כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
11/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

מאמר אורח: הפקת אירועים- שבעת הכללים החשובים

מאת: עמית פרנקל /
08.10.2013
/ 10:54
במסגרת העבודה השוטפת שלנו כמפיקי אירועי, צברנו במהלך השנים ניסיון רב, ולמדנו דבר או שניים על הפקת אירועים מוצלחים. אחרי שישבנו כל הצוות, החלטנו יחד לבנות לכם את רשימת שבעת הדברים החשובים ביותר לכל אירוע מוצלח. הניסיון העשיר שלנו לימד אותנו כי אלו הם הכללים שיוצרים אירוע מהסרטים. אחריות מלאה על כל אחד מהסעיפים:
 
1. היעזרו במפיק, אם זה אפשרי. נכון אף פעם לא נגיד להוציא יותר כסף ממה שיש לכם, זה כבר יהיה לא נבון, אבל באופן עקרוני, אנחנו ממליצים מאוד להשתמש במפיק אירועים. הסיבה היא שמפיק מקצועי יוכל לחסוך לכם הרבה מאוד כסף.
 
זאת מאחר והוא מכיר את כל הגופים שצריך להתנהל מולם היכרות קרובה, את האולם, את הלוקיישנים, את הספקים וכן הלאה... לכאורה, זה נראה כמו בזבוז מיותר, אבל האמת היא אחרת לגמרי. בפועל מפיק אירועים יכול לחסוך לכם לא מעט כסף.
 
2. נסו להקביל את האירועים לחגים- בחגים כולם רוצים לצאת מהבית, אפילו עם הילדים. אם בשגרה, לאף אחד אין כוח ללכת לאירוע שנערך ביום שלישי כי למחרת עובדים ואירוע ביום חמישי הוא מאוד יקר, אז אירוע בחג תופס את שתי הציפורים. הוא פחות יקר, אך סופר אטרקטיבי.
 
3. נצלו את החג לאירוע עם מוטיב יצירתי מתאים- אם האירוע מתקיים בפסח, ניתן לעשות אירוע בסגנון יציאת מצריים, אם בפורים, אז לעשות מסיבת תחפושות, אם בשבועות- אז אירוע מים וכו'. צריך לזכור שכולנו הולכים לאין ספור אירועים ורובינו כבר מאסנו בהם עד אין סוף. לכן, אירוע ששובר קצת את המוסכמות- יכול להכניס מעט חשק באורחים. 
 
4. לוקיישן, לוקיישן- כמו שכתבנו כבר בסעיף הקודם, עם ישראל הולך להרבה מאוד אירועים מכל הסוגים. אנחנו כבר מכירים בעל פה את כל האולמות ואת כל המנות הקיימות בתפריט ואת כל מה שרק ניתן לחשוב עליו. 
 
הדרך הטובה ביותר לשבור את המעגל הזה היא לקחת את האירוע שלכם ללוקיישן שאף אחד מהאורחים לא היה בו. יש הרבה כאלה, כך שאין שום בעיה לעשות את זה, אבל בגדול תחשבו טיפה מחוץ לקופסה. תעשו חיפוש בגוגל ותראו מקומות מגניבים שאף פעם לא הייתם בהם. 
 
5. התאימו את המוזיקה לקהל ואת הקהל למוזיקה- אחד הדברים שאנחנו רואים פעם אחר פעם, בעיקר בחתונות, זה הרבה מאוד אנשים מבוגרים יושבים עצבניים בזמן שבאולם משתוללת מוזיקה בקול גבוה מדי, אשר מתאימה רק לצעירים. 
 
בחתונה זה כנראה בלתי נמנע היות ומדובר באירוע שמערב הרבה מאוד סגנונות של אורחים. אבל בכל אירוע אחר, חובה לנסות להימנע מזה. הרי אם אתם מחליטים על מוזיקה המתאימה לצעירים- תדאגו שזה יהיה הרכב הקהל. אם אתם חייבים להזמין לאירוע הרבה מאוד אורחים מבוגרים, אולי מומלץ להתחשב בהם. 
 
6. איכות ולא כמות- הנושא מתייחס בעיקר לאוכל. אחת ולתמיד, אין שום צורך במגוון של עשר מנות, זה סתם מיותר, עדיף בהרבה שתהיה רק מנה אחת או שתיים, אבל שיהיו טובות ומתאימות לכל טעם.
 
אם אתם לא עושים אירוע אתני, מומלץ שהמאכלים יתאימו לכל סוגי האורחים. לא חריף מדי, לא מתוק מדי. מתאים לכולם. וכמובן, אל תשכחו להתחשב בצמחוניים.
 
7. השקיעו בבידור לילדים- אם אתם רוצים לעשות אירוע באמת מיוחד, אנחנו מציעים את הרעיון הבא: פינה אחת באירוע שתהיה סוג של משחקייה עם מבוגר ששומר על הילדים. ההורים יכירו לכם תודה ענקית. אתם לא תאמינו עד כמה האירוע שלכם יזכה לאהדה. 
 
כותב המאמר הוא עמית פרנקל מנכ"ל בית הפקות המתמחה ביצירת אירועים מיוחדים
 
(תמונת מסגרת: FreeDigitalPhotos)
תגובות
התקבלו 1 תגובות
1.  טיפים לאירועים