כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
23/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

דעה אישית: עולם השיווק החדש

מאת: יעל לוטן /
14.11.2013
/ 9:37
לפי סקר שנערך השנה בקרב 1,000 אנשי שיווק בארה"ב, הסכימו 76% מתוכם עם העובדה שעולם השיווק אינו מה שהיה פעם, וכי בשנתיים האחרונות השתנה עולם זה יותר מאשר במהלך 50 השנים שקדמו להן. הסיבה לכך פשוטה: ככל שאמצעי התקשורת המסורתיים הולכים ומאבדים את כוחם, כך עולה ומשגשגת המדיה הדיגיטלית ואיתה הרשתות החברתיות השונות. כל אלו מולידים כפועל יוצא שפע עצום של תחומי התמחות חדשים ותתי התמחות. כתוצאה, צומחים ועולים גם מקצועות חדשים בעולם השיווק, אשר לא היו קיימים כלל לפני מספר שנים.
 
בעוד הסיבות לתופעה זו ברורות כמעט מאליהן, ההשלכות שלה אינן כה צפויות. השלכה אחת מרכזית ובעלת פוטנציאל הרה אסון, היא בלבול עצום וחוסר הבנה משווע לגבי למי יש לפנות ובשירותיו של מי צריך להיעזר על מנת להגדיל את ההכנסות ועל גיוס לקוחות חדשים לעסק.
 
עולם חדש מופלא
 
זה מתחיל עם עולם הדיגיטל, בו ניתן למצוא בעלי מקצועות חדשים המתמחים בתתי התמחויות ספציפיות ונקודתיות: מקדמי אתרים (אורגניים או ממומנים), אנשים המתמחים בתוכניות שותפים (אפיליאייטס), חברות המציעות איסוף לידים, אנשי מקצוע המתמחים בקמפיינים ברשתות חברתיות (להבדיל מאלו המציגים עצמם כמומחי תוכן ברשתות החברתיות) ועוד. לצד כל אלה, אנו יכולים למצוא גם אנשי יחסי ציבור, יועצי שיווק עצמאיים, יועצי תוכן שיווקי, כתבים טכניים, כותבים עם התמחות ספציפית ב- SEO, יועצי אינטרנט ורשתות, מאמנים וקואצ'רים עסקיים ואישיים למיניהם, יועצי מכירות ועוד, כיד הדמיון.
 
בל נשכח גם את שפע הסדנאות העצום, האקדמיות והמכללות, שמוציאות תחת ידם בוגרים בתחום השיווק, אשר בינם לבין הבנה אמיתית של עולם השיווק המרחק הוא רב. בקיצור, הכאוס חוגג ומיצוי תקציב השיווק באפיקים הלאו דווקא נכונים מהווה סכנה מוחשית כמעט כל בית עסק.
 
הפתרון לבלבול? מיפוי ומיקוד
 
אז מה הפתרון לבלבול? איך אתם יכולים למצוא את דרככם החוצה מסבך בעלי המקצוע המציעים לכם את שירותיהם? ההצעה שלי היא קודם כל למפות את הצרכים השיווקיים שלכם ולא להתפתות לפנות למספר רב של גורמים שלא מתואמים ביניהם. בסופו של דבר, אתם יודעים הכי טוב מהם הצרכים שלכם, לאן אתם רוצים להוביל את העסק שלכם ועל מה אתם צריכים לתת דגש. לאחר שערכתם מיפוי מתומצת, נסו לבחון את המערך השיווקי שלכם ואת כלל נותני השירותים שאתם נעזרים בהם, ונסו להבין מי מהם באמת הכרחי על מנת להצעיד את העסק שלכם אל עבר עתיד משגשג יותר ומי סתם נוגס לכם בעוגת תקציב השיווק. 
 
לבסוף, אני ממליצה לפנות לבעל מקצוע אחד, עליו אתם יכולים לסמוך שיביא את התוצאות הטובות ביותר, ושמציע את סך כל השירותים להם אתם נזקקים. היתרון בכך הוא שפניה לגורם כזה, תהפוך את ההתנהלות היום-יומית שלכם לקלה ונוחה הרבה יותר-פשוט משום שתוכלו לתקשר עם גורם אחד שיארגן עבורכם את כל מה שאתם זקוקים לו מבחינה שיווקית, שיאחד את הרעיון ואת המסר שאתם רוצים להעביר ושינהל עבורכם את יתר בעלי המקצוע בהם תצטרכו להיעזר.
 
מניסיוני העשיר בענף יחסי הציבור, אני תופסת את המשרדים העוסקים בתחום זה כגורמים האלו, שבכוחם להקל עליכם את פעילות השיווק. משרדי יח"צ כיום הם כבר מזמן לא רק גופים הפועלים מול המדיה, אלא ישות שיווקית כוללת, המציעה כמעט את כל מה שבית עסק זקוק לו: כתיבת תוכן, יצירת אסטרטגיה שיווקית ותדמיתית, יצירת תכני וידאו, הקמת אתרי אינטרנט, ניהול מדיה חברתית, יצירת ניוזלטרים, יצירת קשרי מדיה כמובן ועוד, כך שבסופו של דבר, תוכלו למצוא את כל מה שאתם זקוקים לו בבית אחד.
 
כותבת המאמר היא יעל לוטן, מנכ"לית ומייסדת משרד יחסי הציבור 'לוטן תדמיות'
 
(תמונת מסגרת: FreeDigitaPhotos)

 

תגובות
אין תגובות למאמר