כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

דעה אישית - על יתרונות הפרסום הסמוי

מאת: יעל לוטן /
17.10.2013
/ 14:24

פעמים רבות, כאשר עסקים קטנים מכינים תכנית עסקית, הם כוללים בה תקציב עבור פרסום אך מזניחים את תחום יחסי הציבור, שהוא אחד הכלים השיווקיים החסכוניים ביותר, דווקא עבור עסקים בסדר גודל כזה. מניסיוני המקצועי רב השנים, הסיבה לכך לרב פשוטה – אנו נתקלים במסעות פרסום שונים מידי יום ביומו ולכן מדובר בכלי שיווקי מוכר לכל, אך חשוב לזכור כי יחסי הציבור, גם אם נוכחותם בולטת פחות, נמצאים גם הם בעולמנו באופן תדיר - בכתבות שאנו קוראים בעיתונות, בבלוגים, במדיה החברתית, בניוזלטרים ועוד.

אמינות ואמת בפרסום

כאשר לקוח שלכם או לקוח פוטנציאלי נתקל בכתבה, עליה חתום גורם שלישי – עיתונאי בלתי תלוי – הדבר נתפס על ידיו כמידע אמין יותר מאשר חומר פרסומי מסורתי והסיבה לכך פשוטה: כשאנו נחשפים למודעה, אנחנו מודעים היטב לעובדה שהעסק מאחוריה מנסה למכור לנו משהו. לעומת זאת, כאשר גורם אובייקטיבי כותב על העסק כתבה חיובית, אשר תומכת במוצר או בשירות שלו, העסק זוכה במרכיב חשוב מאין כמוהו מבחינה שיווקית -  אמינות. כך גדלים משמעותית הסיכויים שאותו לקוח ירכוש את המוצר או השירות שלנו. 
 
חשבו למשל על האפקט שיש למוצר שנסקר על ידי טור צרכנות בעיתונות ("ברכה בודקת" ב"ידיעות אחרונות" למשל) לעומת זה המתקבל כתוצאה ממודעה המציגה אתכם כטובים ביותר או כמובילים בתחומכם...
 
יתרון עצום נוסף שיש לפרסומים במדיה הוא הופעתם במנועי חיפוש. חשבו על הפעם האחרונה שאתם חשבתם לבצע רכישה כלשהי – רב הסיכויים שביצעתם חיפוש בגוגל או במנוע חיפוש מקביל. כתבה אודותיכם בפורטל גדול, ראיון שנערך עמכם בתוכנית טלויזיה, וידאו שצילמתם אודותיכם והעליתם ל-youtube ועוד – מחזקים כולם את אמינותכם בעיני אותו לקוח, המבקש לקנות מוצר כמו שלכם. בנוסף, הופעתכם בשלל פורטלים ואתרים מגבירה גם את הדירוג של האתר שלכם במנועי החיפוש.
 
תדמית ציבורית היא המפתח
 
תכנית פעולה מסודרת של חברת יחסי ציבור עוזרת ליצירת מודעות לבתי עסק, למוצרים או לשירותים שלהם. תכנית מוצלחת, אחריה עוקבים בשיטתיות, מובילה באופן בלתי נמנע לפרסומים רבים במדיה, כלומר חשיפה טובה ומסייעת לבניית המוניטין והמיצוב המבוקש, מה שעוזר מאוד ליצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים ולהשגת מימון, אם יש בו צורך.
 
ספרו לנו סיפור
 
אחד היתרונות הגדולים שיש לעסקים קטנים על פני מותגים גדולים, היא העובדה כמעט מאחורי כל עסק קטן עומד סיפור אנושי מעניין, שבכוחו לבדל את אותו העסק ממתחריו, ליצור בו עניין תקשורתי וליצור עבורו תמיכה ציבורית גדולה יותר. חברת יחסי ציבור מנוסה יודעת לחלץ בדיוק את הסיפורים הללו, לנסח אותם היטב בהתאם לקהל המטרה של העסק ולהפיץ אותם למדיה, כדי שיהפכו לכתבות מעניינות, אשר יובילו בסופו של דבר למודעות גדולה וחיובית יותר לעסק.
 
כל היתרונות הללו יכולים להוות אלמנט מכריע בהפיכתו של עסק קטן למצליח, משגשג וצומח. בנוסף, חשוב לציין כי מכיוון והתקציב של עסקים קטנים רבים מוגבל מטבע הדברים, יחסי ציבור בהחלט יכולים לשמש תחליף בעל עלות נמוכה יותר לעומת מסעות פרסום ובעל אפקטיביות גדולה יותר בסופו שלדבר.
 
כותבת המאמר היא יעל לוטן, מנכ"לית ומייסדת משרד יחסי הציבור 'לוטן תדמיות'
 
(תמונת מסגרת: FreeDigitalPhotos)
תגובות
אין תגובות למאמר