כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

על הרווחה - ראיון עם דורית שלום

מאת: יואב שי, חדשות 'מפיק' /
13.05.2014
/ 15:10

מאז ומעולם הלכו עולם ההפקות ועולם הרווחה זה ביד זה. לכן, אחת לשבוע נארח במדור אנשי ונשות רווחה מהארגונים הגדולים במשק על מנת שנוכל ללמוד מהם דבר או שניים.

והיום, יש לנו הכבוד לארח את דורית שלום, מנהלת רווחת העובדים בעיריית אשקלון מזה 15 שנים, ומייסדת ומנהלת הרשת החברתית של מנהלות הרווחה ומשאבי אנוש בישראל.

איך הקמת את הרשת החברתית?
 
במהלך העבודה שלי אני מגיעה להרבה מאוד כנסים. לפני בערך שש שנים הרגשתי שנמאס לי לרדוף אחרי ספקים ולהשקיע אנרגיה בהגעה לאירועים שלא תורמים לי, והחלטתי להתחיל להכיר קצת יותר את מנהלות הרווחה בארגונים אחרים. ניגשתי לכמה באחד הכנסים והתחלתי לדבר אתן, והופתעתי לגלות שגם הן חשו כמוני, וחיפשו גם הן תמיכה מקצועית וחברה. בעקבות ההיכרות הזו החלפנו פרטים והקמתי קבוצה במייל שלאט לאט גדלה. כשהקבוצה גדלה כל כך, הבנתי שצריך להוציא אותה מהמייל ולהקים לה אתר משלה. כיום חברות בפורום שלנו כ- 400 מנהלות רווחה.
 
דורית שלום
 
הרשת החברתית הזו נועדה לתפקד כמקום בו יכולות החברות להחליף תכנים ורשמים מקצועיים. אם מישהי צריכה עצה, היא יכולה להעלות את השאלה והחברות יענו לה. מישהי אחרת זקוקה להמלצה על ספק, אחרת צריכה עזרה בהעלאת רעיונות לאירוע ועוד.
מה שמיוחד באמת ברשת החברתית שלנו, זה שמדובר בפורום סגור. אין מקום לספקים ולאף אחד אחר שאינו קולגה, ולכן אנחנו יכולות להיות בטוחות שהתשובות שמגיעות דרך הפורום באות מ- 100 אחוזים של מקצועיות, בלי פרסום ובלי שיווק. הפורום עובד על נתינה של החברות בו, אם בדמות עצות מקצועיות ואם בדמות פרגון רחב מאוד על העבודות שלנו.
 
מי שרוצה להצטרף לפורום צריכה לפנות אלינו דרך האתר או במייל.
 
בנוסף, יש לי מתנה למנהלות הרווחה שרוצות להצטרף אלינו- 11 רעיונות הזהב לפעילויות רווחה לעובדים ללא עלות!
 
מנהלים רבים רואים בתפקיד של מנהלות רווחה תפקיד זניח שכל עיסוקו בדאגה לאירועים ולמתנות לעובדים. איך את רואה את התפקיד הזה?
 
הגישה אותה מתאר המתייחסת למנהלת הרווחה כקצינת ת"ש היא ראייה מיושנת שלא מתאימה לשוק של היום. רווחה זה כלי ניהולי שצריך להגיע מקודקודו של הארגון. מדובר בכלי ניהולי מהמעלה הראשונה להשגת מטרות הארגון שמשפיע בין היתר רבות על הרווחיות של הארגון. כאשר רווחתו של העובד מטופלת בצורה נכונה, כאשר הארגון דואג להגשמתו העצמית של העובד, המוטיבציה שלו גדלה, הנאמנות והחיבור שלו לארגון מתחזקים, ואפשר בקלות לראות שהעובד נעדר פחות מהעבודה, נגרמות פחות תאונות, והעובדים נהנים לתת יותר לארגון. לדוגמה, בניגוד לדעה הרווחת, משכורות נמוכות פוגעות ברווחיותו של הארגון ולא ההיפך.
 
זה אחד הדברים שאני מנסה לתת דגש עליהם בפורום. לעזור למנהלות החברות ברשת החברתית להרים את העיניים למעלה ולראות שמדובר בתפקיד גדול יותר ממה שנהוג לחשוב. אחת הבעיות העיקריות היא שרווחה היא לא מקצוע שלומדים בקורסים שונים. מדובר במשהו שהמנהלות לומדות לבד מהניסיון שלהן. בפורום שלנו, אנחנו נעזרות זו בניסיון של השנייה על מנת למטב את העבודה שלנו. מנהלות רווחה עובדות בדרך כלל לבד, הרי נדיר שתמצאו מחלקת רווחה בארגונים. מה שהפורום הזה נותן הוא בדיוק את התמיכה המקצועית שחסרה בארגונים.
 
מה את יכולה להגיד לנותני השירותי השונים מתחום ההפקות שקוראים אותנו ומעוניינים לעבוד עם הארגונים הגדולים?
 
אני הולכת המון לכנסים ושומעת מהספקים שקשה מאוד להתחיל לעבוד עם ארגונים. כדי לעזור להם, פיתחתי להם דו"ח מיוחד שמצביע על הטעויות הגדולות שספקים נוטים לעשות בעבודה עם ארגונים. הרבה ספקים שכבר הורידו את הדו"ח הזה ולמדו אותו והפיקו מסקנות, פנו אלי וסיפרו לי שהוא עזר להם מאוד.
 
לכן, העצה שלי היא- תורידו את הדו"ח, תדפיסו אותו, תרשמו לעצמכם הערות והארות ותלמדו אותו.
 
 
הרבה אנשים רוצים ליווי וייעוץ, ואני שמחה מאוד לעזור לכולם ונהנית מכל רגע, אבל מה לעשות, את הכל אני עושה בהתנדבות, אז בינתיים אני עושה את מה שאני יכולה. אולי בעתיד אוכל לעשות יותר.
תגובות
אין תגובות למאמר