כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
23/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

"Aeon Profit – Piano Forte""

מאת: חדשות מפיק /
16.11.2014
/ 16:45

כלי נגינה ותכשיטים דומים אלה לאלה מבחינה מהותית – אנחנו לא זורקים אותם. גם כשהם נשברים או ניזוקים אנו מנסים לשמר את קיומם. בדרך זו נפגשו עם הפסנתר חברי 5A: אדם גרינוביץ, רומינה פואנטס ואניקה פטרסון. תוצאות המפגש, 145 ק"ג של תכשיטים, יוצגו בתערוכה Aeon Profit – Piano Forte"" שתיפתח במחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל ב-24 בנובמבר. 5A פועלת בשטוקהולם, שבדיה, והתערוכה תגיע לארץ לאחר שהציגה בגלריה פלטינה בסטוקהולם, ביריד לצורפות עכשווית במינכן, בגלריה וולווט דה וינצ׳י בסאן פרנסיסקו ובמוזיאון אימטרה בפינדלנד.

 
מאז ראשית דרכו, יש לפסנתר קשר טבעי לגוף האנושי. הפסנתר בנוי עבור הגוף ובהתאם לבני האדם. ניתן לראות בפסנתר תכשיט בחדר אולם מלוא ערכו והפוטנציאל שלו אינם ממומשים עד שהוא נמצא בקשר סימביוטי עם אדם כלשהו. הפסנתר הוא התגלמות של רעיון עם זהות תרבותית רגישה וערך סנטימנטלי. בתערוכה "Aeon Profit – Piano Forte" יוצאת קבוצת A5 לחקור את קיומו של הפסנתר תוך הפרדתו מהפונקציה האנושית. קבוצת הצורפים מנסה ליצור מחדש את זהותו של הפסנתר במערך חדש ומתוך פרספקטיבה שונה על הקשר לגוף האנושי.
 
במהלך עיצובי מהיר פירקו לגורמים הצורפים פסנתר שנקנה באתר יד שניה, וייצרו במשותף תכשיטים שבדרכם מחזירים לפסנתר את ערכו הישן. העבודה נעשתה במהלך עיצובי שמתאפיין במעין DESKILL שעומד בסתירה למיומנות שמיוחסת לבוני פסנתרים. בדומה לאיברים שמכיל הגוף האנושי כך גם המנגנונים הסבוכים הכלולים בפסנתר מספקים קשת רחבה של חומרים וצורות.
 
A5 הוא קולקטיב אמנותי ניסיוני שמבקש לטפח את האפשרות להחלפת רעיונות חופשית. בפעילותם - אדם גרינוביץ, רומינה פואנטס ואניקה פטרסון – מספקים פלטפורמה לדיון, דיאלוג, ושיח ולמצוא קשרים חדשים בין הגוף, החומר והקשר שבין האדם לתכשיט. חברי הקבוצה יגיעו לארץ כאורחים של המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל, ובמסדרת ביקורם יעניקו סדנא בת 3 ימים לסטודנטים שתבחן כיצד אומנים מוכשרים להתבונן על בעיות שצצות ועולות בתהליך העבודה מתחילתו של רעיון ועד להוצאתו לפועל.

 

תגובות
אין תגובות למאמר