד".
וגדי מוסיף, לאורך כל השנים מיתוס נתפשת בקרב הלקוחות שלה כשותפה, כבית ופרטנרית, אנחנו משקיעים הרבה משאבים וזמן בשימור הלקוחות הקיימים והעדות הטובה ביותר לכך היא הליכה משותפת של לקוחות רבים עם מיתוס מעל עשור! גם בעידן סופר טכנולוגי אנחנו לא מוותרים על הבלתי אמצעי, על המפגש עם הלקוח, המתנה הסמלית בחג, אירועי חברה ועוד. ישנה אצלנו אמרה ממשית שבאה לידי ביטוי גם בקמפיין שהובלנו "הלקוח הוא המרכז"!
 
(הפקת הפלאש מוב הגדול בישראל להשקת הלוטוגוצים עבור מפעל הפיס)
 
מה אתה לא מוכן שיקרה אצלך בחברה?
 
אני 20 שנה בעסק הזה, אני אשקר אם אגיד שזה עסק קל, אתה עוסק ביום יום עם אין ספור לקוחות, עשרות ספקים ולוחות זמנים צפופים במיוחד, אני יכול לומר לך שנתקלתי במרוצת השנים במצבי לחץ לא קטנים ותקלות מביכות ביותר, אני מאמין שכשיש אווירה חיובית ונתקלים בבעיה ולא משנה כמה ההפקה מסובכת הכול ניתן לפתרון ואת הגישה הזו אני מעביר לשותפי, לעובדי ולספקים שעובדים איתי, אם יש משהו שאני לא מוכן שיקרה במהלך הפקה הוא הרמת קול ואיבוד שליטה, לא בבית ספרי"
 
(אירוע נשים למותג גולף 1000 משתתפים - קיסריה)
 
מה הלאה?
 
"השנה אנו עסוקים מאוד בחגיגות ה- 20 לחברה יש לפנינו לא מעט פרויקטים והפקות גדולות בתחומים שונים של מגוון לקוחותינו, ובנוסף, מקדמת "מיתוס" יוזמות בתחום הפקות המקור והתוכן, וממש בימים אלו אנחנו יוצאים לדרך עם הפקת ענק על בסיס קונספט שיובא מחו"ל בתחום הבילוי והפנאי. זהו פרויקט שיצא לאוויר בקיץ הקרוב ויתקיים במספר ערים ברחבי הארץ. במקביל חשוב לי באופן אישי, כשותף אסטרטגי של לקוחותיי, להישאר מעודכן בכל החידושים והאפיקים המתפתחים של התחום שלנו בארץ ובחו"ל, במטרה לייצר עניין מתמיד גם בקרב קהל הצרכנים שלהם, אבל לא פחות חשוב, בכדי להשאיר אותי עצמי בסוג של התלהבות, שתשמר את הסיבה המקורית בגללה בחרתי במקצוע מלכתחילה". גיל 20 הוא בדיוק הזמן לעשות את כל הדברים "המשוגעים" שהחיים מציעים ואנחנו הולכים עם המוטו הזה עד הסוף !
 
גדי וסיגל נשואים כבר 22 שנים והורים ל- 2 ילדים, יובל (20) וגל (18). 
 
(אירוע קימונאים, וודקה ואן גוך)
תגובות
אין תגובות למאמר