כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

לפי הסקרים - הפרובוקציה משתלמת

מאת: חדשות 'מפיק' /
19.01.2014
/ 15:19

הרעש הרב שיצר הקמפיין הפרובוקטיבי "תשמרי על הכוס שלך", להעלאת המודעות לסכנות סם האונס בהובלת "זניט מדיה" והמגזין "טיים אאוט" ברשתות החברתיות ובמדיות השונות, הצליח לעזור לקמפיין להשיג את מטרתו והעלה את המודעות לנושא הכאוב. כך עולה מתוך סקר אומניבוס שערכו מכוני המחקר "רושינק" ו"מכ"ם מחקרים".

הקמפיין "תשמרי על הכוס שלך", נערך בראשית ינואר על פני  4 ימים ולווה בקמפיין יחסי ציבור מקיף , במודעות בעיתונים ובבאנרים באתרים ברחבי הרשת. הקמפיין יצר בתוך שעות שיח עצום ברשתות החברתיות וזכה לסיקור אדיר.  

במקביל לקמפיין הפרסומי, גובה הקמפיין בפעילות שטח נרחבת ובכ-40 ברים ומועדונים ברחבי ת"א וחולקו אלפי כוסות קונוס אשר המבנה שלהן חייב את הנשים להחזיק את הכוס בכל עת. בנוסף חולק גם חומר הסברתי על גבי תחתיות של כוסות עליו הודפס הסבר על סם האונס והסכנות הטמונות בו.  
 
מתוך הסקר עולה כי הקמפיין השיג את מטרתו וכי רמת המודעות והזכירות אליו בתום 4 ימים בלבד וללא עלות כספית כלל, גרמה לכך כי בקרב 44% מהאוכלוסיה בגילאי 18+, הרוב המוחלט ומעל 55%, בגילאי 18-29 – הצליח הקמפיין לעורר מודעות לתופעה.
 
בסופו של דבר, אם המטרה היחידה של הקמפיין הייתה רק להעלות את הנושא למודעות ובתקציב מינימלי, אין צל של ספק שהבחירה ללכת על קו פרובוקטיבי עזרה להפצת המסר שלו, אך נראה כי אפשר היה לעשות זאת בצורה מעט פחות בוטה, ולעצבן מעט פחות את הגולשים השונים שהביעו את מורת רוחם מהקמפיין בימיו הראשונים. טענה נוספת שעלתה כנגד הקמפיין, הייתה בכך שהוא מטיל את האחריות האישית על קורבנות סם האונס, בכך שלא "שמרו על הכוס שלהן", במקום לצאת בקמפיין נגדי, היוצא כנגד התוקפים.
תגובות
אין תגובות למאמר