כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

מאמר אורח: הפקת אירועים עסקיים- כך תעשו את זה נכון

מאת: עמית פרנקל /
27.11.2013
/ 10:17
אחד הנושאים שמדירים שינה מעיניהם של מנהלי שיווק ברחבי העולם, הוא איך לתכנן אירוע עסקי לחברה שיעמוד בסטנדרטים גבוהים ואיכותיים. הנה כמה טיפים מעולים על איך ניתן לעשות את זה בצורה נכונה:
 
1. לעולם לא לתכנן אירוע עסקי לבד- נכון שלפעמים יש סיכון אמיתי בנושא הזה, שיקולי תקציב וכדומה, כאשר לעתים קשה מאוד להכניס את כל הדברים שצריך לצורך האירוע לתוך התקציב הזעום שמקבלים מההנהלה. 
 
בכל הפקת אירוע עסקי קיים החישוב הזה, במסגרתו אנו חושבים שאם נוריד את העלויות של חברת הפקת אירועים עסקיים, עלויות האירוע מצטמצמות משמעותית. ולפעמים זה באמת נכון, אבל רק למראית עין, מאחר וברגע שאתם עובדים עם חברת הפקות מוכרת, החברה יכולה להשיג מחירים טובים יותר מספקי המשנה, וכך לחסוך לכם עלויות בכל הפרמטרים הנוספים. בנוסף, חברת הפקות מקצועית תדע להפיק עבורכם אירוע מיוחד וכזה שיהיה אטרקטיבי עבור העובדים.
 
הסיבה היא שהעובדים שלכם, במיוחד כאלו שעובדים בחברות גדולות, כבר לא מתרגשים מאירועים. הם הולכים לאירועים שכאלה לפחות פעם בכמה חודשים, כאשר בדרך כלל האירועים נראים בדיוק אותו דבר ואת רובם ניתן להגדיר במילה אחת פשוטה- "משעמם".
 
2. לנסות לעשות משהו מיוחד- בהתייחס לסעיף הקודם, בו כבר הבהרנו את משמעות המילה "משעמם", כאשר היא מתייחסת לאירועים עסקיים. לכן חייבים לנסות ליצור משהו מיוחד. תמיד ישנו הפיתוי לעשות את העבודה קלה ומהירה ופשוט לעשות את אותם דברים שעושים כל שנה מחדש. 
 
זה קורה הרבה במסיבות של חברות ענק. מגיעים פעם אחר פעם לאותו מקום בדיוק, יושבים במקומות קבועים ורואים את אותם אנשים מעבירים את אותם נאומים, יש כיבוד קל בכניסה לאירוע ואולי מופע של זמר מוכר ואולי לא, אבל שום דבר מרגש.
 
מרבית העובדים מסכמים את האירוע עוד לפני שבכלל הגיעו, פשוט כי הם כבר היו בו עשרות פעמים. התגובה הנפוצה היא בדרך כלל היא "היה ניתן לשלוח מייל לעובדים ולחסוך מכולם את האירוע הזה".
 
3. לא חייבים לעשות אם אין סיבה מיוחדת- זה הסעיף החשוב ביותר, אולי יהיה נכון לציין מראש שהוא מתייחס בעיקר לחברות גדולות מאוד, כמו בנקים, חברות ביטוח וכן הלאה. הסיווג הזה חשוב ביותר, בעיקר כי בחברות קטנות, הדברים הם בדרך כלל גמישים מאוד וזריזים מאוד. 
 
בחברות גדולות הדברים לא עובדים כך. לכן חשוב להעלות כמה נקודות קריטיות:
 
א. דוחות סיום שנה- זו בדרך כלל לא סיבה טובה לעשות אירוע לעובדים, פשוט כי אין באמת משהו להגיד וממילא אין בהם משהו מיוחד להגיד, הרי העובדים קוראים עיתונים ומקבלים את הדברים במייל.
 
ב. הסיבה הכי טובה היא ללא סיבה בכלל- בדרך כלל העובדים יודעים להבחין בין אירוע פורמאלי לבין משהו מיוחד שנעשה באמת בשבילם. לכן הדרך הטובה ביותר לעשות משהו מיוחד בשביל העובדים.
 
לכן הדרך הנכונה היא לעשות את האירוע לעובדים כאשר אין לכאורה סיבה מיוחדת לאירוע כזה. הוכח כבר עשרות פעמים שהעובדים מעריכים מצב כזה הרבה יותר מאשר כל אירוע אחר, שמגיע במסווה של אירוע לרווחתם של העובדים, אך נועד למען האמת למטרות אחרות.
 
כותב המאמר הוא עמית פרנקל מנכ"ל בית הפקות המתמחה ביצירת אירועים מיוחדים
 
(תמונת מסגרת: FreeDigitalPhotos)
תגובות
אין תגובות למאמר