כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

דעה אישית- יחסי ציבור בזמן מלחמה

מאת: יעל לוטן /
17.07.2014
/ 15:39

בימים האחרונים נדמה שקשה להתרכז, קשה להסיט את המחשבה המטרידה משאלות מנקרות כגון מה יהיה? איך ישפיעו עלינו המצב?? מה יהיה עומק הפגיעה במשק הבית שלנו ובבתי העסק?

הררי מילים נכתבות ונאמרות וכולן דואגות לצבוע את העתיד בצבעים מעורפלים ומדאיגים. אי הודאות וחוסר ההבנה של המתרחש לפני ומאחורי הקלעים גורמים לכולנו חוסר שקט ודאגה, במיוחד למי מאיתנו שמתפקד גם כבעל עסק עצמאי. התוצאה היא שרב בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, אומרים לעצמם: נמתין, נראה, נעקוב אחר התפתחות הכלכלה וכך, באופן אינסטינקטיבי הם מכניסים את הראש ומשתבללים מעט פנימה.

במצבים כאלה, למרות הקושי הברור, הפעולות בהן צריך לנקוט הן הפוכות: המשימה המוטלת עלינו: בעלי עסקים, מנהלים ומובילי שוק, היא לשגשג, להקרין בטחון, יציבות, להמשיך לייצר ולהמשיך  בפעולות שיווק ויחסי ציבור מסיביות יותר מרגיל.
 
מוביל שוק או מוביל דעה בשפה המקצועית, כשמו כן הוא: הוא זה הקובע במידה רבה את הלכי הרוח של השוק. אם הוא מהוסס, לא יעבור זמן רב עד שהשוק כולו יהיה מהוסס ואם הוא מקפיא מהלכים, ישנה סכנה מוחשית שהשוק כולו ילך לקראת קיפאון. אחריות פרושה לקחת את מקומנו כמובילים ולא לחכות לחדשות רעות שתמשכנה להציף אותנו, אלא דווקא להתעלם מכל קריאות האזהרה - המגיעות בעיקר מן התקשורת ולהמשיך במשימה אשר לשמה אנחנו כאן: להצליח , להתגבר על המכשולים.
 
יחסי ציבור הם כלי יעיל ומדויק במיוחד בזמנים כאלה, שכן הם אלו המביאים מעשים טובים לידיעת הרבים, באמצעות פעולות של לקיחת נקודת מבט אופטימית, אשר מתעקשת להביט על חצי הכוס המלאה. יחסי ציבור מספרים על פעולות טובות, מביאים חדשות טובות, מחזקים מעשים טובים ולפיכך - עושים הצלחה. הדרך הנכונה ביותר לפעול בשעה זאת, היא להציף את המרחב הציבורי עם עוד ועוד עובדות מעניינות על מעשיכם, עובדות התורמות להישרדות וצמיחה ולא כאלו המביאות שפל ורפיון.
 
וחדשה טובה נוספת, בעיקר בימים אלו, היא שיחסי ציבור יכול לעשות כל בעל עסק בעצמו, אין צורך להוציא כספים גדולים. צריך לפעול לפי כמה צעדים פשוטים.
 
כותבת המאמר היא יעל לוטן, מנכ"לית ומייסדת משרד יחסי הציבור 'לוטן תדמיות'
תגובות
אין תגובות למאמר