כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
28/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

צפו: עשר פעילויות הקד"מ הגדולות של 2013

מאת: יואב שי, חדשות 'מפיק' /
31.12.2013
/ 15:58

מאחר והיום הוא היום האחרון לשנה, קשה לנו להאמין שתגיע פעילות קד"מ חדשה שתצליח להפיל אותנו מהכיסא, אז החלטנו לאסוף את עצמנו ולחפור בנבכי השנה האחרונה על מנת לראות מה בדיוק עשה עולם הקד"מ השנה. מה היו הפעילויות שהצליחו להפתיע את הקהל של שנות האלפיים שחושב שהוא ראה כבר הכל? איזה מותגים הצליחו לחדש בעולם שכל כולו חידוש אחד גדול? איזה חברות הצליחו לגעת בעצב חשוף ולרגש גם את אחרון הציניקנים, שמצא עצמו מוחה דמעה ומתמסר לאלוהי הקיצ'?

בקיצור, המדור עושה סיכום שנה:
 
מקום 10
 
למקום העשירי והפחות מכובד ברשימה מגיע מותג הרכב 'רנו', שהחליט לבצע אי אז בתחילת השנה פעילות גרילה מהסוג שהופך לויראלי וחושף את המותג בכל העולם באמצעות תוכן גולשים. בסופו של דבר, הפעילות הזו הצליחה לעשות את העבודה, אם כי לא בדיוק כפי שקיוו קברניטי המותג. הסרטון המצורף הצליח לעורר סערה לא קטנה בטענות של שוביניזם וסקסיזם ועוד כמה איזמים, ולא עזר לה, ל'רנו', זה שהיא הפיקה סרטון נוסף, המיועד הפעם לנשים.
 
 
מקום 9
 
חברת מוצרי הטיפוח הגרמנית 'NIVEA' החליטה שיהיה זה רעיון מצוין לגרום לבחורה מסכנה לחשוב שרשויות החוק בעקבותיה, וכל זאת במסגרת פעילות לקידום מכירות של דאודורנט שביצע המותג באחד מנמלי התעופה בגרמניה. נכון, מדובר בפעילות מרושעת ולא כל כך ברור לנו הקשר שלה לדאודורנטים, אבל הביצוע פשוט מושלם.
 
 
מקום 8
 
וידוי קטן- המדור אוהב פלאש מוב. זאת, כמובן, רק במידה והוא מבוצע בצורה טובה. כמו הפעילות המטורפת הזאת שבוצעה בהולנד כדי להודיע על תערוכה חדשה של רמברנדט באחד מהמוזיאונים.
 
 
מקום 7
 
חברת מוצרי האלקטרוניקה LG ביצעה במהלך השנה האחרונה כמה פעילויות וכל אחת מהן מרושעת יותר מקודמתה, אבל אין שום ספק שהפעילות הזאת, שגרמה למרואיינים תמימים לחשוב לרגע שהעולם נחרב, היא אחת המדהימות שהתבצעו השנה. הדבר המפליא ביותר בפעילות הזו, הוא שאף אחד מהמרואיינים לא תקף פיזית את אנשי הקד"מ של LG כשהוא הבין שזו הייתה בסך הכל מתיחה שנועדה למכור מסכי טלוויזיה.
 
 
מקום 6
 
הפעילות החביבה הבאה נכנסה לרשימה ברגע האחרון, כשהתקיימה ממש לפני שבועיים, לכבוד חג המולד. במסגרת הפעילות המושקעת, הוזמנו הנוסעים בחברת התעופה הקנדית WestJet לספר לסנטה קלאוס מה היו מעוניינים לקבל במתנה לחג. הם לא ציפו לכך שהמשאלות שלהן יתגשמו, וכי המתנות יחכו להם על מסוע המזוודות כשינחתו ביעדם.
 
 
מקום 5
 
למקום החמישי מגיעה הפעילות המדהימה, אם כי מלחיצה, של חברת הפרסום 'ליאו ברנט' עבור משרד התחבורה הבריטי. האמינו לנו, לא הייתם רוצים להיות במקומם של הצעירים שהשתתפו בפעילות.
 
 
מקום 4
 
אחד החידושים הגדלים במכשירי הטלפון 'גלקסי 4' של חברת 'סמסונג' שיצאו השנה, הוא היכולת של המכשיר לזהות מתי אתם מביטים במסך שלו, וכך להשאיר את המסך דולק. במסגרת חגיגות ההשקה של המכשיר, החליטו אנשי החברה להשתמש ביכולות הללו של המכשיר, ולתת אותו במתנה למי שיצליח להביט בו במשך שעה רצופה, בלי להתפתות להפרעות מהצד. מי שכשל במשימה (רמז: כמעט כל המשתתפים) קיבל הנחה יחסית לזמן בו הצליח להחזיק מעמד ולבהות במכשיר.
 
 
מקום 3
 
יש אנשים שאתם לא רוצים לשפוך את הקפה שלהם. רוצחים סדרתיים, מכורים לקפה, ובחורות עם יכולות טלקינטיות וקשיים בשליטה עצמית. בקיצור, פעילות מדהימה שבוצעה השנה בניו יורק לקידום הרימייק לסרט האימה 'קארי'.
 
 
מקום 2
 
למקום השני מגיעה (בצדק) הפעילות של מותג הרכב 'מיני' באנגליה במסגרת הקמפיין הבינלאומי של המותג- 'NOT NORMAL'. במסגרת הפעילות החביבה הזו, פנה המותג באופן אישי דרך שלטי חוצות מיוחדים ואינטראקטיביים אל נהגים שנסעו ברכבי מיני והפתיע אותם בפינוקים לא צפויים.
 
 
מקום ראשון
 
למקום הראשון והמכובד מגיעה פעילות הכפתור האדום של ערוץ הטלוויזיה הבלגי TNT. אנחנו מדברים כמובן על פעילות ההמשך של הכפתור האדום, אותה ביצע הערוץ בתחילת השנה, לכבוד השקתו של הערוץ בהולנד. מדובר באחת מפעילויות הגרילה הגדולות והמושקעות שהתקיימו השנה, כך שלמרות שעברה כמעט שנה מאז שהתקיימה, עדיין שמור לה מקום של כבוד ברשימה.
 
 
ציון לשבח החלטנו להעניק לפעילות החביבה של בירה SOL בלונדון. במסגרת הפעילות הזו (שנועדה להוציא את אנשי העסקים הלונדונים המעונבים מהקיבעון המרובע שלהם, ולתת להם הזדמנות להשתחרר מעט) נהרסו אמנם לא מעט עניבות, אבל תוקן האמון של אותם אנשים בעולם.
 
 
אנחנו מסיימים את הסקירה הזו עם הפרודיה שהפיקה חברת הפרסום הקנדית Jhon st בתגובה לכל פעילויות הקד"מ שעושות הכל כדי להפחיד את הלקוחות הפוטנציאליים שלהן במתיחות מרושעות מסוג זה או אחר. 
 
אנשי החברה החליטו לקחת את המגמה הזו צעד אחד קדימה.
 
 
שנה טובה
תגובות
אין תגובות למאמר