כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

בחמישי- הוועידה ה-6 לקמעונאות בישראל

מאת: חדשות 'מפיק' /
25.02.2014
/ 9:34

ביום חמישי הקרוב הקרוב (27/2) תתקיים בכפר המכביה הוועידה ה-6 לקמעונאות בישראל. הוועידה, בהפקת 'מידע כנסים' בשיתוף עם sinergia group, תנסה להתמודד עם השינויים הקיצונים שעבר הענף במהלך השנים האחרונות, או כמו שמארגני האירוע נהנים לקרוא לזה- ה"צונאמי" הכלכלי, חברתי, מסחרי, אנושי, תרבותי וטכנולוגי, אשר כפי הנראה צפוי להימשך גם בשנים הקרובות.

הוועידה תציג 5 מגמות עיקריות המאפיינות את השינויים הללו בענף: 

MULTI CHANNAEL - ריבוי ערוצי שיווק והפצה המציעים מגוון דומה או שונה ומאפשרים זירה תחרותית, מאתגרת וצפופה תוך צורך במתן מענה לקהלי מטרה מתוחכמים יותר. הזירה הממשית שמתפתחת לצד הקמעונאות הפיזית היא הקמעונאות הווירטואלית המציעה מגוון , מחיר, חווית קניה ובעיקר נוחות מקסימלית לקונים. הזירה הווירטואלית אמורה לקום לצד חנויות פיזיות של אותה רשת או חברה קמעונאית, או כזירה בפני עצה המבקשת לתת פתרון ותועלת אחרת לקונה החדש.
 
מגמת "הקונים" – שינוי דרמטי בהתנהגות קונים בכל קהלי המטרה האפשריים. השינוי הדרמטי הוא המעבר החד מהתנהגות של WANTS להתנהגות של NEEDS; המשמעות - ירידה בגודל סלי הקניה, ירידה בכמות הפריטים הנמכרת , קיטון משמעותי בהוצאה הצרכנית ובעיקר ירידה ברמת הנאמנות למותגים, רשתות, פורמטים.
 
טכנולוגיה- זמינות אמצעי הטכנולוגיה לרשות הקונים, היכולת לשלוט בתהליך הקניה ובמסע הקניות מחייב התנהלות אחרת והתאמה גבוהה ל"אזור הנוחות" החדש של הקונה. רשתות קמעונאיות מצד אחד ויצרנים מצד שני יחפשו  באופן אינטנסיבי את הנוסחה לקשר הדוק יותר בין המותגים, הקונים, הטכנולוגיה וערוצי השיווק. 
 
שינוי במבנה ארגוני והתאמה מדויקת יותר של ההון האנושי לשינויים העתידים- השינוי המרכזי נמצא כיום בניהול המידע BUG DATA, בהבנת מסע הקניה ומשימות הקניה של ה-SHOPPER , בפיתוח מערכות שיעניקו מידע בזמן אמת –BI , באימוץ כלים טכנולוגים משוכללים יותר בכל מה שקשור ל- DATA BASED MARKETING להגדלת הנאמנות ושימור לקוחות.
 
רגולציה- מתפקידו של הרגולטור להגן על הקונה, אבל כמה החלטות תמוהות כמו זו של הסדרנות עשויות להקשות על הקונה ולהגביל את אפשרויות הבחירה שלו. מעורבות ממשלתית בתנאי סחר ושוק חופשי במיוחד בתחום בעל רגישות צרכנית היא נכונה בתנאי שייבדקו כל הפרמטרים האמורים להגן על הצרכן. קבלת החלטת פזיזות של מעורבות ממשלתית כמו נושא הסדרנות, הפיקוח על המחירים ומגבלת הכוח בידי החזקים הם חלק מהתהליכים שילוו את הענף בשנה הקרובה.
 
מגמות אלה, במקביל למהלכים נוספים, אמורים להצעיד את הענף הקמעונאי והיצרני אל עבר פיתוח "הצעת ערך" מדויקת יותר, יציאה מעולם הדיסקאונט, חיפוש חווית קניה משופרת ופיתוח שיטות שיווק המבוססות על עולם חדש ומגוון של תהליכי הקניה, הצריכה והשימוש.
 
בין המשתתפים בוועידה: רמי לוי, מנכ"ל ובעלים שיווק השיקמה; עופר לוי, סמנכ"ל שיווק וסחר סופר-פארם; אייל רוזן, מנכ"ל הפורום הישראלי למסחר מקוון; מיכאל רבינוביץ', מנכ"ל פאוזה וסמנכ"ל שיווק וקמעונאות מי עדן; הילה רום, ראש חטיבת קמעונאות ומוצרי צריכה ADKIT מידע ומחקר בינלאומי; מאיר רן, מנב"ל כספיט טכנולוגיות תשלום ועוד. 
 
תגובות
אין תגובות למאמר