כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

דעה אישית: לדילוג על הפרסומות- לחץ כאן

מאת: יעל לוטן /
12.12.2013
/ 10:11

טקסט זה לא מתחיל בפרסומת, אך תוך כדי קריאה, בין אם נרצה או לא, במשרד, בבית או ברחוב, אנחנו מוקפים בפרסומות, פיזיות ווירטואליות. רציתם לשמוע שיר ביוטיוב? המתינו והאזינו קודם לפרסומת ממומנת ובלתי ניתנת לדילוג. מנסים להגיע לכתבה כלשהי באינטרנט? רק חכו מספר שניות ולחצו על 'דלג על דף זה', יצאתם מהשירותים בקניון ורציתם לשטוף ידיים? צפו לפרסומת על גבי המראה שלאחר מספר שניות תפנה גם לכם קצת מקום, אבל קודם, חכו רגע.

כמות הפרסומות מציפה אותנו מכל כיוון ובכל זווית - בין אם על גבי שלטים, מודעות, גרפיטי או מדבקות, התחרות היום בין המפרסמים השונים היא על מציאת שטחי פרסום יעילים נוספים במקומות בהם הכי פחות ציפיתם להם. אפשר לומר שבימים אלה אנו משמשים כאנטנת רדיו פתוחה והעולם משדר לנו 24/7, כאשר תשדיר הפרסומות הוא התכנית והתכנית היא שולית. היא באה לשמש כהסחת הדעת שבין פרסומת אחת לחברתה, בעיניי המפרסמים ולתצוגת עינינו.

כמה פעמים יצא לכם לנסות להשמיע שיר ביוטיוב, להיתקל בפרסומת שאי אפשר להעביר, להשתיק אותה, לשוטט בינתיים בחלונות גלישה אחרים, לחזור בטעות כשכבר אמצע השיר ואז להריץ להתחלה ולהיתקל שוב בפרסומת?
 
פעמים רבות, הדבר גורם לתחושה של התקפה חד צדדית שהופכת קיצונית יותר ויותר עם כל רגע שעובר. קשה לנסות ולנבא כמה שטחים נוספים יכבוש הפרסום וכמה מגבולותינו יפרצו. חשוב להבהיר, אני לא טוענת שבמקביל לפרסום הרע אין פרסום מצוין, אינטליגנטי, יצירתי ויעיל. מה שאני בעצם אומרת זה שבמקום להשקיע ולפרסם את עצמכם בין כתבות או תכניות בצורת 'שלח לחמך' על פני אוקיינוס המדיה – לימדו לשחות אל המקומות הנכונים לכם ביותר מבחינת קהלי יעד ואסטרטגיה. 
 
אתם בטח שואלים את עצמכם מהו עולם יחסי הציבור ומהו סגנון השחייה עליו אני כותבת, אענה על כך בבהירות ובתמצות: בשלב הראשון מדובר בעריכת מחקר מקיף ויעיל אודות הלקוח; קהלי יעד נכונים, חוזקות אל מול חולשות, ייחודיות הלקוח וכן הלאה. לאחר מכן בונים יחד אסטרטגיה ומגדירים את החזון והמטרות ומפרטים את מערכות הצעדים הנדרשות להגשימן. מתוך כך, נולדת תכנית העבודה אשר באה לקבוע את המטרות הקצרות וארוכות הטווח, לבסס מערך תקשורתי-תדמיתי ולהתוות את ערכי המותג– כל זאת תוך תיאום ואישור מלא אל מול הלקוח. מכאן מתבטא ייחודו של משרד יחסי הציבור, שכן מעבר לקשרי המדיה הטובים והשותפים, שהם כמובן הבסיס לעבודה, חשוב לוודא שהחומר המגיע למדיה הנו חומר יצירתי, ייחודי וכזה אשר משרת בצורה ברורה את התדמית אותה רוצה ליצור הלקוח עבור העסק שלו. בתוך כך, על משרד יחסי הציבור מוטל לספק ללקוחותיו סל רחב של שירותים ומוצרים שיווקיים, המהווים מוצרים משלימים חשובים המוגדרים גם הם בתוכנית העבודה. הכוונה היא למוצרים, הכוללים, בין היתר:
 
• יצירת ניוזלטרים תדמיתיים ואינפורמטיביים
• פרסום מאמרים מקצועיים אשר יסמנו את הלקוח כמוביל דעה וכאוטוריטה בתחומו
• יצירת מיתוג חדש ברוח המחקר שנעשה בשלבים הראשונים, הכולל עיצוב לוגו, אתר וכתיבה שיווקית
• יצירת קמפיין אינטרנט משולב פרסום ומערכתי
• הפקת אירועים לתקשורת, מסיבות עיתונאים ואירועי תדמית
• יצירת שיתופי פעולה עסקיים ואסטרטגיים שיחשפו את הלקוח לקהלי יעד נוספים
• הפקת תוכן וידאו קריאטיבי, ובשאיפה גם ויראלי, בהתאם לרוח המותג
 
לסיכום, באוקיינוס המדיה אין לך הרבה ברירות אלא לטבוע או ללמוד לשחות ואם ללמוד לשחות – אז בשיטת השחייה המתאימה והיעילה עבורך ביותר.
 
כותבת המאמר היא יעל לוטן, מנכ"לית ומייסדת משרד יחסי הציבור 'לוטן תדמיות'
 
(תמונת מסגרת: צילום מסך)
תגובות
אין תגובות למאמר