כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

מאמר אורח- תוכן חכם לאפקטיביות של אירועים

מאת: איריס טייטלבאום /
19.05.2014
/ 9:59

הרצאות מקצועיות, פנל דיון, שר כזה או אחר, מינגלינג, כיבוד והפסקה – אלה מילות המפתח המדוברות ביותר בהקשר של כנסים מקצועיים. בכמה כאלה הייתם? כמה כאלה ארגנתם?

במהלך השנים הרבות בהן אני עורכת תכנים לכנסים וועידות, הגעתי לכמה מסקנות מעוררות מחשבה שיגרמו לכם שינוי בהבנת המטרות של כל אירוע / המפגש עסקי אותו אתם מתכננים או בהם אתם משתתפים.

  • הפורמטים הרגילים צפויים מידי ואנשים מצפים לחוויה אחרת שתוציא אותם מאיזור הנוחות שלהם.
  • טווח הריכוז אל הקהל ירד בכ- 30 אחוז זה לא נתון מדעי אך מוכח בדרכים נוספות ורבות בחיינו.
  • הקהל לא פחות "חכם " / ,יודע" מהמרצה העומד על הפודיום. הקהל רוצה לשתף ויש לו במה.
  • המפגש בהפסקות לא פחות חשוב מההרצאות באולם. המפגשים מחוץ לאולם הם אירוע בפני עצמו.
אירוע לדוגמה – כנס מידות לאפקטיביות
 
לפני כשנה ניהלתי את תוכן הכנס השנתי של ארגון מידות. מידות היא חברה לתועלת הציבור וארגון ללא כוונת רווח (אלכ"ר) שנוסדה ב-2008. מידות מבקשת לקדם אפקטיביות כאמת מידה עיקרית במערך שיקוליהם של משקיעים חברתיים ובניהול עמותות, וזאת באמצעות אנליזה ודירוג עמותות, עריכת דוחות לתחומי פעילות של תורמים ועמותות ופעילות לשינוי השיח הציבורי. 
 
הכנס, שנושאו להשיג הרבה עם מעט, ביקש לחדד את השיח במגזר השלישי בהקשרים שונים הנוגעים לאפקטיביות בעשייה החברתית. קהל היעד היו: משקיעים חברתיים, מנהלי עמותות, אנשי עסקים, נציגי ממשלה, אנשי ציבור וחברה, סופרים ועיתונאים.
 
במסגרת הכנס הוענקו אותות האפקטיביות לעשייה חברתית למשקיעים חברתיים אפקטיביים ולעמותה אפקטיבית, מתוך כוונה ליצור מסורת מעוררת השראה המציבה סטנדרטים של איכות, אחריות ומובילות חברתית ובהתאם להחלטת ועדת האותות בנשיאות השופט מאיר שמגר.
 
מטרת הכנס הייתה עיסוק בפעולה אפקטיבית בשדה החברתי. החשיבה בתכנון התוכן לכנס הייתה שילוב כמה מודלים במטרה ליצור קצב מהיר וצעיר באווירה תוססת. תוך התחשבות במקום הכנס שהתקיים באגף החדש של מוזיאון תל אביב.
 
הקונספט  של החלק המרכזי בכנס היה הרצאות קצרות של כ- 6 דקות כל אחת, שמטרתן להדגים כיצד ניתן להבין את המילה "אפקטיביות". לחלק זה לו קראנו – "קצר ואפקטיבי – כיצד משיגים הרבה עם מעט?" 
 
הזמנתי 6 דוברים ייחודיים שדיברו על אפקטיביות כל אחד מתחומו: המשורר רוני סומק שדיבר על מילה אחת שווה אלף תמונות, ד"ר חנה קטן גניקולוגית מומחית לפריון ואם ל-13 ילדים שדיברה על אפקטיביות של ניהול קריירה ומשפחה , טל ענבר מומחה לחלל דיבר על "צפוף בחלל"  אפקטיביות בתא החללית- איך מסתדרים הרבה אנשים עם מעט מקום, השופטת הילה גרסטל נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, דיברה על יצירת בית משפט אפקטיבי ועוד.
 
הפורמט הזה של 6 דוברים של 6 דקות שהצליחו להביע את נושא הרצאתם באפקטיביות היוו את אחת הסיבות להצלחתו הגדולה של הכנס.
 
בהפסקה, ערכנו תערוכה של תוצרים של עמותות שעברו את דירוג מידות לאפקטיביות – במקום דוכנים רגילים, ביקשנו מהם ליצור מיצבים אומנותיים שיתאימו לסביבת הכנס – מוזיאון תל אביב. החוכמה היא למצוא את הדוברים המתאימים, לשכנע דוברים מכובדים לדבר קצר יותר,  ובעיקר לחשוב על הקהל שרוצה חוויה, חדשנית ויצירתית ורוצה לצאת עם חומר למחשבה.
 
הצלחת הכנס הייתה גם עבור ארגון מידות וגם חוויה בלתי נשכחת  למשתתפים.
 
כותבת המאמר היא איריס טייטלבאום, מנהלת תוכן מקצועית ויצירתית, בעלת ניסיון רב ועשיר. איריס כיהנה כמנהלת תוכן בכירה במחלקת הכנסים של גלובס. בעלת חברת  - Wise Content תוכן חכם לאירוע שלך, חברה לניהול תכנים לכנסים וועידות.
תגובות
אין תגובות למאמר