כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
11/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

דעה אישית: בין צורה לתוכן, שפת גוף ומסר

מאת: יעל לוטן /
31.12.2013
/ 15:46

"ההרצאה הכי טובה שתשמעו", זאת כותרת הרצאתו של גרי יורופסקי על זכויות בעלי-חיים וטבעונות שהתקיימה באוניברסיטת ג'ורג'יה בשנת 2010 וזוכה להדים עד היום, מידי פעם כותרת נוספת בעיתונות הכתובה והאינטרנטית עולה אודות האיש וההרצאה.

האם זו באמת ההרצאה הכי טובה שתשמעו? אני בספק, אך ברור שהצורה בה ההרצאה הוגשה הייתה נהדרת ואפקטיבית. עובדה, ההרצאה באמת מדוברת ומוכרת וזוכה לתגובות רבות בתקשורת. 

ניתן להסיק מכך כי ישנה חשיבות רבה לצורה בה מסר מוגש, כלומר, לשפת הגוף של הדובר. תקשורת ברורה ואפקטיבית הכרחית כאשר מנסים להעביר מסר, בין אם בישיבות מנהלים, כנסים, כיתות לימוד, הרצאות ופרזנטציות ללקוח.
 
המידע המילולי, כמובן, חשוב בהחלט, אך הדרך בה אנו מעבירים את המילים תקבע כמה קשב נקבל וכמה יזכור הקהל מדברינו, לא המילים.
 
מחקרים מראים שכאשר אותה הרצאה הועברה לקהל תלמידי אוניברסיטאות, פעם אחת בליווי שפת גוף יעילה ופעם אחרת ללא – הקשב אותו נתנו התלמידים וכמות המידע שזכרו לאחר ההרצאה היו שונים באופן משמעותי.
 
הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להעביר את המסר שלכם בצורה אפקטיבית.
 
1. קשר עין – צרו קשר עין עם הקהל. אל תבהו במצגת ואל תקראו מהדף, הביטו באנשים שאתם רוצים שיקשיבו לכם וצרו עמם קשר.
 
2. גוון קול – תמרנו את גוון קולכם כך שיהיה מעניין לשמוע, רדו בטונים, הגבירו את הקצב, עלו בטונים, האטו את הקצב – שחקו עם הקהל ואל תדברו באופן מונוטוני.
 
3. מקמו עצמכם נכון – אל תשבו מאחורי מחשב, אל תסתתרו מאחורי הפודיום – הסתובבו, נועו, הישארו מעניינים.
 
4. הבעות פנים – הביעו את עצמכם גם באמצעות פניכם, הגיבו לתוכן, היו נלהבים, חשדנים, מופתעים, אל תשמרו על ארשת פנים קבועה ושטוחה.
 
5. מחוות ידיים – השתמשו בידיכם תוך דיבור, הסבירו באופן ויזואלי את המילולי, משכו את תשומת הלב, אל תשאירו את הידיים בכיסים או על השולחן.
 
6. שליטה במרחב – היו נינוחים במקומכם, הכירו אותו, חושו טוב בתוכו וזה יקרין החוצה. קל לזהות אדם שמרגיש לא נוח בעורו ובמרחבו.
 
שפת גוף יעילה מראה לקהל כי אתם מבינים את החומר, מרגישים אותו והופכים אותו למעניין, אם תשדרו שפת גוף דלה ומשעממת – כך יתפסו דבריכם, לא ניתן להפריד בין התוכן לצורה. כמו כן, עליכם להתעניין בכנות בקהל, להיות מעורבים, לשאול שאלות והכי חשוב – להתכוון באמת כי המסר יגיע. אתם אומרים בעזרת גופכם לא פחות מאשר בעזרת מילותיכם, לכן תאמרו את אשר אתם מתכוונים לומר ותתכוונו לאשר אתם אומרים, ואל תדאגו לגבי השאר – המסר יעבור.
 
כותבת המאמר היא יעל לוטן, מנכ"לית ומייסדת משרד יחסי הציבור 'לוטן תדמיות'
 
(תמונת מסגרת: FreeDigitaPhotos)
תגובות
אין תגובות למאמר